Terug naar overzicht
hey Maureen,Mijn vriend en ik vinden van niet. De meeste regels van de etiquette zijn gemakkelijk terug te vinden op het internet. Bovendien hebben wij over de meeste dingen een eigen uitgesproken mening en vinden we die belangrijker dan de etiquette. Zo zetten we bvb. mijn grootmoeder (langs moederszijde) wel aan de eretafel, maar mijn grootouders van vaderszijde niet. We komen gewoon niet goed met hen overweg (wellicht slaan ze de uitnodiging zelfs sowieso af) Op dat vlak trekken wij ons van de etiquette dus niets aan!We vertrouwen er op dat de pastoor de misviering in goede banen zal leiden en dat het personeel van de zaal ons avondfeest vlekkeloos zal laten verlopen. Wat er tussen de misviering en het avondfeest gebeurt mag voor ons best spontaan zijn. Er hoeft op dat moment niemand voor te schrijven wie wat moet doen. We laten het een beetje zijn beloop.Op de cruciale momenten is er al zoveel geregeld en vastgelegd, het mag uiteindelijk ook geen keurslijf worden.Natuurlijk heeft een ceremoniemeester zijn voordelen, en ik onderschat zeker niet de voordelen ervan, maar wij passen graag.Nog veel succes met de voorbereiding!groetjes,Dorine.
elawij nemen ook geen ceremoniemeester. Wij doen alles zelf, we doen zelf geen tafelschikking aangezien we een walking diner savond doen.Voor de rest is er een vriendin die mij de hele dag volgt en alles bij heeft voor ons. en wij laten ook liever het zijn gang gaan zonder al te officieel gedoe.maar ik denk als je echt traditioneel en vrij ceremonieel trouwt dat het wel handig kan zijn om er één te nemen.groetjes
Hallo Maureen,Wij nemen wel een ceremoniemeester, maar volgens mij heb je dat echt niet nodig. Het is gewoon makkelijk omdat zij het uur goed in de gaten houden en je met een aantal zaken helpen. Maar je kan dit ook makkelijk aan iemand van de familie of vrienden vragen om de taak op zich te nemen. Het is zoals Dorine zegt, heel veel zaken kan je terugvinden op het internet en met een goed draaiboek komt alles zeker in orde.Nog veel plezier bij het voorbereiden.Groetjes,Véro16/6/2007http://veroenbilly.trouwen.com
Hoi Maureen,Wij nemen ook een ceremoniemeester, gewoon omwille van het feit dat wij met de koets trouwen en er nog een stoet van 13 paarden met ruiters volgt. Zo kunnen we iedereen bij elkaar houden en staat iedereen aan de kerk bij elkaar. Na het kerkelijk gedeelte, hebben we geen ceremoniemeester meer. Dan doen we het zelf.greetz
Hallo,Wij hebben aan een vriendin met een groot organisatievermogen gevraagd of zij wat voor ceremoniemeester wilde spelen...Het is vooral voor de praktische zaken (mensen naar hun plaats leiden,...)...en zo kost het je natuurlijk niets extra...Succes ermee!Groetjes,Veerle
Wij nemen wel een ceremoniemeester (al hebben we een tijdje getwijfeld). We hebben hem niet nodig bij de voorbereidingen maar ik zou gewoon graag hebben dat alles op de dag zelf verloopt zoals ik en Stijn het gepland hebben. Je bent er zelf niet altijd bij (aankomst aan het stadhuis en de kerk) om te zien of alles ok is. Ook voor mijn ouders (waar de suite verzameld terwijl wij op fotoshoot zijn), gaat het eenvoudiger zijn. Hij kan de vragen beantwoorden, zorgen dat iedereen weet wat er moet gebeuren en wanneer. We hebben een heel goeie prijs; € 150 voor een halve dag en dat vind ik het waard om zelf geen zorgen te hebben.Els22/09/07
hallo maureen, wij nemen er geen, als alles goed voorbereid is hoeft dat volgens ons nietsuccesvéke
Hoi Maureen,Wij hebben gevraagd aan mijn 2 beste vriendinnen om "ceremoniemeester" te zijn die dag. Hun "taak" zal vooral zijn alles laten verlopen zoals we vooraf samen afspreken, toezien of we alles bij hebben, deuren openen van de wagens (of helpen uitstappen bij de bus als het een bus wordt), de 6! bruidkindjes in het oog houden en natuurlijk de hele dag samen met ons genieten en er bij zijn. Ze zijn er allebei superenthousiast over en ik kijk er naar uit om de voorbereidingen samen met hen te doorlopen.Inge 05/07/2008