TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Isabel
1-9-2007
|
11-4-2007 11:56:57
Je kan op de uitnodiging volgende melding zetten: Stadskledij gewenst.
Als je nog een stap verder wil gaan: Avondkledij gewenst.
Maar dat laatste vind ik er persoonlijk net iets over... :-)
Groetjes, Isabel 01/09/07
|
|
Ingrid
28-4-2007
|
11-4-2007 12:01:08
Dag Tamara
Wij hebben op onze uitnodiging geschreven stadskledij gewenst. Zo maken we iedereen duidelijk dat ze hun kledij een beetje moeten verzorgen. Dit wil niet zeggen dat ze iets nieuw moeten kopen. Vorig jaar waren we op een trouw waar we net het zelfde zagen, mensen met echt onverzorgde kledij en het is tenslotte toch een trouwfeest. daarom hebben wij dit aan onze gasten gevraagd
Ingrid
|
|
Véronique
16-6-2007
|
11-4-2007 12:06:34
Hallo Tamara,
Ik ga er ook altijd van uit dat de mensen zich toch mooi aankleden voor een huwelijk, maar heb ook al regelmatig meegemaakt dat dit niet het geval is.
Wij willen geen te stijf feest maar hebben toch op de uitnodigingen een dresscode vermeld. Wij hebben voor stadskledij gekozen, dan zijn de dames opgekleed, maar niet verplicht in het lang te komen en de mannen in pak, een geklede broek en hemd storen mij ook helemaal niet hoor, maar ik zou ook niet willen dat de mensen daar in hun trainingsbroek of werkkledij aankomen.
Bij de meeste huwelijken die we vorig jaar hebben bijgewoond stond er een dresscode vermeld.
Groetjes, Véro 16/6/2007 http://veroenbilly.trouwen.com
|
|
Gerlinde
2-8-2008
|
11-4-2007 12:50:41
Over het algemeen zie ik dat er op huwelijksfeesten deftige kledij gedragen wordt, maar de laatste keer ben ik toch ook verschoten. De vader van de bruid droeg op de plechtigheid een kostuum, maar op het avondfeest een afgewassen jeans met een alledaags t-shirt en pull. Dit vond ik er toch ook over!
|
|
Lieve
1-9-2006
|
11-4-2007 13:05:48
Hey,
op ons huwelijk was ik ook niet te spreken over de kledij van sommige gasten (onder andere de stiefbroer van mijn ventje, die een uitgerokken polo droeg op een afgewassen jeans). Achteraf gezien zou ik dus ook een dresscode vernoemen...
Lieve
|
|
Marisa
7-7-2007
|
11-4-2007 13:27:19
wow, al goed dat je zoiets zegt. Want ik zou het ook niet verwachten dat mensen in een jeans of in versleten kledij naar het feest komen. Maar ja op de uitnodiging een dress code plaatsen is te laat, ik zal het dan wel zeggen als de mensen in kwestie bellen.
|
|
Mieke
22-9-2007
|
11-4-2007 13:35:36
oei nu ik dit lees zal ik ook een dresscode gebruiken denk ik. Ik heb tegen de mensen wel gezegd dat ze opgekleed moeten zijn, maar niet te sjiek, dus stadskledij eigenlijk he
ik zou ook niet graag iemand zien met een afgewassen jeans
groetjes
|
|
Stephanie
21-4-2007
|
11-4-2007 13:58:02
Oei ik schrik toch wel hoor als ik dit hier zo allemaal lees... mij lijkt het ook maar logisch dat je mooie kleren aantrekt om naar een trouw te gaan, maar blijkbaar zijn er mensen die daar een andere mening op nahouden! Om het nog op mijn uitnodiging te zetten, is het nu wat laat, ook om mensen nog in te lichten, onze trouw is volgende week al :) we zullen maar uitgaan van de goede smaak van onze gasten zeker??? :) Ik laat zeker eens weten, hoe het geweest is met de kledij van de gasten!
groetjes, Stephanie 21/04/07
|
|
maureen
10-5-2008
|
11-4-2007 14:43:10
heyla, wij hadden het zelfde met de ene kant van mijn familie, als die kunnen dan komen ze gewoon in hun jeans en een geruit hemd! Vandaar dat ik gevraagd heb aan de mannen om allemaal in het donker te komen en gewoon gezegd heb, de vrouwen lang of kort wat ze mooi vinden maar wel feestelijk. Nuja t'is wel altijd moeilijk omdat aan het verstand te brengen. Maar ik zou zo een stille hind geven aan iemand van de familie waar je zeker van weet dat ze het door brieven vb een bomma ofzo groetjes en veel succes
|
|
Elke
18-8-2007
|
11-4-2007 15:19:06
Hallo,
Wij willen toch wel dat de mannen in kostuum komen en de vrouwen in het lang of halflang. Volgens mij is dit dan stadskledij? Ik vraag me af of iedereen weet wat onder stadskledij verstaan wordt? Denken sommigen niet, oh naar 't stad ga ik in jeans? Hopelijk vergis ik mij! Wat denken jullie? Groetjes
|
|
Isabel
11-8-2007
|
12-4-2007 0:45:35
Hallo,
wij geven geen dresscode. Als wij zo onze gastenlijst overlopen kunnen we niet echt iemand bedenken die niet 'deftig' gekleed zou komen. Bij ons is het dus echt wel overbodig.
Groetjes, Isabel 110807
|
|
g & t
5-5-2007
|
12-4-2007 8:04:32
Bij ons ook geen probleem; er is echt niemand in onze kennissenkring die met jeans en T-shirt zou afkomen... Voor diegenen die een dress- code op de uitnodiging willen zetten maar die twijfelen of "stadskledij" wel begrepen zal worden: misschien "dresscode: feestelijk"?
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|