TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Wendy
5-5-2007
|
28-3-2007 16:11:04
Hoi Lien,
Wij trouwen 5 mei en zijn eigenlijk al aan het voorbereiden van januari vorig jaar. Maar dat voorbereiden is natuurlijk niet dag en nacht daarmee bezig zijn he! In januari hebben we meteen vastgelegd: - zaal - kerk Dan in augustus zijn we gaan kijken voor de andere grote dingen: auto's, DJ, fotograaf, videograaf, zangeres voor in de kerk, ceremoniemeester,... Voor de fotografen bv, omdat we dat heel belangrijk vinden, hebben we er toch een 6-tal bezocht voor we onze keuze gemaakt hebben. Ook voor de auto's en de Dj hebben we goed rondgekeken. Toen dat vast lag, heb ik in oktober mijn bruidsjurk uitgekozen, in december hebben we onze huwelijksreis naar Australië volledig gepland,in februari is heel onze suite zijn kledij gaan uitkiezen en ben ik telkens mee geweest. De uitnodigingen hebben we gekozen en besteld in februari.Aan ons misboekje zijn we toch wel een hele tijd bezig geweest. En dan waren het nog een hele hoop kleine dingen: gastenboek, huwelijkskaars, attenties voor de kindjes aan de kerk,...waarvan ik er nu waarschijnlijk nog een hele hoop vergeet. Je kan het natuurlijk ook allemaal op veel kortere tijd doen, maar als je alles ruime tijd op voorhand vastlegt, heb je natuurlijk nog de meeste keuze (bv bij fotograaf, DJ, enz.). Als je slechts beperkt tijd hebt, is dat vaak al veel beperkter. En het voorbereiden is gewoon heel leuk! Het is toch een dag waar je een heel jaar naar kan toeleven en ik heb gewoon graag dat alles piekfijn in orde is, dus vind ik het ook fijn om daar tijd in te steken. Maar het is dus ook niet dat alle bruidjes hier dagelijks druk aan het voorbereiden zijn voor hun huwelijk, je leeft er gewoon wel dagelijks naartoe en als je je to-do lijstje wat kan spreiden, moet je je ook veel minder zenuwachtig maken in de laatste weken voor de trouw.
groetjes,
Wendy 5.5.07
|
|
Véronique
16-6-2007
|
28-3-2007 16:13:11
Hi Lien,
Je moet je daar echt niet druk om maken hoor. Ik heb ondervonden dat er vooral in het begin veel te regelen valt. Wij zijn vorige zaterdag al voor de wet getrouwd. Hiervoor heb ik eigenlijk bijna niets moeten voorbereiden omdat we daar ook maar met 15 waren en we eerst voor het gemeentehuis bij ons thuis een hapje en drankje hebben aangeboden en na het gemeentehuis zijn we met z'n allen op restaurant gegaan.
Voor ons huwelijkfeest op 16juni is ook alles al bijna geregeld. Belangrijkste voor die dag (feestzaal) ligt vast sinds begin december, fotografe ook van op dat moment want het is de echtgenote van de eigenaar van de zaal. Ceremoniewagens zijn geregeld sinds eind december (hier ben ik even naar op zoek geweest omdat we eens iets anders wilden doen). Dj is 3weken geleden bij ons geweest om alles te bespreken en hij contacteerd ons 2 weken voor de trouw om onze openingsdans te kennen. Kapster en visagiste zijn ook ok. Voor de kerk is ook alles al in orde, misboekjes moeten nog wel naar de drukker maar daar maak ik me niet druk om, en daar wacht ik ook nog even mee. De uitnodigingen zijn volgende week klaar, en dat is op dit moment ook nog het enigste dat echt dringend is. Dus dan kunnen we beginnen schrijven. Bruidssuiker maken we de week voor het huwelijk in orde (is ook niet zo veel)
Zoals je ziet hebben wij op dit moment (met uitzondering van de uitnodigingen) ook niets meer te doen.
Nog veel plezier bij het rustig voorbereiden van jullie mooie dag!!!
Groetjes, Véro 16/6/2007 http://veroenbilly.trouwen.com
|
|
s
1-6-2007
|
28-3-2007 19:26:10
Hoi!
Ik vind ook dat hier veel bruiden zitten die zich wel heel erg inleven in hun voorbereidingen. Ik ben zelf getrouwd op twee dagen met daartussen een korte huwelijksreis, dus ik had wel wat dingen op voorhand te plannen: zoals hotel, restaurant, receptie, avondfeest, stadhuis, vervoer,.. Maar om daar nu zo in op te gaan als sommige hier... Daar ben ik blijkbaar te nuchter voor.
Maar gelukkig is iedereen anders, he. Tenslotte is dat hier ook een trouwforum dus ik ga ervanuit dat die goedvoorbereide bruidjes in real life minder stressy overkomen als ze hier soms doen uitschijnen. Maar als je vindt dat sommige hier overdrijven, dan ben je niet alleen. :d
Voor de bruidjes die er zo in op gaan: Geniet en regel jullie mooie dag!!!! Succes!!
s
|
|
Pat
1-6-2007
|
29-3-2007 8:18:24
Hallo, Wij trouwen ook alleen voor de wet. En inderdaad ik denk dat voor zo een huwelijk minder voorbereidingen zijn dan ook voor de kerk trouwen. Ik kan dit vergelijken met mijn nicht die 3 weken na ons trouwt ook voor de kerk en die heeft meer werk. Momenteel liggen mijn meeste voorbereidngen stil. Wij hebben onze zaal vorig jaar in begin van mei vastgelegd. Daarna onmiddellijk onze dj. In november zijn we naar verschillende fotografen geweest en hebben tenslotte één vastgelegd. 15 november heb ik mijn trouwkleed gekocht, heb maar 1 winkel gedaan en onmiddelijk mijn goesting gevonden. In februari en maart heb ik enorm veel werk gehad met mijn uitnodigingen. Heb ze zelf gemaakt, foto bewerkt tekst gemaakt papier gaan kopen, nu is mijn ma momenteel ze aan het afwerken (snijden, strikjes aanmaken), de enveloppen zijn geschreven en na pasen worden ze verstuurd. Heb in maart mijn kleed de eerste keer gepast, accesoires bijgekocht, mijn vriend zijn kostum is besteld mag in april gaan passen. De menu ligt vast en is besproken met de zaal. Ik heb nu al een ontwerp van menu die ik ook zelf maak, maar om uit te printen moet ik wachten tot wanneer ik juist het aantal personen weet. Automatisch ben je toch dagelijks bezig met je huwelijk. Waar ik wel een beetje schrik van heb is de laatste week dan is er nog van alles te regelen voor den trouw maar dan moet ik ook valiezen maken want 3 dagen na onze trouwen vertrekken wij op reis. Heb wel schrik dat het een beetje veel is om aan te denken. Maar we komen er toch en ik volg deze site al een jaar en iedereen heeft zijn trouw toch overleefd. Dus alles komt wel inorde. Pat 010607
|
|
Klaartje
28-7-2007
|
29-3-2007 13:06:51
Wij weten sinds begin januari dat we gingen trouwen, en alles is zo goed als geregeld. Eind januari zijn we op zoek gegaan naar een zaal, de kerk en stadhuis vastgelegd en op zoek gegaan naar een ceremoniemeester die nog vrij was. In februari zijn we foto's gaan maken voor op de uitnodigingen, hebben we een gastenlijst opgesteld, ben ik op zoek gegaan naar een trouwkleed, hebben we de DJ vastgelegd en ben ik begonnen aan ons misboekje. Nu ben ik gewoon aan het aftellen voor mijn eerste pasbeurt. Vorige week zijn we de uitnodigingen gaan bestellen en morgen maak ik nog een afspraak met de pastoor voor de laatste besprekingen over het misboekje.
Ik heb alles vrij kort kunnen regelen omdat ik veel tijd had. Ik denk niet dat ik nog veel te regelen heb, buiten misschien nog de enveloppen schrijven, menukaartjes maken, bruidssuiker samenstellen enz. De kleine dingetjes.
Zo zie je maar dat ook mensen die ook een kerkelijk huwelijk hebben, alles in korte tijd kunnen regelen.
groetjes,
Klaartje 28/7/2007
|
|
Isabel
11-8-2007
|
29-3-2007 19:18:42
Hallo,
wij zijn al heel lang verloofd en ik ben misschien één van die bruidjes die er té erg in op gaat en die alles goed in orde wil hebben die dag. Wij trouwen voor de kerk en de wet, alles op één dag. Wij hebben lang op voorhand de belangrijkste dingen vastgelegd en toen heeft het een tijd stil gelegen. Mijn vriend en ik werken allebei een full-time en een half en zitten daarbij allebei in verschillende verenigingen en mijn vriend volgt avondschool. Ondertussen hebben we een huis gekocht, hebben we verbouwingen en moeten we ook nog eens verhuizen. We hebben 4 bruidskindjes, een suite bestaande uit 10 koppels en maken we uitnodigingen, misboekjes, cadeautjes voor de kindjes, ...allemaal zelf. Onze viering is nogal speciaal en we hebben veel teksten zelf geschreven. Als je zo weinig tijd hebt tussendoor dan vind ik dat er wel veel te regelen valt. Ik ben dan ook heel blij dat we al zo lang verloofd zijn. En daarbij, wij hebben er ook echt van genoten. En die dag gaan wij puur genieten, omdat alles tot in de puntjes zal voorbereid zijn. Ik heb plezier aan de voorbereidingen en zaag er ook niet over. Het is maar hoe je het bekijkt en veel hangt af van hoelang je al verloofd bent en wat je van je trouwdag verwacht. Elk zijn ding vind ik. Veel plezier op je trouwdag.
Groetjes, Isabel 110807
|
|
Wendy
|
30-3-2007 12:52:34
Lien,
buiten kledij-retouches en kapseltoestandjes moeten wij voor het avondfeest enkel nog de speech regelen (en de menukaarten laten drukken). Al de rest zijn dingen die met de eucharistieviering te maken (misboekjes, suite-toestanden, cadeautje voor de voorlopertjes, vervoer, ...) hebben.
Dus inderdaad, voor u zeker geen reden om dan te panikeren want er zijn veel zaken waar je niet moet aan denken!
Gjes
Wendy
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|