TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Véronique
16-6-2007
|
29-3-2007 17:01:27
Hallo Jessika,
Ik heb laatst voor mijn verjaardag een ballon gekregen en daar zat dan geld in .
Als wij uitgenodigd zijn voor het avondfeest geven we meestal tussen de €125 en €150. Als we in de suite zitten geven we wel meer omdat je er dan toch ook een hele dag bij bent.
Groetjes, Véro 16/6/2007 http://veroenbilly.trouwen.com
|
|
Sheron
2-2-2008
|
29-3-2007 17:03:31
Helaba Jessika,
Wij hebben voor een vriendin allemaal samengelegd en een ballon (zo'n grote met opschrift) gegeven met daar briefjes geld in... Ze vond het heel leuk!
Ik en mijn vriend zijn ook van plan te trouwen en we weten hoeveel het allemaal ongeveer kost en dus geven we zodanig dat de kosten zijn gedekt + een extra (da is dan het 'echte' kado) afhankelijk van hoe goed we die kennen... Ik ben bijvoorbeeld uitgenodigd voor de trouw van een goeie collega die alles zelf betaalt, ik mag naar de dessertbuffet+dansfeest gaan, en wij gaan met zijn 2tjes 80 euro geven (dan krijgen ze effectief nog een kado...)
Groetjes, Sheronneke 02-02-2008
|
|
Kristel
|
29-3-2007 17:47:16
Hey Jessika,
Een vriendin van mij heeft een paar jaar geleden eens een boeket bloemen gemaakt voor een trouw. Briefjes van 5 en 20 eur had ze de vorm van roosjes gedraaid en aan met crepe-papier en ijzerdraad gemaakte stengels vastgemaakt, daartussen nog een paar van die gewone stoffe/papieren bloemen en dan ingepakt met van dat doorschijnend folie. Het was echt prachtig, zag er uit als een echt boeket bloemen. Ze heeft er wel veel werk aan gehad maar iedereen was er heel lovend over.
Groetjes, Kristel
|
|
Debra
11-8-2006
|
29-3-2007 18:56:57
Hoi,
Wij hebben als trouwcadeaus ook zo'n ballonnen gekregen, van mijn collega's heb ik een picknick mand gekregen die gevuld zat met borden waarop de mundstukken vastgelijmd waren en kopjes waarin kaarsvet met munten zat. Verschrikkelijk veel werk om aan je centjes te geraken. En van onze goeie vrienden hebben we een telefoonboek gekregen waarin 27 letters omkringt waren en daarmee moesten we een zin vormen en dan pas kregen we ons geld.
Debra
|
|
Karlien
7-7-2007
|
29-3-2007 22:19:58
Hey,
Mijn zus kreeg op haar huwelijk van 2 collega's een grote brede vaas met allemaal kopere muntjes in (dus 1, 2 en 5 cent). Daar hadden ze water bij gedaan en er 2 goudvisjes ingestopt. Wel zien dat je een vaas neemt waarvan het glas dik genoeg is. Want toen we het water wilden weggieten om het te kunnen vervoeren (de visjes hadden we al verpakt in een zakje) brak het glas en was het munten rapen geblazen...tja! Was wel heel origineel! Groetjes!
Karlien 28 07 07
|
|
evy
19-5-2007
|
29-3-2007 23:09:27
ik heb ook is gezien dat ze een emmer vol met gisp en daarin allemaal muntstukken en dat gaven ze af met een hamer en een beitel bij dat was ook wel fijn en ze zullen nog heel hun leven van u kado spreken achteraf zagen ze dat er een gebruiksaanwijzing op de onderkant van de emmer kleefde giet er heet water over en het gips lost zo op groetjes
|
|
Veroniek
|
30-3-2007 8:47:28
Hoi
Wat ik veel doe is een mooie dikke vaas kopen. Daar leg ik onderaan wat zand in (waartussen mundstukken zitten van 2 euro tot 1 cent) en dan giet ik er kaarsengel over waar ik ook mundstukken in plaats. Zo moeten ze eerst de kaars opbranden voor ze aan hun geld geraken... En dan hebben ze achteraf nog een mooie vaas over. (PS: dan schrijf ik in het gastenboek: 'Dat het vlammetje eeuwig mag branden' ofzoiets...)
Wat ik ook al gedaan heb is briefjes opgevouwen als bloemetjes. Niet als roosjes, maar in de vorm van een accordeon en dan de 2 uiteinden naar elkaar brengen en vastleggen met een lakkertje, zo kom je aan een rondetje... Ook héél leuk. Ik had dan een baksteen genomen en in de gaten oasis (of hoe noemt dat groen spul) en daar de stokjes ingestoken. Ze vroegen geen bloemen, maar centjes om hun huisje te bouwen. Ik had hun toch een 'bloemstukje' gegeven, een eerste baksteen (voor hun huisje) en centjes... Was ook leuk.
Voor iemand die juist bevallen was en ook centjes voor de pamperrekening vroeg heb ik het geld in zo'n allereerste pampertje gestoken ;o) Was ook leuk! Misschien niet zo toepasselijk voor een trouw, alhoewel... (je heeft een hint) ;o)
Veel succes nog! Groetjes Veroniek 20 07 2007
|
|
sarah
30-6-2007
|
30-3-2007 11:16:15
voor mijn schoon zus en haar man ondertussen. hadden de vrienden allemaal bakken met lege flesjes gegeven. zodat ze die dan naar de winkel konden doen en ze dan geld ontvangden voor het leeggoed.
|
|
Jessie
26-5-2007
|
30-3-2007 11:55:22
Hey,
Wij waren uitgenodigd op het avondfeest van vrienden. Natuurlijk waren we er ook bij aan de kerk. Daar hebben we een aantal foto's getrokken van het koppel. S'namiddags hebben we dan de mooiste foto afgedrukt en die in een kader gestoken, rond de foto hebben we met plakband allemaal muntstukken en briefjes geplakt. Je geeft op deze manier een heel origineel cado omdat het waarschijnlijk de aller eerst foto van hun trouw is die ze krijgen. (voor onze vrienden was dat in ieder geval zo!) Het kadertje met foto en muntstukken hangt trouwens nog steeds in hun living.
Groetjes Jessie 26-05-07
|
|
pascale
14-4-2007
|
30-3-2007 12:16:52
hey, Ik heb al gehoord van vrienden die we kennen,telkens ze naar een huwelijk moeten ze bier of coladopjes een stuk van 1 euro of 2euro insteken en ze dan toe duwen met een nijptang. Wel veel werk maar voor het koppel ook.Deze dopjes kan je nog steken in een vaas en inpakken met folie. Wij zouden voor de recptie alleen 50 euro geven en voor een avondfeest 100euro per koppel als het vrienden zijn. Voor familie geef ik wel rond de 250 euro. Laat iets weten wat het zal worden hé. vele groetjes van Skally 14/04/07 site:goole wim en skally
|
|
Jessika
27-7-2007
|
30-3-2007 13:31:07
Bedankt voor jullie reacties! Weet nog niet echt wat we gaan doen: - speciale ballon lijkt me wel leuk (en zal vooral de minste voorbereiding vergen denk ik ;-), zal afhangen van hoe druk het de komende tijd zal worden) - het vouwen van de centjes lijkt me ook wel fijn maar ben zelf niet zo'n handige dus zal efkes moeten uitzoeken... - telefonboek vind ik ook fijn , maar moet dan nog even zien wanneer we dat kunnen afgeven... - goudvisjes vind ik niet alleen heel leuk maar ook wel lief... - pampertjes zijn denk ik echt nog niet aan de orde hoor veroniek 'heb al eens een paar hintjes gegeven n.a.v. de huwelijksreis maar niks hoor) - jessie, jouw idee vind ik ook heel fijn (zou dat als toekomstig bruidje ook wel specaal vinden denk ik)maar ze trouwen niet voor de kerk dus da wordt een beetje moeilijk (gaan rechtstreeks van het stadhuis naar de feestzaal)
zucht, zal nog eventjes moeten nadenken geloof ik!
liefs, jessika
|
|
Sissi
26-5-2007
|
30-3-2007 13:54:22
Hey,
Ook wij hebben eens gewerkt met telefoonboeken. We hadden met een aantal vrienden een rekening geopend en de code daarvan konden ze vinden in de telefoonboeken (1 cijfer per telefoonboek).
We hebben ook eens met geld in een boeket gewerkt. Gewoon de briefjes in accordeon gevouwen en dan in 't midden van het briefje vastgemaakt zodat het op een strikje leek. We hebben dit gewoon aan onze bloemiste gevraagd en die heeft dat gedaan (aan de prijs van het boeket). Iedereen vond dat heel tof. Hier moet je er wel mee opletten dat het bloemstuk in 't zicht staat of weggezet wordt zodat er geen centjes verdwijnen.
Groetjes, Sissi
|
|
Sofie
7-7-2007
|
31-3-2007 16:20:45
wij hebben met onze vrienden eens een grote ton (+_ 120cm hoog) gevuld met wit zand en hierin allemaal muntstukjes, hadden eerst emmertje met schepje en zeefje afgegeven (ze dachten toen dat we een camion met zand voor hun voordeur hadden laten afkappen) en halverwege het feest hebben we de ton binnen gereden hebben ook al eens gezien dat vrienden een groot blok ijs gemaakt hadden en hierin muntstukken hadden gestoken, dit werd opgehangen aan een staketsel en op de dansvloer geplaatst tijdens het feest hoorde je de munten dan vallen
veel succes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|