Nu Online
Momenteel zijn er 80 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Suite

  1-4-2007 9:04:40
Hallo,

Laatst hadden we in de familie een meningsverschil over de kleuren die mogen gedragen worden door de suite. Mijn familie is vrij traditioneel en vinden het niet kunnen dat er iemand in de suite een wit kleed zou dragen. Er is daar nu al 2 maal discussie over geweest, omdat bepaalde personen niet begrijpen waarom er niemand wit mag dragen op een huwelijk, behalve dan de bruid. Aja...
Wat vinden jullie hiervan? Ik, persoonlijk, heb het er ook moeilijk mee...

Lisa





Lisa
13-7-2007
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1197


Mieke
15-6-2007
 Meld misbruik1-4-2007 9:47:46

Hallo,
Inderdaad zelf zou ik ookniet graag hebben dat iemand wit draagt. Beetje cliche, maar geloof er toch nog in.
Mijn schoonmoeder ging eerst een wit jasje dragen, en heb eigenlijk beetje opzettelijk gelogen dat die andere outfithaar veel mooier stond.
Begrijp je volledig!
Groetjes,
Mieke



didin

 Meld misbruik1-4-2007 10:16:02

Ik zou me daar totaal niet aan storen. Bij mij draagt iedereen wat hij /zij wil. Kort of lang, wit, groen, roze of zwart. Zolang het maar feestelijk is. Als je hier een punt van maakt dan zou ik dat gewoon eerlijk zeggen. Jij bent de bruid en de mensen zullen er wel rekening mee houden als je het hen op een vriendelijke manier duidelijk maakt denk je niet? Nog veel succes!



bieke
18-5-2007
 Meld misbruik1-4-2007 10:44:21

hey
wij hebben van in t begin gezegd dat niemand helemaal in t wit mag komen. Ikzelf zou dat niet leuk vinden. Een witte broek of iets anders wit gecombineerd met een andere kleur vind ik niet zo erg, maar niet helemaal. Dus ik begrijp je volledig. Maar ik vind wel dat jouw familie zich daar niet echt moet over uitspreken. Het is jullie dag en jullie bepalen wat er wel of niet mag en kan hè. Dus als je t zelf niet leuk vindt, gewoon zeggen.

Veel succes
Bieke
180507



Greet
24-8-2007
 Meld misbruik1-4-2007 16:47:28

Hallootjes,

Ikzelf had daar nog niet over nagedacht. Mijn broer trouwde een twee- tal jaar geleden en de vrouw van één van de getuige droeg een wit kleed met daarover een rood jasje. Sorry... ik vond het ongepast. Het is een dag voor en door het bruidspaar en dan hoeft er in de suite niemand met een "witte" outfit aan te komen. Ik bedoel dit natuurlijk voor de suite. Voor de andere genodigden stoort me dat minder (maar die komen vaak ook niet helemaal in het wit).

Ik heb het ook wel duidelijk gemaakt dat ik liever geen wit in de suite zie. Egoïstisch maar uiteindelijk is het ons dagje toch wel.

Groetjes
Greet
24/08/2007



Bart

 Meld misbruik1-4-2007 18:50:48

Wit is de kleur van de bruid en het is haar dag, samen met die van de bruidegom natuurlijk.

Niemand anders draagt dus wit. Dat is altijd zo, voor wie zich een beetje aan de regels der fatsoen wilt houden.

Een wit hemd onder een vest of zo is geen probleem natuurlijk, maar ik zou als man al geen witte broek durven aandoen...

In ieder geval: het is jullie dag dus jullie bepalen de regels, wat die ook zijn :)



Stephanie
21-4-2007
 Meld misbruik2-4-2007 9:54:41

Hallo,

ik kan je hier helemaal in volgen! ik zou het zeker ook niet graag hebben, moest er iemand in het wit komen, zowel suite of andere genodigden, ik vind dit niet kunnen!

groetjes,
stephanie
21/04/2007



Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik2-4-2007 9:58:44

Hallo Lisa,

IK begrijp je volledig, normaal dragen de mensen van de suite geen lichte kleuren die de bruid zou kunnen dragen.
Ik denk ook dat de meeste mensen er wel rekening mee houden.
Ik hou mijn hart ook al vast omdat ik niet weet wat mijn schoonmoeder en schoonzussen gaan dragen.

Groetjes,
Véro
16/6/2007
http://veroenbilly.trouwen.com



Freya
11-8-2007
 Meld misbruik2-4-2007 12:07:50

Hallo Lisa,

Ik heb dit heel eenvoudig opgelost. Ik heb de dames van de suite opgelegd dat de kledijkleur rode tinten zijn voor de suite en in het lang. Of dat nu een broek is of een rok dat maakt niet uit. Het kan dus roze, rood, bordeau, wijnrood enz...

Ik heb ondertussen al veel fotoboeken gezien en ik vond het afgrijselijk om te zien dat de éne iets geel aan had, de andere iets blauw, dan weer iemand anders met groen enz...
In het begin kwam daar ook wel even tegenwind op, maar uiteindelijk heb ik voet bij stuk gehouden en bijna iedereen heeft al een jurk gevonden en ze voelen zich er allemaal prima in en vinden het héél chic, Want rood is wel een feestkleur.

De mannen zijn ook allemaal hetzelfde met jacquette, deze kostuums zijn we gaan huren bij Ducheyne in Berchem (zeker een aanrader).

In elk geval, wit kan niet voor de suite, been stijf houden meisje!

Veel succes
Freya



Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik2-4-2007 12:16:30

Hey,

Ik kan u volkomen begrijpen hoor.
Ik zou het ook liever niet hebben.

Bij ons is ook heel wat discussie geweest over de suitekledij (zowel voor mannen als vrouwen).
Nu is er uiteindelijk een koppel dat toch voet bij stuk gehouden heeft. Hij heeft als enige man een ander kostuum en zij als enige vrouw geen suitekledij.
Maar je kan de mensen niet verplichten om iets wel of niet te dragen of te kopen.
Ik heb me er dus na heel wat discussies moeten bij neerleggen.
Ik heb het er nog altijd moeilijk mee maar langs de andere kant wil ik geen ruzie met hen omwille van kledij.

Uiteindelijk zijn alle ogen toch op de bruid en bruidegom gericht.

Groetjes, Sissi



davida
7-9-2008
 Meld misbruik2-4-2007 19:17:52

hey

wij zijn in september getrouwd en ik had een beige kleurig kleed aan nu had mijn ma ook zo een kleur aan maar een pak ik heb mij daar geen minut aan gestoord en tis nie dat ik goed overéén kom met haar hoor ik vond het zelfs nie mooi wat ze aanhad.trek je dat nie aan er is niemand die zal letten wat een ander aanheeft ze kijken alleen naar de bruid en bruidegom.

grtjs



Isabel
11-8-2007
 Meld misbruik3-4-2007 10:46:39

H



Isabel
11-8-2007
 Meld misbruik3-4-2007 10:48:23

tweede poging...

Hallo,

ik begrijp je volledig. Ik heb het in het begin ook moeilijk gehad met onze suite. Onze suite is dan ook heel uitgebreid. Ik heb één broer maar mijn vriend heeft 6 broers en zussen. V



Isabel
11-8-2007
 Meld misbruik3-4-2007 10:56:05

derde en laatste poging (computer doet raar)

Hallo,

ik begrijp je volledig. Ik heb het in het begin ook moeilijk gehad met onze suite. Onze suite is dan ook heel uitgebreid. Ik heb één broer maar mijn verloofde heeft 6 broers en zussen. Wij hadden eerst gezegd om enkel de ouders en twee broers die getuige zijn in de suite te laten gaan maar de andere broers en zussen stonden erop dat iedereen in de suite ging. En toen begon het...in de suite gaan zagen ze zitten maar suitekleren kopen niet. Ik wou ook een mooie suite hebben en heb hierover discussies gehad, ook met mijn verloofde. Ik heb toen gezegd dat iedereen in het lang moest zijn. Ik heb dan onverwacht mijn schoonmoeder en 2 schoonzussen meegenomen naar een opendeurdag in de winkel van waar mijn kleed komt. Wonder boven wonder hebben ze er allemaal iets gepast en toen ze zichzelf erin zagen waren ze zo enthousiast dat ze allemaal besteld hebben. Ze hebben allemaal iets waar ze zich goed in voelen en ze zijn ook heel mooi. Nu is het nog enkel bang afwachten wat mijn andere twee schoonzussen gaan aandoen want die gaan zelf hun kleren maken. We zien wel. Veel succes zou ik zeggen en hopelijk loopt het voor jou ook goed af.

Groetjes,
Isabel
110807



Bianca
8-8-2008
 Meld misbruik3-6-2007 9:57:06

Ik begrijp je ook volledig, maar ik heb tegen iedereen gezegd dat ze moeten dragen waar ze zich goed in voelen.
Mijn getuige draagt altijd zwarte kleding, en zal ook niet anders zijn, ze moeten zichzelf blijven, dat geld voor iedereen die komt.
Ik weet het is ons feest, maar als er iemand tegen zijn zin in een bepaald kleed zit is het ook niet plezant denk ik.
Dat is mijn mening e, en niet iedereen is het zelfde, anders zou het niet leuk leer zijn.
Groetjes, Bianca
08/08/2008


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...