Terug naar overzicht
Dag MaraHet is nooit mogelijk om voor iedereen goed te doen. Als je graag een foto wil plaatsen dan doe je dat. Ik zou hem evenwel niet op het altaar plaatsen. Dan zit je daar als trouwer constant op te kijken en neemt dit een enorm centrale plaats in. Misschien gewoon voor het altaar of zo.Ingrid
hey Mara,ik begrijp niet goed dat de vriendin van je vader niet begrijpt dat jouw mama een plaats op je dag zal krijgen... Ik zou gewoon je eigen gevoel volgen hoor. Anders ga je het haar achteraf alleen kwalijk nemen denk ik. Misschien kan je tekstje in het boekje zetten dat niet voorgelezen wordt, maar waarin wel al de mensen in vermeld staan die je wil herinneren. Wij doen dat zo in onze viering. En op het moment dat dat in het boekje staat kan je misschien een kaarsje aansteken op het altaar Dat is minder confronterend dan foto's denk ik (zoals Ingrid zegt).Hopelijk kan je je gevoel hierin vinden en de mening van anderen naast je neerleggen.veel sterkteBieke180507
hey tamara,Wij hebben onze zaal nog maar net gevonden en de triateur en de problemen beginnen al!die kan niet om met die en zo verder en zo voort!Maar dirk (mijn toekomstige) had de oplossing! Gewoon doen zoals wij het zelf willen!! Tenslotte het is onze dag en niet die van een ander!!Doe wat jij en je vriend wil!! en in het geval van die vriendin, zeg het opvoorhand van de foto, dan weet ze er van en moet ze haar niet slecht voelen!veel succes groetjesmien
Hey Mara,ik vind het eigenlijk wel erg dat de vriendin van je vriends papa dat erg zou vinden moest die foto op het altaar staan. Het is tenslotte de mama van je vriend! Het is al erg genoeg dat hij zijn mama zo vroeg verloren heeft en nu zou hij haar foto nog niet op het altaar mogen zetten omdat zij daar problemen zou over maken?? Ik zou dit gewoon doen. Het is jullie dag!Veel succes.GroetjesEllen01/09/2007
hej mara! het is inderdaad jullie dag!! ik heb ook zo'n familie die totààààl niet met elkaar overeenkomt. het doopselfeest van volgende week was al een ramp om in elkaar geknutseld te krijgen,dus heb al schrik voor de tafelschikking van ons huwelijk.ik zou idd bieke en ingrid volgen: foto's zijn mss wat té confronterend,dus mss toch eens nadenken over dat kaarsje.maak er een pràchtige dag van en weet dat het jullie dagje is!!!veel succes!
Hallo Mara,Het is jullie dag en ik zou echt gewoon doen waar jullie jullie het beste bij voelen. Je kan nooit goed doen voor iedereen, dat hebben wij ook al ondervonden.Misschien moet je eens met de nieuwe vriendin van je schoonvader praten, dan is ze op de hoogte van jullie idee en dan draait ze misschien wel bij. (wie weet valt ze dan beter mee dan verwacht)Zoals je zegt is het jammer dat er sommige mensen zo negatief zijn ingesteld, maar ja, probeer het je niet te veel aan te trekken.Bij ons is het ook wel iets, mijn schoonmoeder is heel negatief ingesteld. (wij zijn al voor de wet getrouwd en daar is ze 30min. te laat gekomen, en ze heeft ons ook al op een hele groffe manier duidelijk gemaakt dat ze op ons feest niet aan de eretafel wil zitten)Nog veel plezier bij het voorbereiden!!!Groetjes,Véro16/6/2007http://veroenbilly.trouwen.com
Hey Mara, Wat jammer dat je met deze extra zorgen te maken hebt, maar het is tenslotte zijn moeder, of de nieuwe vriendin het nu wil of niet he. Zijn moeder hoort er zeker bij, ongeacht de reacties van anderen.Ik heb zelf ook mijn mama vorig jaar verloren, en ben er nog niet goed uit wat we gaan doen, maar ik dacht aan een stoel met bloemen te versieren en vrij te houden voor haar. Misschien krijg ik daar ook vreemde reactie op, maar ik trek het me absoluut niet aan.Bij potentiële problemen denk ik maar aan 1 ding: het is ONZE dag!Groetjes, CatPS. heb je al kapper en visagiste gevonden?