TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Ingrid
28-4-2007
|
17-4-2007 13:45:16
dag Mieke
Bij ons is het mijn schoonmoeder die ten pas en onpas opmerkingen heeft. Wij negeren dit en drijven onze eigen wil door. Het is bij ons wel iets gemakkelijker. Zij betalen namelijk niet en dus geven wij hen geen inspraak Ingrid
|
|
Mieke
22-9-2007
|
17-4-2007 13:49:13
ja das niet gemakkelijk. Ik begrijp wel dat ze evenveel willen geven dan bij je broer, ook al is dat 3j geleden. Das bij ons ook zo iedereen krijgt evenveel.
probeer het je niet te veel aan te trekken en toch je wil door te drijven he, het is ten slotte jullie dag he
groetjes
Mieke 22/09/07
|
|
Els
22-9-2007
|
17-4-2007 14:03:48
Bij ons betalen mijn en zijn ouders elk een deel van de feest. Ook wat logisch, ze vragen zelf ook een heleboel mensen die wij niet zouden vragen. Al de rest betalen we zelf dus vinden we dat ze zich niet teveel moeten moeien. Dat is soms hard maar dan zeg ik gewoon dat het ónze dag is en dat zij ooit al getrouwd zijn. Na een nachtje koelen klaart het altijd wel op ;-) Enkel mijn schoonmoeder durft soms echt wel stoken via Stijn, ik hoop dat dat niet tussen ons komt...
Els 22/09/07
|
|
Pat
1-6-2007
|
17-4-2007 14:19:53
Hallo,
Bij ons is het mijn ouders die alles wensen te betalen. Zijn ouders betalen niets maar zijn moeder wil wel dat een vriendin van haar andere zoon waar hij niets mee heeft meekomt naar onze trouw. Het is namijk haar lievelingszoon. Ten eerste het is een vreemde voor ons nog maar 1 keer gezien, hij heeft ze leren kennen in het sociaal restaurant, dat zeg genoeg, ze is er een ganse dag bij gratis. Zijn ouders en broer denken dat wij of mijn ouders sinterklaas zijn. Wij hebben daar onderling al ruzie overgehad, maar ik wil niet dat er iemand onze dag gaat stuk maken. Mijn ouders die alles betalen laten zelf ons goesting doen. Ach, in iedere familie is er iets. Wanneer er zo'n feesten georganiseerd worden komen de ware aard van de mens naar boven.
|
|
Veroniek
|
17-4-2007 14:36:03
Hoi
Mijn moeder zou haar héél graag moeien, maar ze doet het niet... Ik betrek haar wel, maar we beslissen zelf! Mijn ouders hebben zelf hun trouwdag niet kunnen regelen, alles werd beslist door mijn mama haar ouders (die betaalden ook hun volledige feest, maar ja...) en dit willen mijn ouders niet voor ons. Ik merk wel dat ze zelf héél graag een trouw zou organiseren, maar ze doet het niet omdat ze nog steeds pijn heeft van wat zij meegemaakt heeft... Weet je dat ze zelfs een menu kreeg dat zij niet luste op hun trouwfeest! Dat is pas erg hé!
Dus ik heb héél veel geluk! Mijn schoonouders moeien hun ook niet en staan ons bij als we een vraag hebben. Zij gaan wel evenveel betalen zoals ze bij de rest van de kinderen gedaan hebben en de oudste is al 6 jaar geleden getrouwd... Dus ja, dat zal zowat overal hetzelfde zijn denk ik ;o)
Bij ons is het in de suite ook wat makkelijker. Alle mannen bij ons hebben een zwart kostuum en we hebben gevraagd om dat aan te doen en we hebben voor iedereen eenzelfde hemd en das gekocht in een modekleurtje. Dus niemand doet er moeilijk over...
Eigenlijk hebben we geluk met zo'n familie!
Groetjes Veroniek 20 07 2007
|
|
Marie
13-6-2009
|
17-4-2007 15:19:46
Hoi,
mijn schoonouders hebben het budget van hun eerste zoon (6 jaar geleden) geindexeerd. Dat vonden wij natuurlijk prima :-) Je kan het aan jou ouders misschien ook een vragen?
Groetjes!
|
|
Véronique
16-6-2007
|
17-4-2007 16:13:21
Hallo Mieke,
Wij krijgen ook meer tegenkantingen van mijn schoonmoeder. Ze heeft op alles commentaar. We laten haar gewoon doen omdat het ons huwelijk is en wij beslissen wat er die dag gaat gebeuren. (zij betaald ook helemaal niets dus dan heeft ze volgens mij helemaal niets te zeggen).
Mijn ouders betalen de helft van ons huwelijk, maar laten ons alles beslissen, daar zijn we enorm blij om. We vragen hen wel regelmatig om raad en betrekken hen wel bij de organisatie. Ze geven op dat moment wel hun mening, maar ze zeggen dan duidelijk dat wij moeten doen wat voor ons het beste lijkt.
Probeer eens met je ouders te praten, want de extra stress die erbij komt kan je missen als kiespijn bij het organiseren van een huwelijk.
Groetjes, Véro 16/6/2007 http://veroenbilly.trouwen.com
|
|
Marjan
2-6-2007
|
17-4-2007 16:14:15
Bij ons betalen beide ouders evenveel. We bespreken regelmatig hoe wij het zien en dan kunnen ze gerust opmerkingen geven, maar wij nemen wel de eindbeslissing. Bij ons zit het heel goed mee omdat beide ouders heel goed met mekaar overweg kunnen en ze zitten op dezelfde golflengte. Zo zijn mijn ouders en zijn ouders samen op pad geweest voor zijn trouwkostuum.
|
|
veronique
30-6-2007
|
17-4-2007 16:31:11
Hallo mieke
Wij hebben dit probleem zeker niet. Wij hebben gezegd dat we alles zelf betalen en hetgene de ouders van beide kanten willen spenderen moeten ze maar storten of in een enveloppe geven. Zo heb je onderling geen ruzie van wie wat en hoeveel betaald. Niet alle ouders verdienen evenveel! Ze spenderen wat ze zelf kunnen zonder dat er onderlinge ruzie is met de ouders en schoonouders over hoeveel ze spenderen!
groetjes vero 30/06/07 groetjes
|
|
florence
16-6-2007
|
17-4-2007 17:53:39
bij mij helemaal een contrast met jouw verhaal. Mijn moeder intereseert de trouw niet veel. Ik vertelde haar in begin vanalles over de trouw.Kon haar niet schelen wat we deden, het was onze trouw, dus we mogen doen wat we willen. Ik nam de boeken mee voor de trouwkaartjes . Maar die bekeek ze niet... Heb haar gezegd dat ik het jammer vond dat ze niet meer intersesse toonde. Ze zei "dat ik loog.." En nu is mijn zus nog eens bevallen van het eerste kleinnkind... de aandacht gaat nu volledig naar de baby. Een klein voorbeeldje: zowel mijn zus als ik hadden een website gemaakt ( zus over baby, ik over trouw). Ik toonde die aan mijn mama en zei: kijk wat vind je van de trouwwebsite, als reactie kreeg ik: doe die website eens weg, ik wil die van de baby zien... Zo zie je dat te weinig bemoeien ook niet leuk is...
|
|
Jotje
13-7-2007
|
17-4-2007 18:43:16
Bij ons krijgt ook iedereen evenveel... We gingen er trouwens van uit dat we het feest zelf gingen betalen. Zo kan iedereen geven wat ze willen, zonder dat we in de problemen komen. Persoonlijk vind ik het best eerlijk zo... Iedereen krijgt evenveel... niet?
Wat moeders betreft... denk dat dit eigen aan moeder-zijn is. Die van mij wil alles perfect hebben, terwijl wij alles organiseren en het net niet traditioneel willen doen... es goe over klappen werkt soms...
succes! Jotje
|
|
Sophie
8-8-2008
|
17-4-2007 18:46:56
man man man, ik ken da heb al dikwijls op mijn tanden moeten bijten om geen ruzie te hebben met mijn moeder! maja begrijp da wel ze dat ze van alles op de hoogte wil zijn en alles wil weten; tis soms op de tanden bijten eh! moest ze kunnen ze zou zelfs mijn lingerie kiezen! groetjes
|
|
Tania
3-5-2008
|
18-4-2007 8:34:51
Bij ons valt het allemaal best wel mee. We babbelen er veel over met beide ouders en vragen ook hun mening, maar de beslissing ligt bij ons en ze begrijpen dat ook wel. Wij hadden gehoopt dat ze een beetje zouden sponseren, maar ik krijg de indruk dat ze gewoon ieder de helft willen gaan betalen (dus wij heel blij!). Dat betekent natuurlijk niet dat we van alles nu het duurste nemen... Soms vinden we zelfs dat ze zich te weinig moeien: we hebben echt lang getwijfeld over de zaalkeuze, en hen 1000 keer gevraagd wat zij het beste vonden, maar: wij moesten dat beslissen, het was tenslotte ons trouwfeest. Dan mogen ze zich bemoeien, dan willen ze niet lol. Nee, ik ben eigenlijk heel blij dat er geen ruzie of onderhuidse spanningen zijn. Maar het is nog ver weg voor ons (3/05/2008) dus ik hoop dat het zo blijft!
Tania
|
|
davida
7-9-2008
|
18-4-2007 14:17:15
hey
das idd nie plezant en kzou het nie verdragen in jouw plaats dat je evenveel krijgt als je broer vind ik ergens wel logisch.je broer zou er anders lastig over kunnen doen.maar bij mij had mijn moeder nieks van intresse zelfs de dag zelf kreeg ze geen enkel goed woord over haar lippen ze zat daar ook tegen haar gedacht.tis zoals hier al gezegd te veel is nie goed maar nieks is ook maar nieks é.kzou er eens goed over praten en zal mss wel helpen.
grtjs
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|