Nu Online
Momenteel zijn er 28 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

korting en voordelen huwelijksreis?

  20-4-2007 21:08:55
Dag bruidjes,

Wij zijn op 5/1/2007 al voor de wet getrouwd en trouwen op 1/9 voor de kerk. Nu zijn we bezig met de huwelijksreis. Nu is mijn vraagje: op wat baseren de hotels en reisbureaus zich voor het al dan niet toekennen van extratjes tgv een huwelijksreis? Is dat de datum dat je voor de wet bent getrouwd of telt de datum van de kerk ook?

Nog veel plezier met de voorbereidingen!

Katrien

Katrien
1-9-2007
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1037


Elke
28-7-2007
 Meld misbruik20-4-2007 23:02:06

Dag Katrien,

Ik ben ongeveer een maand geleden onze reis gaan boeken. Afhankelijk van het reisbureau en de reis die je kiest kan je van een promotie genieten. Voor ons was de vroegboekkorting een betere keuze dan de 5% die de bruid kreeg op haar reis. Ze zouden ook vermelden dat het een huwelijksreis was, zodat het hotel zelf ook op de hoogte zou zijn en de aangegeven voordelen, zoals een fruitmand e.d., kon voorzien. Ze wezen ons er wel op dat we best ons trouwboekje, als bewijs, konden meenemen. Het lijkt mij dan ook evident dat ze zich baseren op de wettelijke trouw.

Veel succes,

Elke



lies
7-7-2007
 Meld misbruik21-4-2007 8:28:44

De datum van je trouw voor de kerk komt toch ook in je trouwboekje? Dus tzou best kunnen dat die datum ook telt hoor.



Jessika
27-7-2007
 Meld misbruik21-4-2007 15:50:46

Hey Katrien,
Bij ons bij Jetair zeiden ze dat de huwelijksvoorwaarden gelden vanaf 6 maand voor je trouwdatum en tot zes maand na je trouwdatum. Ik vrees dat ze met trouwdatum de wettelijke trouw bedoelen (aangezien wij een attest van de gemeente moeten binnensteken). Ik zou het zeker eens navragen moest ik van jou zijn!

Groetjes,
Jessika 27/07/07



nelle
15-9-2007
 Meld misbruik21-4-2007 16:41:50

hey katrien
troost je wij zitten in het zelfde schuitje
trouwden 02/03 voor de wet en 15/09voor de kerk en normaal tellen de voorwaarden enkel tot 6maand na je burgerlijke trouw
maar laat dat jullie pret niet bederven!!!
grts nelle



Ingrid
28-4-2007
 Meld misbruik23-4-2007 9:14:07

Dag Katrien

Bij JEtair heeft men ons verzekerd dat het kerkelijk huwelijk ook telt. Wat je moet doen is een copie nemen van je huwelijksboekje. Daar wordt de datum van het kerkelijk huwelijk ook in genoteerd en dit is meer dan voldoende voor de extra'tjes. Wij zitten ook in dit geval wij zijn op 18/10/2006 voor de wet getrouwd en we trouwen op 28/04/07 voor de kerk.

Ingrid


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums