Nu Online
Momenteel zijn er 98 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen in een andere gemeente

13-4-2007 20:57:56
Hallo allemaal, ik vroeg me af of het mogelijk is in een andere gemeente te trouwen?
Mijn vriend en ik wonen namelijk al een eindje samen in Aalter maar hebben elkaar in Brugge leren kennen en het is dichter bij de deur voor onze familie, dus het zou leuk zijn om daar te kunnen trouwen.

Isabelle

isabelle
1-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 359

Wendy
22-6-2007
 Meld misbruik13-4-2007 21:59:51

hoi!

Nee spijtig genoeg gaat dit niet.
Mijn verloofde en ik wonen samen in Berlaar maar ik ben afkomstig van Turnhout.We wilden heel graag daar trouwen. Maar ze zeiden me daar dat ze daar niet te bevoegdheid voor hebben. Ik heb men adres terug bij men ouders laten zetten om toch in Turnhout te kunnen trouwen.

Groetjes,

Wendy

Eva
17-5-2008
 Meld misbruik13-4-2007 22:06:03

Dag Isabelle
Mijn vriend is van tegen het Antwerpse, en ikzelf van tegen Turnhout.We wonen samen in nog een andere gemeente ondertussen.
Het burgerlijk huwelijk moet normaal in de gemeente waar je woont, waar je in het bevolkingsregister ingeschreven staat. Het kerkelijk huwelijk kan je beetje kiezen, 't is te zeggen: volgens de pastoor hier een deelgemeente verder kon hij ons niet trouwen omdat we geen binding hadden met zijn parochie.De deelgemeente waar we nu wonen, mocht wel. En anders één van de gemeentes waar we lange tijd zelf hebben gewoond.
Misschien helpt dit je nog verder, en anders: nog veel succes met de zoektocht naar een juist antwoord.
Informeer gewoon eens op het gemeentehuis, die zullen ook wel een duidelijk antwoord kunnen geven.
Groetjes
Eef

Karlien
7-7-2007
 Meld misbruik13-4-2007 22:13:19

Hallo,

Wij zouden graag in Dendermonde trouwen in plaats van Hamme waar we nu wonen. Mijn opa is immers jaren burgemeester geweest in Dendermonde en dat zorgt voor een band. Nu blijkt dat er een wetsvoorstel is om te trouwen in een andere gemeente dan de gemeente waarin je woont. Uit antwoord van de burgemeester van Dendermonde blijkt dat het voorstel in april pas wordt voorgesteld en de kans zeer groot is dat het wordt uitgesteld en niet voor deze zomer mogelijk is. Dus het hangt af van jullie trouwdatum. Hoe later, hoe groter de kans. Wij trouwen op 28 juli en mogen er niet op hopen. Hopelijk hebben jullie meer kans.
Succes!

Karlien

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik14-4-2007 9:39:10

Ik vrees dat het moeilijk zal worden om in Brugge te trouwen. Wij trouwen ook in Brugge en zijn al eens gaan informeren. Wij kunnen enkel in Brugge trouwen omdat mijn vriend van het eerste district is (Brugge, Sint - Andries, ...). Ikzelf woon in het tweede district (Lissewege, Zeebrugge, ...) en zou in Zeebrugge moeten trouwen mocht mijn vriend niet van het eerste district zijn.
Het zit nogal ingewikkeld in elkaar. Zou gewoon eens informeren.

valerie

Meld misbruik14-4-2007 20:27:22

tenzij natuurlijk dat je je domicilie bij iemand kan zetten die in Brugge woont... Maar je moet dat wel min. 6 maanden vóór je huwelijk doen.

Groetjes, Valérie

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik16-4-2007 8:22:52

Wij wonen samen in Liedekerke, en gaan dus ook hier trouwen. Probleem is alleen dat je hier 250 euro moet betalen om op zaterdag te trouwen (vonden wij echt wel veel geld voor niks, maar ja), dus hebben we eens rondgekeken of je in een andere gemeente kan trouwen, maar blijkbaar gaat dat niet. Je moet trouwen waar één van beide zijn/haar domicilie heeft staan (in ons geval allebei Liedekerke), en om dat daar nu voor te gaan veranderen... We hopen alleen dat we er dan ook een beetje een fijne ceremonie voor krijgen, want we trouwen niet voor de kerk.

Groetjes,
Tania

Stephanie
21-4-2007
 Meld misbruik16-4-2007 15:05:32

Hallo,

ook wij zaten met dit probleem... ik ben altijd opgegroeid in Zedelgem en wou daar dan ook zeer graag trouwen voor wet en kerk. Gezien mijn ouders daar nog steeds wonen heb ik mijn domicilie voor 1dagje verzet en de aangifte weest gaan doen in gemeentehuis en direct weer verzet dan naar Kortemark... een hele loping en eigenlijk belachelijk dat je niet mag trouwen waar je wil, maar ja. Voor de kerk trouwen we ook in Zedelgem, dat is helemaal geen probleem, de pastoor heeft daar nooit iets van gezegd dat we niet in Zedelgem wonen.
Dus het enige dat je kan doen om daar te trouwen is kijken om je domicilie voor 1dagje bij iemand in Brugge te zetten en dan aangifte doen.
Wij hebben dat gewoon gezegd in het gemeentehuis, allè ja, kga het anders zeggen, in Zedelgem stelden ze dat zelf voor om dit zo te doen. Ze zeiden dat veel mensen dit doen in Brugge omdat het daar zo'n mooie raadszaal is, dus proberen waard denk ik!

Veel succes!!

Groetjes,
Stephanie
nog maar 5dagjes :):)
21/04/2007

Xavier
2-7-2007
 Meld misbruik17-4-2007 11:36:57

Tja, het antwoord is blijkbaar al gegeven hier. Ook mijn verloofde en ikzelf zitten in die situatie.
Het is gewoon ronduit absurd dat je kan trouwen in eender welk land, 1000den km's van hier, maar je gemeente mag je niet uit ?! Lang leve België ...

isabelle
1-9-2007
 Meld misbruik17-4-2007 13:32:02

Allemaal erg bedankt voor jullie reacties!

Het ziet er naar uit dat we dan maar gewoon in Aalter gaan trouwen. Brugge was leuk geweest, maar Aalter is natuurlijk makkelijk bereikbaar en misschien zijn ze ook niet zo gehaast dan… We zien wel.

Groetjes,
Isabelle

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...