Nu Online
Momenteel zijn er 116 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

eigen huwelijkslijst opmaken

18-4-2007 12:51:19
Hallo,

Doordat mijn vriend en ik al meer dan 2 jaar samenwonen, zouden we liever geld willen vragen. Zoals bij de meeste wel het geval zal zijn.
Nu had ik opgevangen dat je bv bij een reisbureau een huwelijkslijst kon laten opstellen, zodat de mensen dan kunnen betalen of kiezen tussen bv een excursie, een diner, de taxi naar het hotel enz...

Heeft iemand ervaring met een eigen huwelijkslijst op te stellen zoals voor de huwelijksreis, maar ook dat mensen dan kunnen kiezen tussen de spaarpot (dus voor op de rek.) of voor bv werken aan huis.
Kennen jullie hier sites van?

Alvast bedankt voor de info

Groetjes

Angela
21/06/2008

Angela

Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 419

olivier
24-8-2007
 Meld misbruik18-4-2007 19:20:45

Hi Angela,

wij hebben hetzelfde probleem en hebben nu een online lijst bij 1001listes.be
Dit is een systeem waar je een lijst legt met geschenken uit verchillende winkels. Je kan ook een cocktail bij zonsondergang tijdens je huwelijksreis kiezen, of deelname in een nieuwe zetel,...
Op het einde krijg je gewoon een bankkaart met het bedrag dat gestort is geweest en koop je ermee wat je wil, bijvoorbeeld je huwelijksreis (wel bij één van de winkels waar ze mee samen werken). Zo hebben de mensen het gevoel dat ze niet zomaar geld geven.

Groetjes,
Liesbeth

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik18-4-2007 20:37:46

Ik heb laatst een gelijkaardige topic geplaatst, en wij gaan dat ook doen, de huwelijksreis"lijst". Dat kan bij Thomas Cook en bij Uniglobe; ze vragen daar trouwens niet veel voor (bij Uniglobe 30 euro eenmalige dossierkost). Ze splitsen je reis op in verschillende stukken en dan kunnen vrienden en familie kiezen wat ze je geven. Je kan dan ook kiezen voor zakgeld als alles opgekocht is, maar wij gaan ook ons rekeningnummer vermelden. Mensen die liever geld geven, kunnen dan gewoon iets storten, mensen die liever iets cadeau doen, kunnen dat dan van de huwelijksreis doen. Hopelijk heb je hier iets aan!

Groetjes,
Tania

Celine
15-9-2007
 Meld misbruik22-4-2007 12:55:56

Dag Angela,

Wij zijn een eigen website aan het opbouwen waarop we onze huwelijkslijst willen zetten. We wilden niet gebonden zijn aan 1 winkel en die 1001listes.be stond ons ook niet 100% aan omwille van de locatie van de winkels.

Op onze website kunnen we dan alles vermelden van de meest uiteenlopende onderwerpen (gyproc muren en potten verf tot de standaard cadeaus zoals servies) en dan het rekeningnr erbij. Als ze dan een referentie geven bij de overschrijving weet je wat ze willen geven.

Je kunt er ook een paar ludieke dingen bijzetten aangezien het soms moeilijk is voor kleine bedragen iets te vinden. wij hebben onder andere:

* een duwtje in de rug bij de fietstocht op onze huwelijksreis
* een muggebeet
* een cocktail op een terrasje op de huwelijksreis

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...