Nu Online
Momenteel zijn er 234 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

grote receptie of uitgebreid feest?

13-4-2007 22:12:48
Hallo,
Heeft iemand van jullie ervaring met een trouwformule waarbij je een beperkte receptie houdt in de vroege namiddag vanaf 14 uur(vb. relaties van de ouders, klanten enz., mensen die het trouwkoppel zelf niet zo goed kent), een dinner die bv. start rond 16.30 waarbij enkel het koppel met de zeer naaste familie gaat eten en vervolgens de vrienden, collega's, goede kennissen enz. worden uitgenodigd vanaf bv. 19.30 uur. Om te zorgen dat het de (lange) rit waard is wordt een walking dinner aangebonden (of iets anders maar niet zo uitgebreid als het diner met de familie zelf) met dessertenbuffet waarna het feest begint.

We moeten schipperen tussen de wensen van elkeen waarbij ikzelf niet zo hou van een avondfeest waar quasi niemand danst en daartegenover heel veel volk op een receptie waarbij je steeds spijt hebt dat je niet genoeg hebt kunnen praten met enkele leuke mensen zoals vrienden en collega's. persoonlijk ga ik zelf ook niet zo graag naar een receptie omdat je toch nooit veel tijd krijgt om met het koppel te praten en je alweer weg moet (na een paar hapjes en drank) als het leuk wordt. Mensen daarentegen uitnodigen vanaf het dessertenbuffet is dan misschien ook weer wat te weinig en te laat om daar nog voor af te komen.

Wat denken jullie?

Dank je alvast voor een antwoord
sonja

SONJA
1-1-2008
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 765

Selma
8-9-2007
 Meld misbruik14-4-2007 8:03:19

Je kunt het natuurlijk doen zoals je zelf wilt. Ik wilde in eerste instantie ook een receptie voor het diner, maar we hebben daar toch niet voor gekozen. Nu moet is wel zeggen dat wij geen kennissen van onze ouders uitnodigen, mede omdat zij niet meebetalen aan de bruiloft en wij vinden dat het onze dag is! Wel nog steeds een leuk idee, een receptie in de middag!!

Ik zou zelf niet kiezen om mijn feestgangers al om 19.30 te laten komen, want dan is de avond wel heel lang! En dan wordt er voor mijn gevoel veelteveel alcohol gedronken en is iedereen aan het einde van de avond lazerus. Daarom laten wij onze feestgangers om 20.30 uur komen. Wij doen dan geen dessertbuffet, maar rond middernacht broodjes. Wij willen namelijk de bruidstaart als dessert en dat willen we alleen met de naaste familie.

Succes ermee!

bieke
18-5-2007
 Meld misbruik14-4-2007 11:03:43

Wij zijn vorig jaar naar het trouwfeest van vrienden geweest en zij hadden in de namiddag geen receptie. Zij zijn 's avonds met de suite gaan eten in de feestzaal en nadien zijn alle andere mensen gekomen rond 21u. Er waren toen heel wat hapjes voorzien en daarna een dessertenbuffet. Wij vonden dit een heel geslaagde formule! Heel de avond heeft de dansvloer vol gestaan.
Wij houden zelf nu ook ons trouwfeest in de stijl die jij omschrijft omdat we ook veel van dansen houden en niet de hele tijd aan tafel willen zitten met dezelfde mensen.
Wij hebben bewust gekozen voor geen receptie. Vind dat zelf niet leuk om naartoe te gaan. Maar wij vragen 100 mensen voor eten om half 7. En om half 10 komt er nog 70 man bij: collega's van ons, vrienden van ouders, die je normaal op receptie zou vragen. Veel van hen gaan vooraf samen iets eten en komen dan naar ons feest.
Ik vind persoonlijk het een beetje dom om voor zo'n dansfeest niet te willen komen zoals je zegt. Wij wilden het niet te laat laten beginnen, maar uiteindelijk krijgen wij enkel positieve reacties. Dus ik zou mij geen zorgen maken dat sommigen niet willen komen voor zoiets. Dat ze maar wegblijven dan denk ik, dan zullen het ook niet meteen mensen zijn die je erbij wil hebben om mee sfeer te brengen in je feest. Wij zien ons feest zo het beste zitten en dat moet je dat zo doen vind ik.
Trouwens voor goedkoper uit te komen moet je dat niet doen hoor een walking dinner en dessertenbuffet aanbieden aan je latere gasten. Ik weet niet of je al prijzen hebt gekregen, maar goedkoper is dat zeker niet (naar onze ervaring met prijsoffertes hè).
Ik zou er ook wel voor zorgen dat je gasten niet té vroeg komen. Die vrienden van ons hebben zich uiteindelijk vorig jaar moeten haasten met het eten om klaar te zijn voordat de rest kwam. en dat is ook niet zo leuk natuurlijk hè

allé,
veel succes met beslissen
greets
Bieke
180507

Dolores
4-5-2007
 Meld misbruik15-4-2007 19:09:23

Dag Sonja,

wij geven 's middags een zeer beperkte receptie voor de vertegenwoordigers en personeel van mijn mama haar winkel.
's Avonds eten wij in de feestzaal met 40 personen. Vanaf 21u komt er +/-160 man bij voor de avondreceptie met aansluitend dansfeest.
Dus op de avondreceptie worden er heel veel hapjes voorzien en wordt er cava geschonken. Vanaf de openingsdans rond +/-23 u worden er bieren en frisdrank geschonken en rond 1u voorzien we frietjes in puntzakken.
Wij hebben de genodigden wel duidelijk gemaakt dat het geen "eetfeest" was.
De trouw moet nog komen maar ik hoop alleszins dat het een leuk feestje is...

Groetjes
Dolores
04/05/07

SONJA
1-1-2008
 Meld misbruik23-4-2007 14:07:21

dank je voor jullie reactie

Sonja

SONJA
1-1-2008
 Meld misbruik23-4-2007 14:07:28

Sonja

SONJA
1-1-2008
 Meld misbruik23-4-2007 14:07:38

Sonja

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...