Nu Online
Momenteel zijn er 37 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

muziek mis: ai..

16-4-2007 15:49:21
Beste bruidjes,

Ik zit met een klein probleempje. Reeds geruime tijd geleden hebben wij de muziek vastgelegd voor onze huwelijksmis. We hebben voor die persoon gekozen op basis van (wat wij vonden) een zeer mooie stem (gehoord op cd en op website).
We zijn nu vorige week langsgeweest om onze songkeuze door te geven en kwamen eerlijk gezegd met een niet echt fijn gevoel terug.
De reden:
1) de ontvangst was wel sympathiek en vriendelijk en zo maar we kregen wel het gevoel dat we maar 1 vd vele koppels waren (niet echt iets persoonlijks) Ik weet ook wel dat dit in realiteit zo is maar die muziek betekent veel voor ons en het zou fijn zijn als je voelt dat de zanger(es) er echt gevoel wil inleggen...
2) op voorhand kregen een een playlist doorgemaild maar er is wel verteld dat je iets anders mocht voorstellen. Hebben dat dus met 2 liedjes gedaan en kregen de reactie van:
- 'ik ben niet voor dat soort muziek'
- 'ik vind dat nu geen muziek voor in een huwelijksmis'
- 'ik denk altijd als ik dat zing dat het op niks trekt', 'ik kan mij daar niet bij smijten'

Ik kreeg echt het gevoel dat ze daar geen zin in hadden... (is nochtans niet zo'n speciale of rare muziek hoor, is 1 liedje kleinkunst)

Dan waren er nog een paar koele , onverwachte reacties..

Misschien hadden we er ons te veel van voorgesteld maar ik heb er niet zo'n goed gevoel meer bij. (is voor ons ook niet echt goedkoop maar haden het er wel voor over)
We weten ook totaal niet hoe het zal klinken (heeft niets van onze liedjes voorgezongen of zo).

Ik had graag eens jullie ervaringen vernomen met de mensen die in jullie mis zingen. (prijs, contact,welke liedjes..)
Ik heb al van vrienden de raad gekregen om eventueel iemand anders te zoeken, anderen zeggen dan weer om gewoon op het bese te hopen (uiteindelijk klonk het op cd goed).

Bedankt voor jullie reacties!
Jessika 27/07/07

Jessika
27-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1043

Jozefien
17-9-2005
 Meld misbruik16-4-2007 15:54:48

Hallo Jessica,

Een vriendin van mij zingt op trouwfeesten, zij is heel geëngageerd en professioneel. Je kan haar mailen en al eens een kijkje nemen op haar site.
www.artemiss.be
info@artemiss.be

Met de groetjes van Jozefien, veel succes!

Ilse
12-5-2007
 Meld misbruik16-4-2007 16:58:34

Jessika,

Sorry om dat te horen... :-(
Maar ik vermoed dat de prestatie in de kerk wel goed zal zijn hoor...
Misschien is haar stem niet goed/ juist genoeg om die twee nummers te doen ???

Wij hebben een koor met m'n collega als koorleider. Ik had ook nummers die ik graag hoorde, maar dat hij zei dat zijn koor dat niet aankon (te moeilijk)... Hij heeft dan andere liedjes voorgesteld en meegegeven om te beluisteren (DVD van zijn koor en een CD met trouwnummers) en daar zaten ook wel enkele tussen die heel erg mooi waren en die ze wel konden :-D

Natuurlijk weten we nog niet hoe het zal klinken, maar op de DVD was 't in ieder geval al zeer goed...

Moest ik jullie zijn, zou ik toch nog eens terug gaan en vragen wat zij dan wel aankan die in dezelfde stijl ligt... En als zij zegt "niet voor een huwelijksmis", zeg dan dat jullie dit heel erg graag zouden willen...
Klant is volgens mij nog altijd koning... ;-)

Van prijs:
wij betalen €150 voor 't koor (van 25 personen), m'n schoonbroer betaalde €250 voor een zangeres, met zanger en pianist (dit omdat zij extra materiaal nodig hebben)

Groetjes,
Ilse
12 mei 2007

Sandra
5-7-2008
 Meld misbruik16-4-2007 17:36:36

Is het niet mogelijk om eens naar een huwlijksmis te gaan kijken waar zij ook zingen/spelen? De zangeressen die in onze huwelijksmis zullen zingen, stelden zelf voor om eens te komen kijken naar een huwelijksmis waar zij zingen, zodat we toch een zicht krijgen op hoe zij te werk gaan...
Groetjes Sandra
05/07/08

Sarah
7-7-2007
 Meld misbruik16-4-2007 17:58:13

Hey wij hebben een hele toffe, goede en niet zo dure zangers met 2 begeleiders voor onze mis op 7 juli. Wij betalen 250 euro. Hebben alle liedjes zelf gekozen. Ook waren er nummers bij die zij niet kende en dat was allemaal geen probleem. Ze heeft trouwens ook stukjes van de liedjes die ze wel kende gezongen en het klonk prachtig. Ze zei ons ook waar we eens konden gaan kijken als ze een trouw aan het zingen waren. Haar naam is Roos Lambrecht. Ze heeft ook een site: www.rosey.be

groetjes en succes

ilse

Meld misbruik16-4-2007 19:01:59

Beste Jessika!
Ik vind het eigenlijk wel erg voor jullie dat je nu niet zo'n goed gevoel hebt.. zeker omdat het toch wel een belangrijke dag is waar je moet naar uitkijken!

Toch nog veel succes ermee en wat je ook gaat doen...het komt wel goed!

Groetjes, Ilse
(ilse_herinckx@hotmail.com * als je er echt niet uitkomt willen wij ook wel komen zingen! :) )

Tine
14-10-2007
 Meld misbruik17-4-2007 17:09:28

Dat is inderdaad niet zo fijn.
Wij hebben zelf voor Isabelle en Marc gekozen (zang en gitaar) en zijn heel tevreden over hen.
Ze hadden ons zelf voorgesteld om eens naar een trouwmis waar zij zongen te gaan luisteren en we waren meteen overtuigd.
Qua nummers hebben we zelf mogen kiezen wat we wilden (dus niet uit een lijst te kiezen). Er was 1 nummer dat voor hen niet mogelijk was en dat kwam omdat het een nummer met een heel orkest was en zij dat met gitaar en zang alleen niet konden opvullen maar dan hebben we zelf een ander nummer mogen voorstellen en dat ging dan wel voor hen.
Voor het geval je eens zou willen polsen bij hen om te zien of ze nog vrij zijn op jullie datum, hun mail is isabelle.dewulf@tiscali.be

Veel succes nog en hopelijk verloopt alles goed met jullie muziek!

Jessika
27-7-2007
 Meld misbruik18-4-2007 13:38:23

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben intussen al wat gekalmeerd (hèhè) en ik zal nog even afwachten... (ik verwacht za nog reactie of mijn zelf gekozen nummers kiezen). Ik probeer er mij niet te druk in te maken, maar voor 400e (jawel!) mag ik toch wel iets verwachten zeker...?

Tine, hoeveel vragen zij, Isabelle en Marc? Ik heb ze vorig jaar gezien tijdens de huwelijksviering van een collega, was idd goed.

Jessika

P.s. Ilse, begin je keeltje maar al te schrapen voor het geval dat ;-)

debby

Meld misbruik18-4-2007 21:28:57

jessika, surf eens naar www.peggyrichie.be - zij heeft onze mis gedaan - echt super professioneel - zowel de voorbereiding als de mis zelf. je kunt ook filmpjes op de site bekijken en ze kan je ook vanalles doormailen. de keuze ligt volledig vrij en ipv te zeggen 'das nie mijnen stijl' kruipt ze direct achter haar piano en zegt ze - bij mij zal het iets anders klinken: luister maar of jullie het mooi genoeg vinden...
echt een toffe!!!

succes ermee
debby

Jules

Meld misbruik15-5-2008 9:29:35

Op de website van Rosey Lambrecht ( rosey.be ) staan diverse appreciaties van koppels waarvoor zij effectief zong tijdens de huwelijksmis :
- Ongelooflijk bedankt voor de prachtige muziek op ons huwelijk... Echte kippevelmomenten !! (Pieter en Ine )
- Jij hebt ons huwelijk gewoon compleet gemaakt met jouw prachtige stem ! ( Delphine )
Jessika mag niet uit het oog verliezen dat een zangeres van het niveau van Rosey Lambrecht geen "juke-box" is die om het even wat zal zingen. Het moet nog altijd in een kerk passen. Liedjes van het niveau van "Ik spring uit een vliegmachien" of "Bakske vol met stro" passen daar niet bij en de artiesten hebben het recht dit te weigeren. Ik heb ook de indruk dat het grootste probleem van Jessika gierigheid is. Kwaliteit kost meestal geld, Jessika... Veel succes met uw huwelijk, en zou je niet beter zelf zingen ? Want dat is lekker goedkoop !

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...