Nu Online
Momenteel zijn er 156 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bieke 18 mei / dat grote gemis

  13-4-2007 14:22:44
Hallo Bieke,

Een tijdje geleden las ik op het forum dat ook jij enkele van je dierbaren moet missen op je huwelijk. Mijn vader is nog maar 2 jaar geleden overleden en ik krijg nog steeds de tranen in mijn ogen als ik aan hem denk. De gedachte alleen al dat we samen de kerk zouden binnengaan, doet me huilen. Dan denk ik aan die keer terug dat we samen arm in arm in de keuken aan het 'oefenen' waren ... Ik zou hem heel graag op de een of andere manier herdenken tijdens onze huwelijksviering. Eerst dacht ik dat te doen bij het welkomstwoord, maar ik vrees dat ik te emotioneel zal zijn om ook maar een woord uit te brengen. Vandaar dat ik jouw idee om eventueel een tekstje in het misboekje te zetten, helemaal niet slecht vond. Ik weet echter niet goed hoe ik hieraan moet beginnen. Ik vind het zo moeilijk om al die emoties onder woorden te brengen. Zou je daarom zo lief willen zijn om jouw tekstje eens door te sturen? Alvast bedankt!!!

Vele groetjes,
Mieke

Mieke
18-5-2007
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 667


Wendy
5-5-2007
 Meld misbruik13-4-2007 16:40:42

Hoi Mieke,

Bij mij is het een jaar geleden dat mijn papa is gestorven (was 52) en ik herken je gevoel volledig. Wij trouwen al binnen 21 dagen, en ik weet gewoon dat ik niet zonder tranen de kerk zal kunnen binnengaan. Wat wij voorzien hebben om hem te herdenken is:
- een kaars laten maken, die bij het begin van de huwelijksviering wordt aangestoken
- een bloemstuk dat voor het altaar zal liggen en daarna op het kerkhof
- een vermelding in de voorbeden
- een vermelding in het dankwoord
- na de mis laten we witte ballonnen op
Het zal inderdaad een hele emotionele dag worden, maar ik hoop dat het toch ook een dag vol vreugde zal zijn.

groetjes,

Wendy
5.5.07



Thierry

 Meld misbruik13-4-2007 19:35:40

---



bieke
18-5-2007
 Meld misbruik14-4-2007 11:30:23

Hey Mieke,

Ik begrijp dat dat heel moeilijk is voor je. Krijg al krop in keel als ik het lees.
De mensen die wij zullen missen in de kerk zijn onze grootouders en mijn nonkel die verongelukt is. Dat is natuurlijk nog iets minder confronterend dan je papa.
Maar toch,... ik wilde het eerst ook zelf voorlezen. Dacht wel dat ik het kon, maar heb toch beslist om het niet te doen. Want toen ik het idee vertelde tegen mijn ouders moest ik al heel hard huilen. Dus ik zou niet te overmoedig zijn en het niet voorlezen.
Ik wil je gerust ons tekstje doorgeven hoor. Als je je émail-adres doorgeeft, zal ik het je bezorgen. Ik zet het hier niet graag op het forum omdat ik dat te persoonlijk vind om zomaar open te stellen.
Maar ik wil je graag op weg helpen omdat het inderdaad niet gemakkelijk is. geef je émailadres maar door dan.

Dikke knuffel alvast voor de moeilijke momenten op je dag
Bieke
180507



Dermul
14-7-2007
 Meld misbruik15-4-2007 20:36:27

Hallo,

Ik herken je gevoel volledig... Vorig jaar verloor ik een goede vriendin (visagiste) die altijd zei dat ze mijn trouw ging doen... Ze is vorig jaar begraven net op de dag dat mijn vriend en ik twee jaar samen waren... Op ons trouw zal dit een jaar een half geleden zijn. Mijn vriend zijn vader is enkele jaren terug ook gestorven. We nemen geen suite omdat we zijn moeder niet alleen laten stappen naast iemand anders dan zijn pa, die is trouwens niet vervangbaar hé... Ondanks het leuke feestgebeuren gaat het toch voor ons beide een moeilijk moment zijn ook... Onze dierbaren kunnen niet meevieren, maar ze zijn er wel bij hoor... Van dit laatste ben ik overtuigd! We willen hen gedenken in onze voorbeden, maar de juiste woorden op papier zetten vlot maar niet... Er zijn gewoon geen woorden voor hé...

sterkte!

Jotje


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...