Nu Online
Momenteel zijn er 135 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

diner voor vegetariërs

1-4-2007 14:26:55
Hallo iedereen,
wij zijn op zoek naar een zaal in Oost-Vlaanderen waar er ook aandacht besteed wordt aan het diner voor vegetariërs. Wij hebben nogal wat vegetariërs in de familie en willen dat het voor hen ook goed eten is. Iemand ervaring hier mee? Liefst niet enkel een slaatje als alternatief of zo, maar echt een volwaardige maaltijd.

Bedankt voor jullie tips!
Charlotte

Charlotte
27-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1072

Ellen
1-9-2007
 Meld misbruik1-4-2007 16:10:34

Hey Charlotte,
bij mij zitten er ook enkele vegetariërs in de familie en bij mijn vrienden. Nu, mijn familie eet ook geen vis, mijn vrienden wel. Ik heb dit gewoon gevraagd toen ik de feestzaal ging vastleggen en ze houden hier wel rekening mee. Ik weet nog niet juist wat ze zullen doen, maar het zal niet enkel met groenten zijn, dus ik denk met corn of zo. Vraag het dus gewoon eens in de feestzaal.
Groetjes en succes
Ellen
01/09/2007

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik1-4-2007 19:05:04

Hallo,
Bij ons is er een vegetarisch alternatief... maar dat vind ik persoonlijk niet zo spectaculair alhoewel ik vermoed dat het wel heel lekker zal zijn: als voorgerecht een salade mixte met verschillende soorten sla, pijnboompitten en zongedroogde tomaten, de soep is dezelfde als die van ons en het hoofdgerecht is een groentenburger met rijst en gewokte groentjes... we zullen zien é:-)

K
7-7-2007
 Meld misbruik1-4-2007 21:03:30

Wij geven ons feest in het Monasterium in Gent, en aangezien ik zelf veggie ben, sta ik op een volledig vegetarisch feest, van voorgerecht tot dessert. En dat was geen enkel probleem, er is keuze aan lekkere gerechten genoeg...
Ook in de Auberge du pecheur in deurle al lekker veggie gegeten op een trouwfeest.

Chantal
1-9-2007
 Meld misbruik2-4-2007 10:07:58

Hallo,

Ik denk dat de meeste feestzalen hier wel rekening mee houden als je dit vraagt. Bij ons vroegen de mensen van de zaal het zelf of er speciale dieten, allergiën of mensen die bepaalde zaken niet eten of zo waren. Ze vertelden ons dat bij de meeste feesten er uitzonderingen gemaakt moeten worden.

Mijn vriend zijn mama mag niets eten waar gluten inzitten en dit is geen enkel probleem. Voor haar wordt dezelfde menu gemaakt maar dan wordt bv voor de saus een ander bindmiddel gebruikt waar geen gluten inzitten enz.

Ik denk dus niet dat het zo'n probleem zal zijn om een zaal te vinden die hiermee rekening houdt.

Groetjes,
Chantal
01.09.07

Sofie
26-5-2007
 Meld misbruik2-4-2007 10:35:35

Hallo Charlotte,

Mijn vriend is ook vegetariër en we verwachten een 20 à 30 mensen op het feest die ook vegetarisch eten. Voor de kok in de zaal was dit geen enkel probleem. We hebben zelf een menu samengesteld (is zelfs vegan!). Enkel het dessertbuffet is voor iedereen gelijk.
Als je dit vraagt bij het zoeken naar een zaal zal dit zeker geen probleem vormen.

Groetjes
Sofie

Charlotte
27-9-2008
 Meld misbruik2-4-2007 13:55:25

Bedankt voor al jullie reacties! Nog een vraagje aan Sofie: over welke zaal spreek je hier? Graag wat tips met zalen waar het goed veggie eten is.

Bedankt! Charlotte

Sofie
26-5-2007
 Meld misbruik2-4-2007 14:10:08

Dag Charlotte,

Ons feest is in Salons Lodewijk van Male in St. Kruis Brugge. Verder konden ze ons in Kasteel Sanderling in De Pinte ook toffe alternatieven bieden (is wel iets prijziger daar).

Wat wij gedaan hebben is gewoon zalen contacteren en gaan bekijken en hen vragen wat voor vegetarisch alternatief ze kunnen bieden. Je zal al vlug merken of ze ervoor openstaan of niet. Onze kok gaf toe nogal een leek te zijn op dat vlak, maar stond open voor alle suggesties. Vandaar dat we zelf een menu samengesteld hebben, die we een paar weken voordien eens zullen gaan proeven.

Kan verder niet concreet écht nog zalen noemen , wij zochten een zaal ergens tussen Maldegem en Roeselare.

Groetjes
Sofie
26 05 07

Sofie
26-5-2007
 Meld misbruik2-4-2007 14:11:15

Mocht je nog verdere info willen ivm menu of zo : sofievld@yahoo.com

els
7-7-2007
 Meld misbruik2-4-2007 18:15:20

Ben zelf ook vegetariër. Mijn vriend eet wel vis. De mensen kunnen bij ons kiezen tussen vis en veggie. Wij vragen om die keuze door te geven bij de bevestiging. Hou er ook wel rekening mee dat de meeste vegetariërs ook geen soep eten waar vleesbouillon in zit... En dat wordt wel regelmatig geserveerd (ik spreek uit ervaring!). Heb al op vele feesten een vegetarisch alternatief voorgeschoteld gekregen. In sommige zaken is dat geweldig goed, anderen houden het eenvoudig met een slaatje en een veggie burger. Hangt wat van de kok af.
Ik kan je wel aanraden om te kijken op www.vegetarisme.be
Eva is een Gentse vereniging voor vegetariërs. Zij zullen je zeker tips kunnen geven!

chantal
31-8-2007
 Meld misbruik3-4-2007 21:19:04

Hey Charlotte,
Wij organiseren onze feest in Feestzaal Tybeert te lokeren. Je hebt er een enorme keuze aan gerechten. Een echte aanrader!!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...