Nu Online
Momenteel zijn er 56 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijksreis/huwelijkslijst?

  16-4-2007 8:35:58
Hallo iedereen,

Nog veel te vroeg, maar wij zijn al eens aan het kijken voor onze huwelijksreis: we willen graag een 16 daagse island hopping op de Cycladen eilanden in Griekenland doen. Nu had ik het idee om naast een rekeningnummer op de uitnodiging, ook een soort huwelijkslijst aan te leggen van onze huwelijksreis, dus dat mensen je bvb. een verblijf, je vliegtuigreis of een uitstap kunnen cadeau doen. Mijn ouders vonden dat nogal ingewikkeld (ze hebben zoiets van: je kan het geld dat je cadeau krijgt daar ook zo voor gebruiken), langs de andere kant vond ik het wel origineel. Ik denk ook dat sommige mensen nog altijd liever een "cadeau" geven dan geld storten.
Ik weet ook helemaal niet of het kan bij een reisagentschap zoals Jetair bijvoorbeeld.

Heeft hier iemand ervaring mee, en wat denken jullie ervan?

Groetjes,

Tania

Tania
3-5-2008
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1726


Nele
9-6-2007
 Meld misbruik16-4-2007 8:43:00

Hallo Tania,

Bij Jetair en de gewone operators kan dat niet volgens mij. Er zijn wel sommige reisbureau's die dit doen. Ik herinner me Uniglobe op een beurs en pakken daarmee uit. (zie hun website voor honeymooners: http://www.vakanties.be/honeymoon.cfm ) Dit is zeker origineel en niet ingewikkeld, lijkt me. Doen gewoon, als jullie dat leuk vinden! :-)

Groetjes, Nele.



Kristel

 Meld misbruik16-4-2007 9:32:40

Hoi Tania,

Nouvelles Frontieres doet dit ook denk ik.
Een collega van mij had dit gedaan. Zij gingen 3 weken naar India en je kon hun een nacht in een boomhut cadeau doen of een boottochtje, gastronomisch diner, vluchten, etc... En iedereen vond wel iets in zijn budget want het ging van 15€ tot zo'n 700€ (voor de vluchten).
Ik vond het idee heel leuk en je hebt inderdaad het gevoel dat je hen echt iets cadeau doet.

Je moet eens kijkne op internet er zijn nog andere reisagentschappen die dit doen maar 'k kom niet meer op de namen.

Groetjes
Kristel



Valery
15-9-2007
 Meld misbruik16-4-2007 11:39:09

Hoi Tania,

wij doen dit ook zo
we werken met een weddingplanner en dit was een ideetje van haar, we hebben anders alles al en de mensen geven liever een kado (ook al is dit een deeltje van een reis)

We stippelen zelf onze reis uit via een eigen reisburo en dan ga ik samen met Peggy de reis onderverdelen en er een prijs op kleven. Via onze site ga ik die dan publiek maken en een rekeningnummer erbij zetten (het geld komt dat uiteindeljk toch op onze rekening op die manier)

groetjes,
Valery 15/09/07



carry
18-8-2007
 Meld misbruik16-4-2007 20:09:23

Hallo Tania,

Wij trouwen op 18 augustus 2007. En doen dit ook. Mijn zus is reisagente voor de thomascook travelshops en zij doet dit, is inderdaad heel tof. Ze werkt als reisagente in reisbureau van Mechelen maar ik denk dat de ander thomascookstravelshops dit ook wel doen. Het is geen meerkost, volledig gratis alleen meer werk voor het reisbureau, maar ze doen dit met alle plezier, mijn zus vind dit toch tof om te doen. Het is voor de mensen niet ingewikkeld, zij kunnen gewoon op het internet voor een bedrag iets kiezen. Een excursie, een nacht in een luxehotel, een champagnediner, masage ... De mensen hebben dan toch het gevoel dat ze meer geven dan gewoon geld.Je kan het is bekijken op het internet daat staat het uitgelegd.
www.thomascookstravelshop.be staat onder huwelijkslijst bij criteria thomas cook travel shop. Veel succes, je zal dit zeker nog ergens anders vinden ook.

Groetjes Carry



Elke
28-7-2007
 Meld misbruik17-4-2007 1:38:13

Dag Tania,

Wij hebben onze huwelijkslijst bij Inno gelegd en daar kregen we te horen dat ze ook samenwerken met Jetair. Je kan dus de mensen ook voor je reis laten bijdragen, of het bedrag dat je overhoudt (omdat je niet alle gekozen geschenken wil bestellen) gebruiken voor een reisje.
Je kan best wel eens zelf gaan informeren.

Groetjes en succes,

Elke



Tania
3-5-2008
 Meld misbruik17-4-2007 8:05:15

Heel erg bedankt iedereen voor alle tips!!! Uniglobe lijkt mij inderdaad heel interessant, je kan er gewoon de reizen van Jetair boeken trouwens, en ze vragen enkel een eenmalige dossierkost van 30 euro. Thomas Cook doet het inderdaad ook (ik had er nog nooit op gelet!), alleen zijn de vluchtdagen daar anders, en gezien ik niet zo ruim zit om vakantie te nemen zou ik die toch optimaal willen benutten.

Maar dus dank je wel iedereen, zo weten wij al meer!

Bart en Tania



Katrijn
1-9-2007
 Meld misbruik17-4-2007 16:22:09

Hoi Tania,

Ik heb ooit eens geweten dat ze de bestemming in stukken hadden opgesplitst (dus kaart van bijv. Griekenland in verschillende delen) en dan kon je geld sponsoren en kreeg je een stuk mee...en zo konden zij zien op hun huwelijksdag of de puzzel in elkaar stak! Vond dat wel tof


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums