Nu Online
Momenteel zijn er 110 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

HELP!!!

2-4-2007 16:47:36
Beste Bruidjes,

Ik heb dringend jullie hulp nodig!! Blijkbaar moet ik om te kunnen trouwen een akte van bekendheid ipv van een geboorteakte aanvragen (hiervoor heb ik 2 getuigen nodig die in Iran zijn geboren) omdat ik niet in België ben geboren en omdat ik niet naar mijn geboorteland kan gaan. Nu woon ik al sinds mijn 3de in België en heb ik geen contact meer met Iraniërs en babbel ik ook niet met mijn familie (heb al altijd Belgische vriendjes gehad en dat is in het verkeerde keelgat geschoten...).
Nu is mijn oproep: Kennen jullie mensen die in Iran zijn geboren die een donderdag ochtend om 9h (dit is het tijdstip wanneer getuigen moeten komen) naar Leuven kunnen/willen komen? Tis een heel lastig uur, maar ik zou eeuwig dankbaar zijn als het zou lukken.
Mijn email: sheronneke@hotmail.com
Je mag ook iets op de site achterlaten...

Merciekes,
Sheronneke

Sheron
2-2-2008
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 266

Sheron
2-2-2008
 Meld misbruik2-4-2007 16:52:22

Ik ben trouwens al 15 jaar Belg :-s...

Greetz,
Sheronneke

els
7-7-2007
 Meld misbruik2-4-2007 17:48:29

Zorgt de gemeente daar niet voor?
Ik mocht mijn akte niet zelf gaan halen. Zou eerst es bij hen navragen.

Vân
7-7-2007
 Meld misbruik2-4-2007 19:10:19

Hey Sheron,

Ik ken jou verhaal, been there, done that. Ik kan je alleen maar vertellen dat ik daar heel veel stress van overgehouden heb en wij (mijn verloofde en ik) even een moment gehad hebben dat we het wilde opgeven.

Ik ben van '81 hier in België en ook zo lang genaturaliseerd en betaal als sinds ik werk belastingen en heb stemplicht maar als het erop aankomt om te huwen ben ik plots geen belg meer en moet ik voor mijn geboorteakte naar land van "herkomst".

Nu kan ik je wel het één en het ander vertellen.

Je hebt verschillende mogelijkheden.

Optie 1:
Je moet proberen jouw geboorteakte te vekrijgen via de Ambassade van Iran (Ambassade van de Islamitische Republiek Iran in Brussel : Avenue Franklin Roosevelt 15, 1050 Brussel. (Telefoon 02/62 70 350, Fax 02/762 39 15) Fax voor consulaire zaken : 02/779 46 66.
). Dat duurt ongeveer 2 weken.

Optie 2:
Indien de Ambassade van Iran niet in staat is om jou een afschrift van jou geboorteakte af te leveren moet je ofwel via Iran zelf gaan, dus op reis (dus mss best met de Belgische Ambassade in Iran bellen en vragen wat je best kan doen)OF je moet via de Akte van Bekendheid gaan bij de Vrederechter dat is optie 3.

De Vrederechter zal jou verklaring opnemen samen met 2 getuigen die jou gekend hebben in Iran DUS NIET ZOMAAR 2 GETUIGEN DIE IN IRAN GELEEFD HEBBEN!!!! Eens die verklaring op papier gezet is moet die eerst nog gehomologeerd worden via de Rechtbank van Eerste Aanleg en die verklaring MOET via een advocaat worden ingediend, dit kan en mag je zelf niet doen.

Je ziet het, een hele rompslomp en een beetje geldklopperij, geld dat je kunt missen met de trouw.

Ik zou, als ik van jou was, gewoon eerst via de Iranese Ambassade gaan en daar eerst eens gaan horen, wie weet krijg je zo een afschrift van jouw geboorteakte mee. Bij mij was het een probleem omdat mijn geboorteakte door een vorig regime werd afgeleverd en de huidige regime niets legaliseerd uit het vorig regime, maar ik ben wel niet van Iran.

Dit spelleke heeft me veel bloed, zweet, tranen en GELD gekost.

Ik heb hiervoor een 21-tal ministers, senatoren, ... aangeschreven en ze wisten mij te vertellen dat dit problematiek gekend is en er al een wetsvoorstel werd ingediend maar momenteel niet van toepassing is.

Ik hoop voor jou dat het nog snel in orde komt!! Wanneer wens je te huwen?

Het is een stressfactor die je kan missen!

Indien je nog vragen hebt mag je het mij gerust vragen.

Groetjes en succes!!

Vân en Michel
07/07/07

Sheron
2-2-2008
 Meld misbruik2-4-2007 19:27:27

Beste Van,

Tis wel een serieuze tegenvaller dat mijn getuigen mij gekend moeten hebben in Iran... Ik ben wel in Iran geboren na de revolutie, maar mijn ouders waren tegen de revolutie en zijn gevlucht en dus zijn we politieke vluchtelingen. Ik zal maar ne keer naar de ambassade gaan, heb gewoon een beetje schrik van hun reactie :-(
Ik probeer trouwens op 2-2-08 te trouwen dus ik hoop dat het tegen juli in orde zal zijn...

Merciekes voor de info,
Sheronneke

Vân
7-7-2007
 Meld misbruik2-4-2007 19:45:43

Hey Sheron,

Het is een beetje logisch dat de GETUIGEN jou moeten gekend hebben, daarmee zijn ze ook jou getuigen, in mijn geval waren het mijn ouders omdat ik hier niemand anders heb. Een getuigen moet kunnen antwoorden op de vragen die de Vrederechter stelt en die op latere datum ook zullen gesteld worden door de Rechtbank van Eerste Aanleg, daarom moet de getuigenis van de 2 getuigen kloppen anders kan je achter je homologatie fluiten.

Ik huw op 07/07/07 maar de nodige documenten waren net een week voor mijn huwelijksaangifte in orde.

Ik zou gewoon eerst eens horen bij de Iranese Ambassade, vermeld niets over dat jullie politieke vluchtelingen zijn, vraag gewoon of je een afschrift van jouw geboorteakte kunt verkrijgen en wacht hun reactie af...

Veel succes,

Vân en Michel
07/07/07

Sheron
2-2-2008
 Meld misbruik2-4-2007 20:52:02

Ik mag ouders niet als getuige vragen... Ben je zeker dat dat mag? Want ik was naar de griffier van het vredegerecht gegaan en zij zei dat mij ouders geen getuigen mochten zijn...
Ik zal blijkbaar naar de ambassade moeten, ik hou je op de hoogte ;-)

Bedankt,
Spijtig dat we er allebei mee zitten maar ben wel blij met de info...
Groetjes,
Sheron

Vân
7-7-2007
 Meld misbruik2-4-2007 21:05:54

Hey Sheron,

Normaal gezien mogen de getuigen idd niet je eigen ouders zijn maar ik had dit wel speciaal gevraagd aan de vrederechter omdat ik niemand anders hier heb dan mijn eigen ouders, gelukkig had de Vrederechter begrip voor mijn probleem en heeft hij mijn ouders toch maar als getuigen opgeroepen.

Ik zal voor je duimen!! Het komt wel goed!

Groetjes,

Vân en Michel
07/07/07

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik3-4-2007 8:11:00

Hallo Sheron,

Ik kan je wel niet helpen met raad maar ben wel geschrokken dat het allemaal zo moeilijk gaat om te trouwen als je niet in België geboren bent maar hier al wel zo lang woont en daar bovenop nog eens de belgische nationaliteit hebt.
Ik hoop voor jou dat alles snel geregeld is want deze extra stress is niet leuk voor een toekomstig bruidje.

Groetjes,
Véro
16/6/2007
http://veroenbilly.trouwen.com

Vân
7-7-2007
 Meld misbruik3-4-2007 8:52:10

Hey Véronique,

Ze hebben spijtig genoeg destijds bij de naturalisatie niet aan gedacht dat deze kinderen ooit zouden trouwen en dus de geboorteakte niet ineens in orde gebracht.

Een factor die veel stress en veel tijdsverlies geeft en bovenal nog geld kost ook.

Als je een Ambassade hebt die goed meewerkt dan kan je in principe op 2 weken een afschrift van je geboorteakte krijgen maar als er politieke problemen zijn, zoals het bij mij het geval was, dan ben je verder van huis.

Groetjes,

Vân en Michel
07/07/07

Sheron
2-2-2008
 Meld misbruik3-4-2007 11:50:21

Eventjes een update,

Ik heb gebeld naar de ambassade en blijkbaar is het geen moeite om de akte daar te krijgen!! Ik moet wel belachelijke pasfoto's laten trekken met mij en een sluier :-s maar da heb ik ervoor over om met mijn ventje te kunnen trouwen...
Vân, ongelooflijk merci voor de tip, zonder had ik nog atlijd achter die getuigen zitten zoeken. En een ongelooflijke trouw gewenst hé ;-), ik zie da het bij u ni meer lang duurt!
En Véronique merci voor het antwoord, maar het komt blijkbaar toch in orde.

Groetjes,
Sheron en Filip
02/02/08

Sheron
2-2-2008
 Meld misbruik3-4-2007 11:51:28

@ Veronique

En gij ook een fantastische trouw gewenst hé, effe te rap verzonden ;-)

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik3-4-2007 12:15:53

Hi Sheron en Vân,

Ik ben blij voor jullie dat het uiteindelijk na die hoop papierwerk toch allemaal in orde komt.

Nog veel plezier bij het voorbereiden van jullie droomdag!!!

Véro

Vân
7-7-2007
 Meld misbruik3-4-2007 13:32:45

@Sheron,

Dat is het minste van die hoofddoek, ik ben blij dat het dat alleen maar mis, zo heb je veel moeite en tijd EN STRESS bespaard. Graag gedaan hoor, ik weet hoeveel stress het mij heeft gekost (wel een half jaar lang) en we (mijn verloofd en ik) zelfs op punt gestaan hebben om niet meer te huwen, we zijn nu tenslotte zo ook gelukkig.

Het is idd niet meer zo lang meer en ik heb het gevoel dat ik nog zoveel in orde moet brengen maar ik denk dat het de zenuwen zijn.

@Véro,

Bedankt voor jouw wensen! Voor jou en Billy zal de trouw alleszins nog rapper voor de deur staan.

Ik wens jullie beiden nog een fantastisch huwelijk!!! En mogen jullie nog lang en gelukkig leven hehehe :o)

Groetjes,

Vân en Michel
07/07/07

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...