Nu Online
Momenteel zijn er 258 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

help! tafelverdeling avondfeest

17-4-2007 14:12:00
Hallo,

Op ons avondfeest hebben we ongeveer 250 personen uitgenodigd, om te voorkomen dat dit een chaos wordt wanneer iedereen gaat zitten waar hij wil, heb ik een tafelschikking in gedachten. Maar hoe kan ik die tafelschikking duidelijk maken aan de gasten?

Ik heb al veel originele ideeen gezien over het thema "liefde is", over een ander soort snoepje bij elke tafel, of gekleurde ballonnen...maar het probleem is: mijn vriend en ouders vinden dat absurd dat ik daar zo moeilijk over doe... Ze vinden dat dat niet nodig is. Maar hoe weten mijn gasten dan waar ze moeten zitten als ik enkel zo een klein kaartje zet op het einde van elke tafel met de naam van de familie of vriendengroep...?

Pfff... ik weet niet wat ik daarmee moet doen...misschien hebben ze wel gelijk en maak ik me overal te veel zorgen om.

Groetjes,
Nathalie

Nathalie
7-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 3165

Els
22-9-2007
 Meld misbruik17-4-2007 14:26:23

Nathalie,

Dit is toch iets dat de feestzaal voor zijn rekening neemt? Jij bepaalt wie aan welke tafel zit en geeft dat aan hen door. Zij zeggen hoeveel personen er aan de tafels kunnen gaan zitten en jij baseert je daar op. En dan gebeurt gewoon de naamafroeping op het einde van jullie receptie. Ik heb nog nooit geweten dat iemand zijn tafel niet vond, dus geen zorgen maken!

Els
22/09/07

Veroniek

Meld misbruik17-4-2007 14:27:29

Hoi Nathalie

Wij geven onze tafels ook geen naam en hebben dit besproken met de feestzaal.

Daar gaat een verantwoordelijke de lijst aflopen met de namen en iemand anders (een ober ofzo) brengt die mensen naar de juiste tafel. Vb. "Tafel 1: mevr. & mr. X, mevr. & mr. Y..." Dan wacht die persoon die de namen afloopt even, tot iedereen aan tafel 1 er is en dan komt de naamafroeping van tafel 2...

Je kan dit best eens met de uitbaters van de zaal bespreken. Zij hebben daar zeker een oplossing voor!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007

Kristel

Meld misbruik17-4-2007 14:49:11

Hoi,

Wij hebben zo'n schildersezel aan de ingang van de zaal staan met daarop een bord met de tafels + namen van personen.
Bij ons wordt het niet afgeroepen, de mensen moeten zelf op het bord kijken. Op de tafel zelf staat dan ook weer de tafelnaam dus ze zouden het gemakkelijk moeten vinden. We hebben wel maar 90 gasten dus een heel pak minder dan jullie.

Groetjes
Kristel

Marjan
2-6-2007
 Meld misbruik17-4-2007 15:47:15

Ons feest is in een gewone parochiezaal. We zitten aan 280 genodigden.
We zijn van plan om gewoon per tafel een kaartje te zetten met welke familie of welke vriendengroep daar aan zit. Ik vind het moeilijk om iedereen zijn persoonlijke plaats te geven.

Nathalie
7-7-2007
 Meld misbruik17-4-2007 15:58:45

Ja in de meeste gevallen nemen de uitbaters van de feestzaal dat inderdaad in handen.

Dat was misschien wel een belangrijk detail dat ik ben vergeten vermelden, wij hebben een grote feestzaal maar waar het zo is dat ik alles zelf moet organiseren en regelen.

Ook heb ik savonds geen receptie...dus de mensen komen niet allemaal te samen binnen, ze worden om 20u verwacht, maar dat kan wel een half uur duren vermoed ik eer iedereen er is.

Wij hebben smiddags een receptie met de naaste familie en die blijven de ganse dag (dat zijn 55 personen, ouders, schoonouders, broers en zus, alle nonkels en tantes en getuigen.)

Daarom hebben we savonds geen aparte receptie meer wanneer de nichten en neven, kameraden en collega's komen.

Katrijn
1-9-2007
 Meld misbruik17-4-2007 16:03:11

Wow, hoeveel betalen jullie zo met zoveel genodigden???

Vind dat allemaal zo duur dat ik een apart dessertenbuffet ga doen, zodat er dan ook nog mensen kunnen komen...

Nathalie
7-7-2007
 Meld misbruik17-4-2007 16:13:52

Ja kost inderdaad veel geld, maar daarom heb ik ook een zaal gekozen waar ik zelf de traiteur kon kiezen en het aantal obers regelen, ... op die manier kon ik toch op verschillende plaatsen iets besparen...

Ik heb zelf de uitnodigingen en alles gemaakt, misboekjes, menukaarten, ...

Het is zowiewo een dure dag, maar wij vonden het belangrijk dat iedereen er bij was, als je te veel kijkt naar het geld alleen, dan is het trouwen het niet meer waard denk ik...
Ik moet mij soms ook over de prijs heen zetten :-)

els
14-7-2007
 Meld misbruik17-4-2007 18:13:22

Hey,

Wij hebben halve ronde isemoballen gekocht en deze dan versierd (aan de ronde kant van de bal hebben we eerst nog een isemoring geplaatst, zodat de bal niet omvalt).
Hier hebben we een stok doorgeduwd van ong 90 cm en aan de bovenkant komt op een blad te staan welke familie aan die tafel moet zitten.
Door de hoogte van de stok zal iedereen nu wel duidelijk kunnen lezen wie waar moet zitten.
In de binnenkant van die halve bal worden snoepjes en snickers enzo gestoken.
Dan kan wie wil ook nog lekker snoepen...

Groetjes, ELs

Valery
15-9-2007
 Meld misbruik17-4-2007 21:42:08

Hoi Nathalie,

wij hebben ook een 230tal gasten en gaan het volgende doen: wij hebben leuke foto's van onszelf vergroot en deze zetten we op tafel. Op een groot bord hangt voor iedereen een postkaartje met daarop de naam van de tafel en diezelfde foto.
Zo kan iedereen aan de hand van de foto zijn tafel vinden.

groetjes,
Valery 15/09/07
valeryenpascal.trouwen.com

Nathalie
7-7-2007
 Meld misbruik18-4-2007 9:42:59

Hallo,

bedankt voor de vele reacties, ik heb zoveel leuke ideeen gehoord... nu enkel mijn ouders en vriend nog overtuigen...

zij vinden dat echt niet nodig.

Groetjes,
Nathalie
07/07/07

Marie-Thérèse

Meld misbruik18-4-2007 9:57:45

Hallo,
Ik zou U toch aanraden om een tafelplanning te maken als je zo een grote groep gaat laten plaatsnemen zonder indeling loopt did inderdaad volledig uit de hand en zijn ze al met atfels aan het schuiven voor je aan het eten bent.Want daar staat een tafel van 8 personen en de familie is met 10 dus 2 moeten ergens anders gaan zitten of zijn al 2 plaatsen aan het bijzetten van de tafel erlangst etc.etc.Namen afroepen van 250 personen zou ik ook niet aanraden dit duurt heel lang en in het begin is m'n nog een beetje aandachtig maar na enkele minuten is men niet echt meer aan het luisteren.Ik zou met thema's werken die echt bij jullie passen of waar je een goed gevoel bij hebt.Zijn jullie film liefhebbers neem als thema film je kan daar de aangepaste muziek bijdraaien en eventueel de videoclip dadelijks een goede sfeer en stemming gegarandeerd.In de meeste betere feestzalen bespreekt men dit met U en werken zij dit eventueel voor U uit maar het is heel fijn omzelf te doen op internet kan je alles vinden.Veel succes.
Groetjes

Tiziana
7-10-2006
 Meld misbruik18-4-2007 12:43:42

Hallo Nathalie,

Ben jij van Maasmechelen en heb je als feestzaal die in Eisden-dorp?
Ik heb hetzelfde meegemaakt als jij nu, iedereen vond dat ik overdreef dus heb ik alleen maar kaartjes gemaakt met als gevolg dat de kinderen alle kaartjes vd tafels ging nemen om ermee te spelen. Gelukkig kon ik de tafelindeling van buiten zodat ik ze nog allemaal heb kunnen terug leggen. Ik wou op iedere tafel een gekleurde ballon zetten en aan de inkom krijg je een kaartje met je naam op en de kleur vd ballon dan weet je onmiddellijk aan welke tafel je mag zitten. Als je kinderen hebt dan zou ik aan de ingang de kinderen een ballon geven zodat ze die vd tafel niet wegnemen. Zo wou ik het doen totdat iedereen mij als gek ging verklaren.

Nog veel succes.
Tiziana

Nathalie
7-7-2007
 Meld misbruik18-4-2007 12:51:58

Hallo Tiziana,

Ik ben van Dilsen-Stokkem, wij hebben niet de zaal in Eisden-dorp.
Ja het is niet zo n fijn gevoel dat mijn ouders en vriend vinden dat dat allemaal niet nodig is die tralala om de tafels in te delen. Ook omdat wij geen ceremoniemeester hebben of de uitbaters van de zaal niet aanwezig zijn, in de zaal moet/mag ik alles zelf regelen, dus mijn ouders zeggen ook: wie gaat de mensen dan dat kaartje geven met hun thema (of die snoepjes of die kleur...)?

Kleine kaartjes zetten, aan het begin van elke grote tafel, dat vonden ze beter.
Maar dan moeten de mensen wel alle tafels aflopen om te zoeken waar zij bijhoren.
Als ik het van hen op die manier met kleine kaartjes moet doen, dan ga ik wel aan de ingang een schema ophangen, zodat ze daar al rap de tafelindeling kunnen bekijken.

Ik weet het nog niet dus...

Ik heb nog wel even tijd om hen te proberen overtuigen...

Groetjes,
Nathalie
07/07/07

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...