Nu Online
Momenteel zijn er 128 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Pastoor :-s

  20-3-2007 10:55:59
Hoi allemaal,
Zijn jullie verplicht om naar een verloofden-ontmoeting te gaan?

Wij zijn 1 keer op gesprek bij de pastoor, dit was al precies serieus tegen zijn zin, het mag maar 3 kwartier duren en niet te veel liedjes... We krijgen enkele dagen later een mail met data voor verloofden-ontmoetingen. Ik werk in de sociale sector en werk 1 op 2 weekends dus het is al niet vanzelfsprekend om een geschikte datum te vinden. Ik stuur een mail naar de pastoor om dit te zeggen en geef terwijl een overzicht van ons misboekje. Wij hadden gekozen voor een woorddienst. Nu 2 maanden later nog altijd geen reactie. We bellen gisteren naar de pastoor, hij wou niet reageren op onze mail omdat hij wil dat we naar die verloofden-ontmoetingen gaan... En met een woorddienst is hij ook al niet akkoord, het moet een eucharistie of een gebedsdienst zijn. Ons eerste gedacht was rent-a-priest, heb al veel spijt dat we niet 100€ meer gegeven hebben en voor onze eerste keuze zijn gegaan. Ons kerkelijk huwelijk is 5 mei en ik kan nu van 0 terug beginnen... pffffff

Wat is eigenlijk de inhoud van zo'n verloofden-ontmoeting?

Groetjes

Sabrina
5-5-2007
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 867


An
9-8-2008
 Meld misbruik20-3-2007 11:05:49

oeioei, ik zou niet eens weten wat dit is. Moet zeggen, wij hebben massa's geluk met onze priester. Hij zei 'het is jullie dag, jullie mis, doe uw ding' :-)

Vele succes ermee en als het nog niet te laat is, verander van kerk?

Groetjes
An



Veroniek

 Meld misbruik20-3-2007 11:08:52

Hoi Sabrina

Als ik dat zo allemaal lees, kan je dan niet overschakelen naar rent-a-priest?

Als je toch van nul moet beginnen... Zou ik contact nemen met rent-a-priest en vragen of het nog mogelijk is, want het is natuurlijk kort bij. Als dat jullie eerste idee was en je voelt je niet goed bij de priester en zijn ideeën...

Een verloofdenontmoeting is eigenlijk verplicht. Bij ons is dat 1 avond. Ik moet nog bellen naar het koppel die dit organiseert om samen een datum af te spreken... Wat het inhoud enzo weet ik ook niet echt.

Veel succes!
Groetjes
Veroniek



catherine
30-6-2007
 Meld misbruik20-3-2007 11:15:50

Bij ons was de verloofden-dag toch wel interessant. Je moest eens stilstaan bij alledaagse dingen, en gevoelens. Iets wat je anders minder doet misschien. Ook werd er over de toekomst gesproken, waarom je trouwt, ... Het enige echt religieuse was ivm met de misboekjes, er werden enkele teksten voorgelezen, en die werden geïnterpreteerd.

Tijdens de pauze was het gezellig praten met iedereen die middenin de voorbereidingen van het huwelijk zat.

Ik zou je aanraden er met een open geest naartoe te gaan, kan toch geen kwaad?

groetjes,
C.



els
7-7-2007
 Meld misbruik20-3-2007 12:12:15

Begin gewoon opnieuw. Je hebt je misboekje toch al?
Zijn onlangs ook veranderd: trouwen op 7/7/7, dus was ook niet evident om iemand te vinden. Maar is gelukt, en er is een ton van onze schouders gevallen. We trouwen nu in een ander gemeente in een kleine kapel.



Peggy
23-6-2007
 Meld misbruik20-3-2007 13:36:01

Ook wij waren uitgenodigd voor een verloofden-ontmoeting; maar ik kan geen verlof nemen op die dag. Er werd daarover niet moeilijk gedaan.
Moest ik u zijn zou ik toch eens informeren of je nog kunt veranderen en zoja... DOEN.
Het is jullie dag en als jullie er niet achter staan is het ook spijtig.

Peggy
http://www.Pieterenpeggy.bruiloftsite.nl
23/06/07



Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik20-3-2007 16:17:29

Hi Sabrina,

Als ik dat zo lees hebben wij echt wel geluk met onze pastoor. Hij is heel modern.
Wij houden ook een woorddienst, onze pastoor heeft ook gezegd dat dit meer en meer wordt gedaan. Misschien moet je er nog eens met jullie pastoor over praten waarom hij hier niet mee instemt. Als hij dit niet wil moet hij ten minste kunnen zeggen waarom.

Wij hebben geen verloofden-ontmoeting gehad, maar alle koppels die wij kennen hebben dat wel moeten volgen.

Anders moet je eens informeren of het eventueel mogelijk is om een andere priester te vragen.

Veel succes,
Véro
16/6/2007



Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik20-3-2007 19:48:33

hallo,
Wij zijn zondagnamiddag naar zo'n verloofdenontmoeting geweest en ik moet zeggen dat dat bij ons heel goed meeviel... helemaal niet zwaar of zo en er werd zeker niet doorgeboomd over waarom je voor de kerk wou trouwen... ik vond het zelfs op bepaalde punten een beetje te oppervlakkig...
Wat jullie pastoor betreft, misschien moet je idd wel uitkijken voor rent-a-priest... hoe kan je leuk trouwen en er een goed gevoel bij hebben als die man helemaal niet klikt met jullie? Veel succes en courage ermee!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...