Nu Online
Momenteel zijn er 111 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoeveelheid bagage op reis

30-3-2007 8:46:30
Hallo,
Weet er iemand hoeveel kg handbagage en valiezen je mag meehebben op reis ( als je met het vliegtuig gaat )?
Ik heb hier geen flauw benul van !

Alvast bedankt
Mieke

Mieke
8-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 927

Christel
30-6-2007
 Meld misbruik30-3-2007 9:07:06

dag Mieke

Ik dacht dat dat verschillend was per vliegtuigmaatschappij.
Je kan best even op hun website kijken of informeren in het reisbureau.

groetjes
christel

Mieke
8-9-2007
 Meld misbruik30-3-2007 9:08:58

We reizen met Jetair
Groetjes

Karen
22-12-2006
 Meld misbruik30-3-2007 9:28:12

Hallo,

Met Jetair mag je 20kg baggage meenemen per persoon en elk 1 stuk handbagage dat aan de juiste afmetingen voldoet! Heb je teveel dan moet je wel bij betalen en dat is niet goedkoop!

Bij onze huwelijksreis hadden wij teveel aan gewicht. Ik heb toen gezegd dat ik zwanger was en ik mijn handbagage niet kon dragen en dan mag je dat wel bij in de laadruimte van de vlieger steken! Natuurlijk hangt wel af van wie achter die balie zit natuurlijk!

Groetjes,
Karen
reeds 3 maanden gelukkig getrouwd!

nathalie

Meld misbruik30-3-2007 10:18:01

Hoi,

bij jetair is dat idd 20 kilo per persoon (maar dat staat duidelijk op de ticketten vermeld). en 6 kilo handbagage. let wel: de afmetingen van de handbagage zijn ook beperkt (moet je eens navragen in je reisbureau)

en seders november vorig jaar zijn ze ook heeeeel wat strenger geworden qua handbagage: GEEN vloeistoffen meer (geen flesjes water, shampoos, tandpasta,...) best ook in reisbureau een foldertje vragen met de nieuwe richtlijnen!

tis maar dat je het weet é!

vele groetjes
nathalie

Ilse
12-5-2007
 Meld misbruik30-3-2007 11:45:00

Dat staat inderdaad ook op de tickets...
Ik dacht dat 't voor transatlantische vluchten 32kg was en andere 20kg, maar dat ben ik niet zeker...

Misschien is dit ook iets die je kan helpen pakken:
http://www.vivat.be/00-00.asp?articleID=470

Groetjes,
Ilse
12 mei 2007

Ilse
12-5-2007
 Meld misbruik30-3-2007 11:47:36

http://www.brusselsairport.be/nl/airportinfo/luggage/

Dit heb ik net gevonden op de site van zaventem luchthaven...

Groetjes,
Ilse
12 mei 2007

Peggy
16-10-2010
 Meld misbruik30-3-2007 21:12:14

Dit hangt af van de vliegtuigmaatschappij, het soort ticket en lange-afstandsvlucht of niet, kijk eens op website vliegtuigmaatschappij.Niet alleen het gewicht is belangrijk, ook de afmeting (handbagage).Vloeistoffen is beperkt tot 100 ml, maar bij de hema oa verkopen ze flesjes van 100 ml om shampoo ed in te doen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...