Nu Online
Momenteel zijn er 190 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eretafel

  10-4-2007 13:51:41
Ik ben bezig met het samenstellen van de gastenlijst en tafelverdeling op te stellen.

Wie zit er allemaal mee aan de eretafel.
Wat doen jullie met getuigen, grootouders, broers en zussen.

Heb ook al is gehoord dat koppel bij vrienden aan tafel zit, maar uit respect voor onze ouders vind ik dit geen goed idee.

Bedankt voor jullie advies


Lieke
230607

Nathalie
23-6-2007
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 883


Chantal
1-9-2007
 Meld misbruik10-4-2007 13:54:46

Hallo,

Bij ons zitten aan de eretafel: wij, onze ouders en onze getuigen met hun partner.

Andere familie zoals grootouders zitten gewoon elders bij de familie aan tafel. Broers en zussen is bij ons geen probleem: ik heb geen broers of zussen en mijn toekomstige heeft 1 broer en dat is zijn getuige, dus die zit bij ons aan de eretafel.

Nog veel succes met de voorbereidingen!
Groetjes,
Chantal
01.09.07



VERA
18-7-2007
 Meld misbruik10-4-2007 14:01:19

hallo nathalie, ik geraag niet wijs uit tafelschikking, kan jij mij tip geven?
dikke kus
véke



Elke
18-8-2007
 Meld misbruik10-4-2007 14:12:31

Hallo,

Volgens de regeltjes staan de grootouders ook op de uitnodiging. Bijgevolg horen ze bij de eretafel. Ook de ouders, broers en zussen zitten aan de eretafel.

Als de grootouders liever bij de tantes en nonkels zitten, geen probleem. Bij ons zijn onze zussen getuigen, dus die zitten zowiezo aan de eretafel met hun partner.
Als vrienden getuigen zijn, zitten ze misschien liever bij de tafel van de vrienden ipv aan de eretafel (ik zou dat gewoon vragen, en dan nog zelf beslissen).

Veel plezier!
Elke
18/08/2007



Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik10-4-2007 14:26:56

Hallo Nathalie,

Bij ons aan de eretafel zitten onze getuigen met partner en mijn ouders.
Mijn schoonmoeder heeft laatst heel duidelijk laten weten dat ze niet bij ons aan tafel wil zitten. En om het voor onszelf ook aangenaam te maken zetten we haar met veel plezier aan een andere tafel.

Mijn schoonzussen zitten bij vrienden aan tafel maar in principe zitten ze ook aan de eretafel.

Nog veel plezier met het voorbereiden van alles.

Groetjes,
Véro
16/6/2007



Katrijn
1-9-2007
 Meld misbruik10-4-2007 14:33:53

Wow, Véro, leuke schoonmoeder precies...

Ik dacht om mijn getuige (zus), mijn drie bruidsmeisjes, ouders en schoonouders en mijn twee grootmoeders bij ons aan tafel te zetten, en getuige van mijn "man", zijn zus en partner...lijkt veel, maar ik weet dat mijn grootouders dat zo'n eer vinden, dat ik hen dat met plezier gun...



Marisa
7-7-2007
 Meld misbruik10-4-2007 15:16:16

bij ons zitten grootouders, onze getuigen (wat meteen mijn zus is en hij heeft geen broers + zussen) en ouders.

Zijn grootouders zullen aan een andere tafel zitten omdat ze daar liever zitten. Hebben wij geen probleem mee aangezien we toch niet zo'n goede band hebben met hen.




Kristel

 Meld misbruik10-4-2007 16:43:55

Hoi Nathalie,

We hebben gisteren ook de tafelplanning gemaakt.
Bij ons zitten de broers en getuigen aan de eretafel.
Wou eerst ook mijn ouders maar mijn vriend zijn mama is overleden en zijn papa al wat ouder en die zag het niet echt zitten om samen met "dat jong volk" de hele avond samen te zitten. Begrijp het wel... Dus we hebben hem met vrienden van zijn generatie gezet. We moesten natuurlijk hetzelfde doen voor mijn ouders dus die zitten nu ook aan een tafel met hun vrienden.
Moet toegeven dat ik het er in't begin wat moeilijk mee had omdat je toch dat typische beeld in je hoofd hebt (ik naast mijn papa) maar denk dat het uiteindelijk een beter compromis is. Iedereen zit nu met mensen van hun generatie aan tafel. En de tafel van de ouders is vlak naast de onze.

Groetjes
Kristel



Marie-Thérèse

 Meld misbruik11-4-2007 16:47:08

Hallo,
Er is volgens mij geen echte regel die zegt wie waar moet zitten.Wij hebben al meer maals meegemaakt dat de eretafel een tafel is waar uiteraard het koppel aanzit met hun beste vrienden en waar de ouders bij hun broers en zussen zitten en de broers en zussen van het koppel bij nichten en neven.Ik denk dat je gewoon even in de familie bespreekt wat zij het fijnste zouden vinden bij hun eigen generatie zitten of verplicht aan een eretafel te zitten waar je elkaar soms maar amper kent want het koppel is meerendeel van tafel naar tafel aan het gaan.
Veel succes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...