Nu Online
Momenteel zijn er 131 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kledij gasten

11-4-2007 11:52:56
Hoi iedereen,

ik zit een met vragen rond de kleding van de gasten. Veel mensen vragen me wat de stijl van ons feest zal zijn, of iedereen in het lang moet zijn, enz... Nu wou ik een heel ongedwongen feest en niemand tot iets verplichten dus heb ik steeds gezegd dat iedereen mag aandoen wat hij of zij wil. Ik ging er daarbij wel vanuit dat gasten zich een beetje opkleden om naar een huwelijksfeest te gaan. Nu ben ik vorige vrijdag naar het huwelijk van mijn neef gegaan en ik ben daar echt verschoten van wat sommige mensen aanhadden. Er waren er bij die een winterpullover aanhadden die al 2 jaar geleden in de vuilbak had gemogen! Iedereen bekeek me vreemd omdat ik een lange rok aanhad, en het was maar een gewone zomerrok, niks speciaals.
Ik had wel verwacht dat er ten minste een beetje feestkledij zou gedragen worden. Ik bedoel niet dat de mannen in kostuum moeten komen, een mooie verzorgde jeans kan best maar dan wel met een hemd en niet een witte t-shirt met coca-cola op!
Hoe breng ik dit dan over bij de gasten zonder hen het gevoel te geven dat ze verplicht worden om iets nieuw te kopen?

Groetjes, Tamara.

tamara
15-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 334

Isabel
1-9-2007
 Meld misbruik11-4-2007 11:56:57

Je kan op de uitnodiging volgende melding zetten:
Stadskledij gewenst.

Als je nog een stap verder wil gaan:
Avondkledij gewenst.

Maar dat laatste vind ik er persoonlijk net iets over... :-)

Groetjes,
Isabel
01/09/07

Ingrid
28-4-2007
 Meld misbruik11-4-2007 12:01:08

Dag Tamara

Wij hebben op onze uitnodiging geschreven stadskledij gewenst. Zo maken we iedereen duidelijk dat ze hun kledij een beetje moeten verzorgen. Dit wil niet zeggen dat ze iets nieuw moeten kopen.
Vorig jaar waren we op een trouw waar we net het zelfde zagen, mensen met echt onverzorgde kledij en het is tenslotte toch een trouwfeest. daarom hebben wij dit aan onze gasten gevraagd

Ingrid

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik11-4-2007 12:06:34

Hallo Tamara,

Ik ga er ook altijd van uit dat de mensen zich toch mooi aankleden voor een huwelijk, maar heb ook al regelmatig meegemaakt dat dit niet het geval is.

Wij willen geen te stijf feest maar hebben toch op de uitnodigingen een dresscode vermeld. Wij hebben voor stadskledij gekozen, dan zijn de dames opgekleed, maar niet verplicht in het lang te komen en de mannen in pak, een geklede broek en hemd storen mij ook helemaal niet hoor, maar ik zou ook niet willen dat de mensen daar in hun trainingsbroek of werkkledij aankomen.

Bij de meeste huwelijken die we vorig jaar hebben bijgewoond stond er een dresscode vermeld.

Groetjes,
Véro
16/6/2007
http://veroenbilly.trouwen.com

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik11-4-2007 12:50:41

Over het algemeen zie ik dat er op huwelijksfeesten deftige kledij gedragen wordt, maar de laatste keer ben ik toch ook verschoten. De vader van de bruid droeg op de plechtigheid een kostuum, maar op het avondfeest een afgewassen jeans met een alledaags t-shirt en pull. Dit vond ik er toch ook over!

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik11-4-2007 13:05:48

Hey,

op ons huwelijk was ik ook niet te spreken over de kledij van sommige gasten (onder andere de stiefbroer van mijn ventje, die een uitgerokken polo droeg op een afgewassen jeans). Achteraf gezien zou ik dus ook een dresscode vernoemen...

Lieve

Marisa
7-7-2007
 Meld misbruik11-4-2007 13:27:19

wow, al goed dat je zoiets zegt. Want ik zou het ook niet verwachten dat mensen in een jeans of in versleten kledij naar het feest komen. Maar ja op de uitnodiging een dress code plaatsen is te laat, ik zal het dan wel zeggen als de mensen in kwestie bellen.

Mieke
22-9-2007
 Meld misbruik11-4-2007 13:35:36

oei nu ik dit lees zal ik ook een dresscode gebruiken denk ik. Ik heb tegen de mensen wel gezegd dat ze opgekleed moeten zijn, maar niet te sjiek, dus stadskledij eigenlijk he

ik zou ook niet graag iemand zien met een afgewassen jeans

groetjes

Stephanie
21-4-2007
 Meld misbruik11-4-2007 13:58:02

Oei ik schrik toch wel hoor als ik dit hier zo allemaal lees... mij lijkt het ook maar logisch dat je mooie kleren aantrekt om naar een trouw te gaan, maar blijkbaar zijn er mensen die daar een andere mening op nahouden! Om het nog op mijn uitnodiging te zetten, is het nu wat laat, ook om mensen nog in te lichten, onze trouw is volgende week al :) we zullen maar uitgaan van de goede smaak van onze gasten zeker??? :)
Ik laat zeker eens weten, hoe het geweest is met de kledij van de gasten!

groetjes,
Stephanie
21/04/07

maureen
10-5-2008
 Meld misbruik11-4-2007 14:43:10

heyla,
wij hadden het zelfde met de ene kant van mijn familie, als die kunnen dan komen ze gewoon in hun jeans en een geruit hemd! Vandaar dat ik gevraagd heb aan de mannen om allemaal in het donker te komen en gewoon gezegd heb, de vrouwen lang of kort wat ze mooi vinden maar wel feestelijk. Nuja t'is wel altijd moeilijk omdat aan het verstand te brengen. Maar ik zou zo een stille hind geven aan iemand van de familie waar je zeker van weet dat ze het door brieven vb een bomma ofzo
groetjes en veel succes

Elke
18-8-2007
 Meld misbruik11-4-2007 15:19:06

Hallo,

Wij willen toch wel dat de mannen in kostuum komen en de vrouwen in het lang of halflang. Volgens mij is dit dan stadskledij? Ik vraag me af of iedereen weet wat onder stadskledij verstaan wordt? Denken sommigen niet, oh naar 't stad ga ik in jeans? Hopelijk vergis ik mij! Wat denken jullie?
Groetjes

Isabel
11-8-2007
 Meld misbruik12-4-2007 0:45:35

Hallo,

wij geven geen dresscode. Als wij zo onze gastenlijst overlopen kunnen we niet echt iemand bedenken die niet 'deftig' gekleed zou komen. Bij ons is het dus echt wel overbodig.

Groetjes,
Isabel
110807

g & t
5-5-2007
 Meld misbruik12-4-2007 8:04:32

Bij ons ook geen probleem; er is echt niemand in onze kennissenkring die met jeans en T-shirt zou afkomen...
Voor diegenen die een dress- code op de uitnodiging willen zetten maar die twijfelen of "stadskledij" wel begrepen zal worden: misschien "dresscode: feestelijk"?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...