Nu Online
Momenteel zijn er 194 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kerkviering, hoeveel mensen verwachten?

  10-4-2007 15:01:54
Hallo allemaal,

Om met de deur in huis te vallen: hoeveel mensen mag je tegenwoordig in de kerk verwachten? Ik weet dat de volle kerken verleden tijd zijn, maar ik zou het zo jammer vinden als er écht weinig mensen zouden komen opdagen.
Als ik zelf uitgenodigd word voor het avondfeest, dan vind ik het maar normaal dat ik ook naar de kerkviering ga. Maar blijkbaar is dat niet voor iedereen het geval.

Nu weet ik helemaal niet meer hoeveel misboekjes ik moet voorzien en hoeveel mensen ik mag verwachten.

Ik ben ook pas verhuisd naar een klein dorpje. Daar stoppen ze nog rouwbrieven in iedereen zijn bus en word je zo uitgenodigd om naar de dienst te komen.

Is het nu de bedoeling dat ik ook een trouwaankondiging in iedereen zijn brievenbus stop?

Komen de kerkgangers dan naar onze trouwmis op zaterdagvoormiddag?

Dat mag gerust natuurlijk, die mensen zijn meer dan welkom! ik weet gewoon niet zo goed waar ik me mag aan verwachten.

Groetjes allemaal.

Dorine
9-6-2007
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 797


maureen
10-5-2008
 Meld misbruik10-4-2007 15:06:06

Hallo, ik heb me dezelfde vraag gesteld. Onze families wonen namelijk vrij ver uit elkaar. Maar vrienden dien net getrouwd zijn hebben me gezegt dat meestal familie komt en de dichte vrienden meestal ook als ze niet werken zaterdag. En eventueel buren, waar je een brief in de bus stopt.
Dus voor ons rekenen wij op +/- 50 kerkboekjes wij hebben 150 genodigden op het avondfeest



Mieke
22-9-2007
 Meld misbruik10-4-2007 15:42:11

ja das niet gemakkelijk he. Ik woon ook in een klein dorp, doodsbrieven krijg je van iedereen maar je moet niet aan iedereen je trouwuitnodiging geven hoor.

Tzal inderdaad de familie en dichte vrienden zijn, en misschien als je in een vereniging zit, een aantal mensen daarvan.

Ik ga ook altijd naar de mis als ik gevraagd wordt voor het avondfeest of dansfeest. En de meeste in mijn omgeving doen dat zo.

groetjes



Ilse
12-5-2007
 Meld misbruik10-4-2007 16:26:11

Volgens de dirigent van 't koor dat op ons huwelijk zingt, moet je twee derden van het aantal bevestigingen rekenen (zeker als de receptie vlak na de kerkdienst volgt iets meer) en dan nog rekening houden met de nieuwsgierigen uit het dorp die ook een kijkje komen nemen :-)

Groetjes,
Ilse
12 mei 2007



valerie

 Meld misbruik10-4-2007 20:50:47

Wij hebben 200 misboekjes voorzien. Ik weet dat dat gigantisch klinkt en we hebben er echt ook over getwijfeld maar mijn moeder is zelfstandige en mijn vader is goedgekend in het dorp. Vandaar dat we er liever te veel dan te weinig hebben. Ik ben laatst naar de mis van een vriendin geweest en na 10 min. hadden ze al geen misboekjes meer... jammer vind ik.

Groetjes, Valérie



Selma
8-9-2007
 Meld misbruik11-4-2007 13:42:08

Wij nodigen 's avonds ongeveer 140 mensen uit. Ik wil 100 boekjes laten drukken. Als dat er te weinig zijn, dan kijken ze maar samen.

Op onze trouwkaart vermelden we dat we het fijn zouden vinden als de mensen naar de kerk kwamen.

Ik zou niet bij iedereen een briefje in de brievenbus doen dat ik ging trouwen. ook wij wonen in een kleine gemeenschap. Er komt in het kerkeblaadje een advertentie van ons trouwen en als mensen dan willen komen, dan zijn ze van harte welkom!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...