TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Selma
8-9-2007
|
18-4-2007 12:59:10
Mensen zijn snel zo met hun eigen leventje bezig. Ik merk dat ik het ook niet leuk vind dat men er niet naar vraagt, maar moeten ze er dan iedere keer naar vragen? Als ik wat kwijt wil, dan vertel ik het gewoon. Gelukkig kan ik bij mijn moeder, zus en allerliefste vriendinnetje veel kwijt. Dat scheelt. De familie van mijn vriend daarentegen is eigenlijk heel ongeinteresseerd. Vooral voor hem vind ik dat vervelend.
Ik zou het ook heel erg vinden als niemand naar mijn foto's zou vragen. Of niet naar de voorbereidingen.
Ik kijk ook iedere dag op het forum. Vind het (ondanks dat ik Nederlandse ben en bijna iedereen uit Belgie komt) ook heel fijn hier. Dat iedereen meeleeft, komt denk ik doordat iedereen met hetzelfde bezig is en tegen dezelfde dingen aanloopt.
Hou je taai en geniet er vooral van!!! Daarbij, mensen die belangrijke dingen niet met je willen delen, die zijn het gewoon niet waard! Steek je energie liever in de mensen die met je begaan zijn.
Groetjes Selma
|
|
mieke
15-6-2007
|
18-4-2007 13:16:40
Hallo, Ja inderdaad, ikzelf krijg hier ook alle tips en steun! 'k Zou zeggen aan alle bruidjes en toekomstigen, mercie voor al da geklets! Ook ik kijk iedere dag wel eens naar de nieuwe berichten. Van mijn vrienden en familie mag ik eigenlijk niet klagen. Iedereen vraagt ernaar, maar ik vermoed dat dit is, omdat we niet de enige zijn die dit jaar trouwen. Zowel in de familie als in de vriendenkring zijn er een tweetal koppels die ook trouwen deze zomer. Groetjes en tot later (hier ergens op het forum :) ) Mieke 15/06/07
|
|
Véronique
16-6-2007
|
18-4-2007 13:21:41
Hi Lien,
Ja dit forum is echt perfect, je kan hier heel veel info terugvinden en je kan ook je hartje luchten. Dat heeft me al veel goed gedaan.
Mijn familie, schoonvader (met nieuwe vrouw en kinderen) en onze vrienden tonen wel interesse in ons huwelijk. Mijn schoonmoeder en schoonzussen daarentegen kunnen geen goed woord zeggen. Als ze al iets zeggen over het huwelijk is het alleen maar negatief.
Wij zijn 24maart voor de wet getrouwd en we hebben mijn schoonmoeder en schoonzussen sindsdien niet meer gezien. Volgens hen hebben we hun hulp ook niet nodig omdat mijn ouders er toch zijn en zij ons toch kunnen helpen. (het zijn altijd mijn ouders die ons met alles helpen, verhuis, huwelijk, ...)
Ik heb me er al bij neergelegd, mensen die de moeite niet kunnen doen om er iets over te vragen, daar doe ik ook geen moeite meer voor en daar steek ik geen tijd en energie meer in. (nu is het niet zo moeilijk omdat mijn schoonmoeder ook niet meer met me praat, ze zegt allen hallo tegen mijn ventje en niet tegen mij. Billy heeft haar er laatst over aangesproken maar volgens haar zie ik spoken) Ik vind het vooral erg voor mijn ventje. Hij is deze week zelf naar de dokter geweest omdat hij zich slecht voelt door de stress.
Nog veel plezier bij het voorbereiden.
Groetjes, Véro 16/6/2007 http://veroenbilly.trouwen.com
|
|
Christel
30-6-2007
|
18-4-2007 14:12:08
dag Lien,
Ja hoor, je bent zeker niet alleen met je gevoelens. Mijn eigen ouders hebben bitter weinig interesse en vragen zelden hoe het nu zit met dit of dat, af en toe vraagt er weleens iemand van vrienden hoe het is maar de meest gehoorde reactie als ik iets vertel is wel " is dat nu nog allemaal niet geregeld-bij ons heeft dat zolang niet geduurd hoor" of "wat voor een spel we er van maken" of " dat we alles onzelf aandoen" hallooo Dan kan ik wel janken Dan voel ik me echt wel onbegrepen Wij maken daar helemaal geen spel van maar er zijn nu eenmaal veel dingen waar je moet aan denken
Gelukkig heb ik hier op het forum een hele toffe vriendin leren kennen waar ik op dezelfde golflengte mee zit , wij kunnen uren mailen en ja inderdaad, ook ik ben wat forum verslaafd :-)) Gelijk ge zegt,als er wat is , hier kan je altijd terecht en da's een grote geruststelling hé
Vele groetjes christel
|
|
Pat
1-6-2007
|
18-4-2007 14:41:47
Hallo,
Ook ik ben blij dat ik dit forum gevonden heb. Heb al veel informatie gekregen en naargelang de voorbereidingen vorderen kan ik ook al veel informatie geven aan andere bruidjes. Ik heb hetzelfde gevoel, vrienden en mijn familie vragen geregeld hoe het met de voorbereidingen zit, terwijl mijn schoonfamilie in bjzonder mijn schoonmoeder zal nooit vragen hoe het met de voorbereidingen zit. Ik begin er dan maar zelf over maar ik weet niet of het haar echt interesseerd, we zijn al een jaar aan het voorbereiden en sinds november heb ik mijn kleed besteld. Nog nooit heeft ze al eens aan mij gevraagd wat ik ga aandoen, of het in lang is of wit of iets anders. Onze trouw is voor haar een grote berg die ze over moet. Ze zit liever thuis in haar zetel, dan een ganse dag overal meelopen. Maar ik trek het mij toch niet aan hoor. Anders wind ik mij te veel op. En te veel stress kan ik missen. Pat 010607
|
|
daisy
18-8-2007
|
18-4-2007 18:19:28
idem hier! het lijkt wel of er hier zovelen op dezelfde golflengte zitten zoals ik! zalig! bij een twijfel of onzekerheid komen er de juiste reacties, net dat woord dat je nodig had!
zalig!!
ik kan er wel met een paar vriendinnen over praten en af en toe met mijn toekomstige schoonzus, maar moeilijk met mijn eigen familie of zus. mijn zus is verschrikkelijk jaloers. geeft snel negatieve commentaar! en ja ... uiteindelijk zeg je maar niet teveel! ze is nu wel mijn getuige! ik wou eigelijk persoonlijk liever een vriendin nemen, maar was bang voor de reacties en voor de lieve vrede dan toch maar mijn zus. pf, ze was wel vereerd en blij, dat wel... maar kom.. de rest hoeft er toch niet bij!
ik vind daarom dit forum fantastisch.
een pluim aan de oprichters!!!
|
|
Jona
18-8-2007
|
18-4-2007 19:18:04
Hey Lien Ja, ik ken het gevoel! Ik heb al jaren geen contact meer met mijn moeder, mijn familie woont allemaal aan de kanten van leuven, terwijl ik in Antwerpen woon, en de familie van mijn ventje die vragen er eigenlijk niet zo veel over. Toen we ons verloofden had ik het idee dat iedereen super enthouiast ging zijn, dat iedereen veel ging vragen enzo, ik hoopte dat mijn familie nu zou zien dat het heel goed met mij gaat na een jeugd vol problemen. Maar onze familie's waren maar matig enthousiast. Toen ik de 2 familie's vroeg waarom ze niet wat enthousiaster waren en meer interesse hadden, zeiden ze mij dat ik veel te romantisch was en dat trouwen tegenwoordig niet zo'n spectakel meer is. Ik vond dat wel heel erg om te horen! Mijn toekomstige familie had lang het idee dat we wel van gedacht zouden veranderen en zelfs nu we op 4 maand van de trouw zitten, denken ze nog steeds dat het niet zal doorgaan, dat het allemaal maar een spelletje is. Mijn familie steekt het op de afstand. Maar dan stiekem blijkt dat ze er achter mijn rug wel veel mee bezig zijn, met kleren kopen en vermageren enzo, maar in mijn gezicht laten ze dat niet zien. Ik vind het allemaal heel raar. Wij moeten hen altijd zelf op alles wijzen en zeggen hoe alles in elkaar zal zitten, anders zou het op de dag zelf in het honderd lopen. Over dit forum: ik ben echt blij dat ik dit forum gevonden heb!!! Ik wist totaal niet hoe eraan te beginnen, al die voorbereidingen en dingen waar je rekening mee moet houden. Dank zij de mensen op dit forum vond ik een houvast en kon ik alles regelen en altijd raad en steun en goeie ideeën vragen! Ik vind dit een superforum en supermensen! Bedankt aan iedereen!
groetjes Jona
|
|
Tania
3-5-2008
|
18-4-2007 20:41:01
Absoluut, ik vind het forum ook fantastisch! Heb hier al veel goeie tips opgedaan, en het is wel fijn om alles te kunnen delen met mensen die met hetzelfde bezig zijn. Veel vriendinnen van mij zijn nog niet aan trouwen toe, en dat scheelt toch wel als je het erover hebt. Dat is toch anders...
Groetjes, Tania
|
|
Claudia
22-6-2007
|
19-4-2007 12:11:30
ook ik moet bekennen dat ik een grote steun heb aan deze website!
Mijn ouders en schoonouders zijn bijzonder weinig geïntereseerd, zo van, "we zullen het wel zien zeker?".
Bovendien heb ik geen zussen en geen goede vriendinnen bij wie ik terechtkan, ik organiseer heel de trouw op m'n eentje en ik ben er soms doodsbang voor! Ik heb ook het gevoel dat ik véél te laat ben met alles, en dat ik er niet ga geraken.
Maar dan kom ik hier lezen, en dan besef je dat anderen in hetzelfde schuitje zitten, en daar put ik dan moed uit.
Dus: bedankt aan iedereen voor de lieve reacties! En bedankt aan de oprichters!!
|
|
Patricia
|
23-4-2007 15:59:15
Ik heb ook superveel steun hier, alleen lezen dat je niet alleen bent doet deugd. Ik heb momenteel iets ontzettend verschrikkelijk voor met onze beste vrienden en ben er de put van in! En dit anderhalf jaar voor onze trouw. Dus ik kan er helemaal niet met vriendinnen over praten :'-(
|
|
lien
23-2-2007
|
23-4-2007 16:53:43
Hallo Patricia
Jammer te horen over je problemen met je vrienden. Ik kan er van meespreken!
Wil je vertellen wat er precies gebeurd is? Of heb je een luisterend oor nodig?
vacquierlien@hotmail.com
Lien http://lienetghafour.bruiloftsite.nl
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|