Nu Online
Momenteel zijn er 87 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

k Loop over van frustratie...

3-4-2007 17:03:20
... en dan is het beter dat ik even mijn hart lucht. Ik ben op 23.02.07 dus getrouwd voor de wet, zoals al vaak gezegd hier. Aangezien mijn vriend van Marokkaanse afkomst is, konden wij nie trouwen voor de kerk, en zo trouwen voor de imam is der ook niet van gekomen (beetje weigering van mijn kant). Nu trouwt een vriendin van mij binnenkort, ook een marokkaanse. Zij laat uitschijnen, of zegt het zelfs letterlijk, dat de trouw voor de wet maar een formaliteit is en niks voorstelt. Zij zijn pas getrouwd ne keer da voor de imam gebeurd is. Oke, da begrijp ik heel goed, das hun geloof, maar is het ook niet zo dat er een beetje begrip moet komen voor ons ook??
Ik heb een andere vriendin aan wie ik gezegd heb dat ik het jammer vond dat ik geen vrijgezellenavond gehad heb, dat niemand da georganiseerd heeft voor mij. Ahja zei ze, we gaan da in de zomer doen he, als t uw feest is, want dan trouw je voor ons. Ik zei, ja nee, ik ben NU getrouwd, ik heb niks meer aan een vrijgezellenavond...

Is een huwelijk voor de wet nu echt zo minimalistisch dat het lijkt alsof we maar trouwen om te trouwen, zonder emotie, zonder gevoel? t Is precies moeilijk om sommige mensen er van te overtuigen dat wij NU getrouwd zijn, en niet in de zomer, want in de zomer is er alleen nog een feest.

k Word er echt gefrustreerd door...en triestig ook.

lien
23-2-2007
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 352

Elke
28-7-2007
 Meld misbruik3-4-2007 17:22:26

Dag Lien,

Ik begrijp jouw frustratie. Natuurlijk ben je nu getrouwd! Maar in Marokkaanse middens, is het blijkbaar zo dat een huwelijk pas waarde heeft als het door de imam voltrokken is. Ik heb al vaker gehoord dat sommige koppels tot dan zelfs apart blijven wonen. Ik vind het heel spijtig voor je en vind dat je absoluut niet moet veranderen van mening!
veel succes!

davida
7-9-2008
 Meld misbruik3-4-2007 17:29:00

hey

ik ben ook enkel voor de wet getrouwd en voel mij wel getrouwd hoor trek je da nie aan.wij kregen veel reactie s dat we pas getrouwd waren als we voor de kerk trouwden maar dat was echt tegen mijn principes en nu zaagt niemand daar nog over gewoon laten zeggen ze stoppen het vanzelf wel.

grtjs

K
7-7-2007
 Meld misbruik3-4-2007 17:43:52

Wat sneu, zo'n reacties... Maakt vast een deel van je prille huwelijksgeluk kapot, en dat zou niet mogen...

Voor mij persoonlijk is een wettelijk huwelijk het enige dat waarde heeft. Je kan immers ook niet voor de kerk/iman trouwen zonder een wettelijk huwelijk, terwijl omgekeerd (alleen voor de wet trouwen) uiteraard wel kan.

Ze zullen wel bijdraaien zeker... Er zijn meer en meer mensen die enkel voor de wet trouwen. Je bent dus zéker niet alleen :-)

marjolijn
11-8-2007
 Meld misbruik3-4-2007 18:38:04

hey, niet getreurd, want in feite is het trouwen voor de wet het belangrijkste van allemaal. Eenmaal je voor de wet getrouwd bent ben je man en vrouw. Je kan zelfs niet trouwen voor kerk zonder je wettelijk huwelijksboekje, dus is het ZEKER belangrijk.
Mensen denken bij iemand die trouwt aan het feest, en dat is belangrijk voor hen, en voor hen is dat de speciale dag. Maar voor jou is het de dag dat je ja zegt tegen de andere. En dat gebeurt in het stadhuis, daar is geen weg meer terug(buiten met veel rompslomp).

Groetjes marjolijn.

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik3-4-2007 22:17:36

Hi Lien,

Trek het je echt niet aan. Trouwen voor de wet is het enige officiële. Trouwen voor de kerk of Imam komt er bij, en dat doe je voor je geloofsovertuiging. Ik ken de Marokaanse cultuur niet goed genoeg om te weten hoe zij tegenover het huwelijk aanzien, dus misschien is het bij hen wel veel belangrijker om voor de Iman te trouwen en is deze plechtigheid in hun ogen het belangrijkst. Waarschijnlijk zullen sommige mensen er ook zo over denken in het christendom.

Wij zijn 24/3 voor de wet getrouwd en trouwen 16/6 voor de kerk, maar toch zal onze officiële huwelijksdatum 24/3 blijven, en deze dag is voor ons heel belangrijk, tot nu toe was dit al de mooiste dag van mijn leven. We hebben er beide heel hard van genoten, ook al was er geen groot feest achteraf, enkel etentje met naaste familie en getuigen.
16juni gaan we dat alles nog eens overdoen maar dan voor de kerk en met een groter feest.

Groetjes,
Véro
16/6/2007

Wendy
5-5-2007
 Meld misbruik4-4-2007 0:18:42

Dag Lien,

Ik kan je best ook begrijpen hoor! Vooral die vrijgezellenavond die er pas zou komen voor je grote feest, dat is toch echt wel te gek! Probeer het je vooral niet te erg aan te trekken, ook al is dat waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan, en probeer echt ten volle te genieten van jullie wittebroodsweken, want die zijn inderdaad nu bezig :-) En kijk gewoon ook nog uit naar jullie grote huwelijksfeest, fijn dat dat er ook nog aankomt! Bij ons is alles op 1 dag, dus hopelijk vliegt hij niet aan ons voorbij.

groetjes,

Wendy
5.5.07

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik4-4-2007 8:04:40

Hey meisje,

Ik kan mij enkel aansluiten bij de andere dames. Wij zijn ook niet voor de kerk getrouwd, en voor sommige mensen 'leven wij in zonde' (bij wijze van spreken dan toch), zoals voor mijn grootmoeder. Maar ik trek mij daar niets van aan. Wij hebben een keuze gemaakt en ik vind dat eerlijker dan voor de schone schijn trouwen voor de kerk.

Ik zou je 'vrijgezellendag' dan gewoon zien als een toffe dag onder vriendinnen. Geniet ervan en denk niet te veel aan de bijbetekenis.

Wat je ook doet, er zullen altijd wel mensen zijn met een andere mening. Het is dus belangrijk dat jij en je man op dezelfde golflengte zitten en samen genieten van je eerste maandjes als man en vrouw!

Dikke knuffel,
Lieve

Ingrid
28-4-2007
 Meld misbruik4-4-2007 8:46:31

dag Lien

Van je Marokaanse vriendin kan ik dit een beetje begrijpen. VOor haar zal het waarschijnlijk zo zijn dat ze pas echt getrouwd is als dat voor de imam isgebeurd. Voor mij is dit ook zo; ik ben al voor de wet getrouwd, maar voor mij is het pas echt voor de Kerk. Dit is mijn overtuiging en als ik dit zeg is dit ten opzichte van mensen die enkel voor de wet trouwen niet verkeerd bedoeld. Iedereen moet handelen volgens zijn eigen overtuiging en als jij je echt getrouwd voelt asl je voor de wet bent getrouwd, dan is dit ook echt zo en dan moet je je niet laten doen.
Over je vrijgezellenavond. Die had voor de wet moeten plaatsgrijpen, je avondfeest is niet de echte trouw. De echte trouw is die voor de wet, de kerk of gelijk welke andere ceremonie waar iemand belang aan hecht.

Ingrid
28/04/07

Marisa
7-7-2007
 Meld misbruik4-4-2007 10:18:26

Hey Lien,

Ik begrijp jou maar al te goed.
Ik vind ook dat als je voor de wet getrouwd bent dat het officieel is. Trouwen voor de kerk doen wij enkel maar voor de "zegen" van ons huwelijk, maar wij zijn zeker en vast niet gelovig.
DUs moet je inderdaad niet een vrijgezellenavond doen na je wettelijk huwelijk, maar ervoor.

Laat het niet aan je hart komen en trek je je er niets van aan. Geniet van jullie huwelijk binnnenkort.

Dikke knuffel,

Marisa

Wendy

Meld misbruik4-4-2007 12:32:56

Hey Lien,

Probeer u dat zo nauw niet te nemen; dat is toch allemaal een kwestie van persoonlijke opvatting.

Zoals je weet, vinden wij dan ook weer de trouw voor de kerk het belangrijkste. Toen we trouwden voor de wet was dat vooral voor ons huis (als dat er niet was geweest waren we pas in dezelfde periode getrouwd voor de wet als voor de kerk) en ik wilde mij dan bewust nog niet getrouwd voelen. We woonden dan ook nog niet eens samen of niets.

Mijn vrijgezellenavond komt er dus ook nog aan, zelfs al ben ik op papier voor de gemeente al een tijdje getrouwd.

Maar het gaat erom hoe je jezelf voelt; als jij je nu al getrouwd voelt dan ben je inderdaad al getrouwd; en niemand kan daar toch anders over oordelen!

Groetjes

Wendy
19/5/07

Liesbet
18-5-2007
 Meld misbruik4-4-2007 13:06:19

Ik zie het probleem niet echt. Wij zijn ook al voor de wet getrouwd en mijn vrijgezellendag is pas gepland over een paar weken (voor ons feest). Dat vind ik totaal geen probleem. En dat heeft niks te maken met vinden dat het huwelijk voor de wet maar een formaliteit is (dat vind ik namelijk ook niet). Volgens mij is het doodnormaal dat de mensen jouw trouwdag zien als de dag dat ze naar het feest komen.
Als je daar echt zoveel belang aan hecht, dan had je best op voorhand over dat vrijgezellenfeest gesproken of feest en wettelijke trouw op dezelfde dag gezet.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...