Nu Online
Momenteel zijn er 77 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

gasten laten betalen voor drank

  10-4-2007 19:22:05
Hallo,

Wij hebben een beperkt budget voor ons trouwfeest. Mijn verloofde komt van Engeland en daar is het zowat de gewoonte dat de gasten 's avonds zelf hun drank betalen.
Voor de receptie en tijdens het eten voorzien we voor iedereen wijn en water. En dan daarna zouden we de mensen laten betalen voor de andere drank, zoals bier en zo, weliswaar aan inkoopprijs, we hoeven hier geen winst op te maken.
Wat denken jullie hiervan?
Ik weet dat dit in Belgie niet echt de gewoonte is.
Groetjes,
Hannah

Hannah
7-7-2007
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 1088


Katrijn
1-9-2007
 Meld misbruik10-4-2007 19:32:22

Hoi Hannah

Ik heb nog in Amerika gewoond en twee jaar geleden ging ik daar naar een trouw...en dan moest ik ook betalen!

Tja, weet je, er zullen altijd mensen zijn die commentaar geven, dat weet je zo, maar moet jij je dat aantrekken? Tis jouw budget, jouw feest, en dan wil je toch alleen de mensen die je graag ziet!



valerie

 Meld misbruik10-4-2007 20:46:12

Eerlijk gezegd zou ik dat echt niet graag hebben dat ik op een trouwfeest voor mijn drank moet betalen. Als wij uitgenodigd zijn voor het volledige feest geven wij al minimum 120 euro... Ik zou in jullie plaats liever bezuinigen op andere zaken zoals het dessert weglaten of zo.

Groetjes, Valérie



davida
7-9-2008
 Meld misbruik10-4-2007 20:58:28

hey

ikzelf zou ook nie graag zelf mijn drank betalen je geeft al geld voor het feest en dan nog eens je drank moeten betalen ik denk dat er toch wel wat mensen weg gaan gaan.maar das mijn mening hé .

grtjs



Hannah
7-7-2007
 Meld misbruik10-4-2007 22:27:17

Mmm dat dacht ik ook in het begin, maar langs de andere kant, we voorzien voor iedereen aperitief en een goede portie wijn bij het eten, en ook al eten voor iedereen. Dus voor die enkele dranken dat je daarna nog gaat drinken.
De mensen geven dan wel een cadeau of geld, maar jij voorziet hen ook van eten he!



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik11-4-2007 7:41:54

Hey,

ik zou daar niets op tegen hebben, maar misschien kan je een compromis sluiten en de mensen een aantal bonnekes geven. Zo weet je op voorhand precies wat het je gaat kosten en wie niets wil uitgeven, hoeft dat dan ook niet te doen.

Ik zou wel eens bij de mensen laten vallen dat jullie met dat systeem gaan werken, anders zouden er inderdaad een aantal mensen kunnen zijn die zich 'bedrogen' voelen.

Bij mij zou zoiets nu niet het verschil maken voor het cadeau. Ik geef iets voor de mensen die trouwen, niet voor hetgeen ik ervoor in de plaats krijg...

Laat je ons weten wat je beslist hebt?

Groetjes,
Lieve



Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik11-4-2007 7:59:27

Hallo Hannah,

Ik vind het ook wel een beetje raar, maar zoals je zegt, waarschijnlijk omdat wij dat niet gewoon zijn hier in België.

Ik vind Lieve haar idee eigenlijk niet slecht, zo met bonnetjes werken, op die manier weten de mensen dat ze daarna zelf moeten betalen, en dan hebben jullie toch ook nog iets extra gegeven.

Commentaar gaat er waarschijnlijk altijd komen, maar dat heb je denk ik zelf op het duurste huwelijk, er zijn altijd mensen die niet tevreden zijn.

Nog veel plezier,
Groetjes,
Véro
16/6/2007
http://veroenbilly.trouwen.com



Lien
21-7-2007
 Meld misbruik11-4-2007 10:12:54

Dag Hannah,

Ik vind het niet zo raar... Op voorwaarde dat je het goed aankondigt.

Ik ben al twee keer op een feest geweest waar we de drank zelf moesten betalen. De eerste keer had iedereen het ook zo verwacht, en dan vond niemand van de gasten het een probleem. Ik heb er niemand rare opmerkingen over horen maken. Iedereen wist dat het koppel alles zelf betaalde en zo.

De andere keer wisten we het helemaal niet op voorhand... Integendeel, toen was de uitnodiging zo hoogdravend dat iedereen heel hoge verwachtingen had. Toen dan bleek dat we de drank zelf moesten betalen, heb ik toch wel wat mensen horen klagen... Ze voelden zich een beetje bekocht. (Het was daar wel extremer dan in jouw situatie hoor: er was ook geen eten voorzien, terwijl iedereen dat wel verwacht had...)

Ik zou dus zorgen dat je gasten goed weten waaraan ze zich moeten verwachten, en dan zal volgens mij niemand er problemen mee hebben. Wie zijn cadeau daar dan op wil afstemmen kan dat dan desnoods ook doen. Bij dat eerste feest, waar alles vlotjes liep, had het koppel er iets over op de uitnodiging gezet, op een leuke manier, met een rijmpje. Misschien is dat ook voor jullie een idee?

groetjes
Lien



Anne
9-6-2007
 Meld misbruik11-4-2007 10:56:49

Ik vind het eerlijk gezegd toch een beetje een raar idee voor een huwelijk.
Voor een barbecue onder vrienden is het gebruikerlijk dat iedereen zijn vlees meebrengt of eigen drank betaalt, maar op een huwelijk is het toch eigenaardig.

Ik weet dat alles ontzettend duur is, maar dit vind ik persoonlijk niet zo'n goede oplossing.



Liesbet
18-5-2007
 Meld misbruik11-4-2007 11:45:15

Ik vind het ook nogal raar. Ik zou dan eerder proberen om op andere zaken te beknibbelen (een eenvoudiger menu bijvoorbeeld) dan dat de gasten de drank zelf moeten betalen.

En zoals het hier al is gezegd: besluit je toch dat de mensen moeten betalen dan zou ik dat heel duidelijk aankondigen op voorhand om te vermijden dat de mensen zich bedrogen voelen.



Sofie
3-5-2008
 Meld misbruik11-4-2007 11:50:42

hey,

als je het op voorhand aankondigd is er geen enkel probleem, ik denk zelfs dat het meer gebeurt hoor
Mensen willen het wel graag weten, omdat ze hun cadeau er op kunnen afstemmen
ik denk niet dat iedereen 120 euro geeft als cadeau trouwens

groetjes,
Sofie



Ingrid
28-4-2007
 Meld misbruik11-4-2007 12:23:57

DAG hannah,

Ook wij hebben een beperkt budget, maar kiezen er toch voor om de drank zelf te betalen. De uitbater van onze polyvalente zaal (drank aan inkoopprijs) heeft ons verzekerd. Dat we gemiddeld maar 5 euro per persoon betalen voor een volledigeavond

Ingrid



Hannah
7-7-2007
 Meld misbruik11-4-2007 13:39:02

Ik vind het eigenlijk raar dat veel mensen zeggen dat je dit best op voorhand aankondigd omdat de mensen zich anders bedrogen voelen... ik weet dat het de gewoonte niet is in Belgie, maar toch... mensen verwachten wel veel he. De mensen mogen blij zijn dat ze uitgenodigd worden op een trouwfeest, om er bij te zijn dat twee mensen elkaar en al de anderen laten zien dat ze van elkaar houden. En al wat daar dan bij komt van gratis eten en drank is toch mooi meegenomen.
En cadeau afstemmen op wat je krijgt voor te eten, vind ik gewoonweg schandalig.
Dus als iemand maar een "gewone" barbeque doet, dan geef je minder dan bij een chique 5-gangen menu?
Je geeft toch iets naargelang je die personen goed kent.
Afin soit, dat is mijn mening.



Selma
8-9-2007
 Meld misbruik11-4-2007 13:39:17

Vrienden van ons zijn ook in Engeland naar een bruiloft geweest en daar is dat inderdaad heel gewoon. Eigenlijk zou dat hier ook meer gewoon moeten zijn. Het is een rip uit je lijf zo'n feest. Ik vind het ook veel geld. Maar wij hebben dan ook geen diner voor alle gasten, maar voor ongeveer 20 personen. Lekker intiem en gezellig. En daarna een feest met aan het einde een buffetje met broodjes en warm vlees. Voor de drank betalen wij 15 euro per persoon en voor het eten 7,50. Dat is toch aanzienlijk minder als een heel diner.

Maar het idee dat geopperd is met de bonnen, dat vind ik nog niet zo slecht. En daarbij, degene die klagen, die verpesten het voor zichzelf, want zij hebben dan geen leuke dag/avond!!

Succes!!

Groetjes Selma


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...