Nu Online
Momenteel zijn er 128 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wie uitnodigen op een schieting?

  23-3-2007 13:00:58
Hoi

Indien jullie een schieting geven, wie vragen jullie dan? Ik weet normaal buren en vrienden de ouders zijn er ook bij, maar wat dan met tantes, nonkels, neven, nichten?

Mijn ouders zijn gescheiden dus ik het nonkels en tantes aan vier kanten en mijn vriend zijn familie er nog eens bij zouden wij als we iedereen uitnodigen bijna aan het aantal van het eigenlijke trouwfeest komen en dit zie ik toch niet echt zitten.

Hoe lossen jullie dat op?

Groetjes
saskia

http://saskiaensteve.trouwen.com

Saskia
22-6-2007
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1156


Eva
13-9-2012
 Meld misbruik23-3-2007 13:27:57

Daarom zou ik idd maar de buren en vriend en ouders nemen. ALs je iedereen gaat uitnodigen, kan je beter je trouwfeest dan organiseren ;o) . Nee anders komen wij ook aan teveel mensen en het moet toch nog wat "exclusief" blijven.



catherine
30-6-2007
 Meld misbruik23-3-2007 13:42:21

Bij ons is het de gewoonte dat de schieting door de vrienden georganiseerd is, dus geen familie enkel diegenen die ook op de broekverbranding zijn geweest.



Caroline
7-7-2007
 Meld misbruik23-3-2007 13:53:35

Wow... schieting? broekverbranding? Wat zijn dat voor beesten:)?



Lies
7-7-2007
 Meld misbruik23-3-2007 14:55:22

Aangezien een schieting dient om de buurt in te lichten dat er iemand gaat trouwen, lijkt het mij logisch dat de buurt komt :-) en voor de rest komt wie zin heeft om te komen bij ons. Het is een weekdag, dus velen zullen sowieso ni te lang blijven plakken, denk ik...

Groetjes
Lies



Lies
7-7-2007
 Meld misbruik23-3-2007 14:56:14

Ahja, en bij ons wordt de broek (en de BH) verbrandt op de schieting. Gewoontes verschillen van plaats tot plaats ...



Marie
13-6-2009
 Meld misbruik23-3-2007 19:10:52

Hoi,

bij ons zijn het enkel de vrienden van de bruidegom en die komen dit doen bij het huis van de bruid. Natuurlijk is het niet zo gesloten en kan iedereen die wil meekomen, maar ik dacht dat het wel een mannen-aangelegenheid bleef.

Btw, oorspronkelijk was het niet de bedoeling de buurt te verwittigen maar wel de boze geesten weg te jagen :-)

Groetjes!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...