Nu Online
Momenteel zijn er 143 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijkscontract, wat kunnen de problemen zijn met schoonouders?

  7-4-2007 15:09:25
Hallo,

wij trouwen ook met huwelijkscontract, gemeenschap der goederen. Doch het huis staat niet op mijn naam, en dit gaat niet gewijzigd worden. Ik ga deel geld inbrengen en krijg dan recht op bepaald percentage van de verkoopprijs van het huis.
Als er iets zou gebeuren blijf ik het vruchtgebruik behouden tot ik sterf.
Maar ik versta niet waarom er problemen zouden kunnen opduiken met de schoonfamilie. Zolang ik leef kunnen ze mij niet uit het huis zetten en moeten ze wachten op het deel van mijn vriend tot ik gestorven ben. Eens er kinderen zijn hebben zij de naakte eigendom van ons huis, en ook zij kunnen niks doen aan huis zolang ik leef.

Zie ik of onze notaris iets over het hoofd?

mieke
7-7-2007
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1310


Miet
26-5-2007
 Meld misbruik8-4-2007 11:56:12

Nee, volgens mij niet!



mieke
7-7-2007
 Meld misbruik8-4-2007 12:27:52

omdat in een ander topic las dat je soms zelfs bij huwelijkscontract problemen kunt hebben met schoonfamilie begon ik al schrik te krijgen...

je kan altijd iets over het hoofd zien hé...

groetjes



Els
22-9-2007
 Meld misbruik8-4-2007 12:52:25

Alles ziet er correct uit, ik ben blij voor jullie. Wij trouwen gewoon met het wettelijk stelsel en mijn schoonmoeder wil dat ik mijn vruchtgebruik expliciet afsta... Over problemen gesproken.

Els



mieke
7-7-2007
 Meld misbruik8-4-2007 12:59:07

Ze kan dat toch zomaar niet?

Ja zwijg mij van schoonfamilie.

Nu ja hier trouwen met huwelijkscontract omdat schoonfamilie groot deel geld in het huis gestoken heeft. En ik begrijp dat wel (moest het omgekeerd zijn zouden we net zelfde denken hoor). Nu ja ik breng ook mooi deel geld in, en heb dus mooi percentage in huis.

En hoop dat ik vlug zwanger ben, is er nog minder problemen. Zijn de kids sowiezo onze erfgenamen, heeft familie er niks meer mee te zien.

groetjes



wendy
2-6-2007
 Meld misbruik9-4-2007 10:10:47

Hey,

Wat wel voor problemen zou kunnen zorgen is wanneer jij of je man zou sterven, en de laatst overblijvende wil het huis verkopen of verhuren, dan heeft die daar toestemming voor nodig van de ouders. En als ze dan dwarsliggen, zit je er wel mee...én je weet nooit hoe je schoonouders je gaan behandelen als hun zoon/dochter overleden is. Misschien komt hun ware aard dan wel boven, tis mss doemdenken maar je moet er toch rekening mee houden.

groetjes,
Wendy



Liesbet
18-5-2007
 Meld misbruik10-4-2007 8:33:31

Even een reactie op Wendy: wie vruchtgebruik heeft, heeft geen toestemming nodig van de naakte eigenaar om te verhuren. Enkel als je wil verkopen.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...