Terug naar overzicht
Hallo Nathalie,Er zijn al een aantal topics rond deze vraag van het rookverbod. Ikzelf zal het ook nog eens moeten navragen in de zaal. Volgens de reacties die ik hier gelezen heb, kan je er precies alle kanten mee uit: zalen passen het rookverbod toe, zalen laten je zelf beslissen of je het toelaat of niet,...Het beste wat je kan doen volgens mij is effectief de zaal zelf opbellen en navragen!Groetjes,Lienhttp://lienetghafour.bruiloftsite.nl
halloNormaal gezien moet je niet panikeren, want als het een feest is in een prive omgeving, mag er nog gerookt worden.Het is alleen al het gaat om bedrijfsfeesten of restaurants,... dat het niet mag!Dit natuurlijk afhankelijk van de zaal. Want bij ons was het zo dat wij naar zalen gaan kijken zijn waar sommige het wel toelaten en andere niet. Nu onze zaal, daar mag het, maar wij hebben als koppel zelf beslist om het niet te doen! Bij ons in de familie zijn er maar enkele die roken.Ik hoop dat je er uit komt en dat het mag van jullie zaal. groetjesMaureen 10:05/08
Hallo,bij ons in de feestzaal mag er niet gerookt worden. Ik heb hier ook veel schrik voor dat de dansvloer ed leeg gaat blijven aangezien er ook heel veel rokers bij ons zijn. Maar als ik de mensen hierover aanspreek, dan zeggen ze allemaal dat dit gaat meevallen. Na het eten ga je misschien merken dat vele naar buiten gaan maar eens het dansfeest echt begonnen is, hoop ik toch dat ze meefeesten en niet constant buiten staan. Maar toch heb ik hier ook schrik van.Ik dacht ook eerst dat het zo was als het een privéfeest was dat dit wel nog mocht maar er zijn toch al veel zalen waar het verboden is. Ach ja we gaan ons moeten aanpassen aan een zoveelste belachelijke Belgische wet!Groetjes
Bij mijn neef vorige week mocht er na het eten gerookt worden in de feestzaal, eigenaardig genoeg ging toch nog bijna iedereen buiten roken omdat dit tijdens het eten ook zo moest. Het waren maar enkelingen die in de zaal zelf rookte.Ivm wetgeving; die is onlangs gewijzigd, privé-feesten waarbij er een contract tussen het paar en de zaal wordt opgesteld (altijd dus) zijn altijd onderhevig aan de horeca-wetgeving. Er mag dus niet gerookt worden in feestzalen, maar de controle hierop is natuurlijk beperkt vandaar dat het dus wel nog gebeurd.Groetjes, Mara
hallo, in onze zaal zeiden ze dat het een privéfeest is, maar dat er op een privéfeest wettelijk gezien ook niet mag gerookt worden. volgens de zaal is het wel zo dat niet gecontroleerd mag worden, dus dat zit wel goed! maar wat ze ook nog zeiden is dat, stel dat iemand na het feest ziek wordt of zo en je aanklaagt omdat het door de tabaksrook op jouw feest komt, dan ben jij de klos omdat je het toeliet...groetjes, stephanie 21/04/07
Hey,wij hadden zelf een roodverbod opgelegd omdat we niet-rokers zijn en ons wilden vieren zonder slecht te worden van de rook.Niemand had daar problemen mee en inderdaad, er werd buiten gerookt, maar dat was nooit massaal en er was altijd volk genoeg op de dansvloer.Groetjes,Lieve
Hallo,Zoals je leest doet iedereen er mee wat hij wil.Volgens de wetgeving mag het niet het is een feest met een privé karakter maar het is geen privé feest.Controle mag altijd uitgevoerd worden.De meeste feestzalen laten het stiekem toch toe maar geven doorgaans geen asbakken en zolang er geen asbakken staan is de uitbater niet verantwoordelijk maar wel deze die de overtreding begaan.Ik zou me daar niet teveel zorgen over maken het zijn toch volwassen mensen en als er een goede sfeer is denken zij niet constant aan die sigaret.Er zijn wel steeds factoren die een feest kunnen beinvloeden is het te warm zitten ze liever buiten dan op de dansvloer etc.etc.Een heel fijn feest met of zonder sigaret.Groetjes
Hey Nathalie,Ik ben vorige week zaterdag getrouwd en het was een pracht feest.Ik wilde hier een verslag op maken hoe onze dag was verlopen.maar als ik het hier zou zetten heb ik zulke heimwee.Geniet er van het gaat zo vlug voorbij.En wat dat roken betreft.Bij ons in de zaal mocht je ook niet roken.De meeste gingen inderdaad naar buiten.Maar ben gerust niet iedereen gaat op het zelfde moment.Ik heb geen ene keer gezien dat er niemand meer in de zaal was omdat ze gingen roken.Een man of 5 en dan nog eens.Ach het stoorde niet en bij ons roken er ook veel.Ik zou daar zeker niet van wakker liggen want ik kan het weten hé.Het is nog maar zo kort geleden.Profiteer van jullie voorbereidingen en geniet dubbel van jullie dag.Een getrouwde vrouw die zo gelukkig is.Mevr Demeester ;-)