Terug naar overzicht
Een schieting is een traditie om de boze geesten te verjagen voor een goed huwelijk...Door het lawaai bleven de boze geesten dan weg...Dus ik vermoed dat alles die lawaai maakt de schieting kan vervangen: een orkestje huren, of gewoon de instrumenten (cymbalen en trommels), ...Groetjes,Ilse12 mei 2007
Een schieting kan inderdaad gevaarlijk zijn. Maar als je ze laat doen door ervaren mensen valt dit volgens mij nog wel mee... Ik wou het eerst ook niet, maar nu zijn er twee kennissen die zich kandidaat gesteld hebben om het te doen. Zij blijken dit wel meer te doen. De afspraak is dus dat er niemand buiten die 2 in de buurt van het kanon komt. Zij zullen ook niets drinken die dag. Er kan altijd iets mislopen maar ik hoop op die manier het risico heel beperkt te houden..En voor de rest, duimen en hopen dat alles vlotjes verloopt!Isabel01/09/07
Hoi,Op onze schieting, ondertussen al 8 maand geleden, hadden wij 3 kanons en die werden iedere keer gevuld door mensen die dit al eerder hadden gedaan. Zij hebben tijdens het schieten ook niks gedronken, der was nog tijd genoeg erna om te drinken :) Er mochten wel eens andere mensen schieten maar de afspraak was dat zij het buskruit erin deden. Zo voorkom je dat er dronken mensen teveel aan buskruit in het kanon doen enzo het gevaar groter maken!Debrareeds 242 dagen getrouwd
informeer es bij een boer in de buurt voor een luchtkanon om de vogels van de akkers weg te jagen. maakt hetzelfde lawaai en er kan niks misgaangroetjes sas677
Als het om het lawaai gaat... Misschien een djembe-workshop?Groetjes,Lieve
Hoi DebbyLeuk om te zien dat jullie ook op 22 juni trouwen. (wij dus ook) en wij organiseren ook een schieting de 16de juni. Ik ben er ook niet helemaal gerust in maar zullen het ook laten vullen door een ervaren iemand die ook geen drank zal aanraken tijdens de schieting. Van welke streek ben je, als ik vragen mag. Groetjes en laten we hopen dat het mooi weer is op 22 juni. Saskia http://saskiaensteve.trouwen.com