Terug naar overzicht
Dag Mieke,Wij voorzien 's middags wel eten voor onze fotograaf en onze chauffeurs (videograaf hebben we niet). Wij doen wel maar broodjes 's middags en zetten hen samen aan een aparte tafel. 's Avonds is onze fotograaf er niet meer bij. Onze chauffeurs wel, want dit is allemaal familie en vrienden. Groetjes,Chantal01.09.07
Hallo Mieke,Wij voorzien wel iets voor onze chauffeurs, fotografe en dj.De chauffeurs en fotografe krijgen wanneer ze bij ons komen ook een hapje en drankje aangeboden.Onze fotografe is op het feest aanwezig tot het einde. Voor haar en de dj wordt er eten voorzien. We moeten hier niet voor bijbetalen, de eigenaar van de feestzaal biedt hen een hoofdgerecht aan (volgens hem is dat ok) en dan kunnen ze natuurlijk ook iets nemen van het dessertenbuffen.Groetjes,Véro16/6/2007
hallo,Onze fotograaf is bij ons van 10u s'morgens tot na de openingsdans.In de namiddag is er bij ons thuis een kleine receptie daar mag hij iets eten, en aan de feestzaal heb ik gevraagd wat er meestal gedaan wordt voor de fotograaf en dat is een ganse menu voorzien voor hem. Tenslotte voor hem is het ook een zware dag.Onze dj komt maar tegen 22u als het dessertbuffet begint, die mag dan iets van het dessertbuffet nemen.Pat010607
Hi Mieke,Je doet uiteraard datgene waarbij je je goed voelt.Ik ben videograaf en werk continu voor het bruidspaar vanaf 9 tot 02.00 uur 'snachts.Ben soms pas om 04.00 u de volgende dag thuis.Ik vraag altijd voor mij niet alcoholische drank en broodjes te voorzien. 8 op 10 bruidsparen bieden mij spontaan een volledige maaltijd aan.Ondanks ik dat tussendoor met en hap en een snap met de gauwte verorber doet het wel deugt. Uiteraard veel hangt af hoeveel de videograaf/fotograaf/DJ vraagt.Zijn de prijzen extra laag dan kun je toch een wedergeste overwegen niet ?Veel succes,Freddy
Hey,Ik heb hier ook over zitten nadenken en we gaan niks voorzien. Uiteraard krijgen die mensen wel een hapje en een glaasje aangeboden bij de receptie, maar daar houdt het op.Die personen worden gevraagd om te werken en worden daar ook naar betaald.Ik denk dat iedereen die werkt normaal toch voor zijn eigen lunch moet zorgen, ik zie hier in dit geval dus totaal geen verschil in.En voor €1600 kan de fotograaf toch zelf wat boterhammekes meebrengen vind ik ;-)http://www.pieterenpeggy.bruiloftsite.nl
Onze fotograaf komt van 's morgens 7h00 (gaat mee met mij naar de kapper) en blijft tot na de openingsdans. 's middags kan hij mee-eten met de broodjes en 's avonds voorzien we voor hem ook een menu. Ik zou het wel zielig vinden als hij daar zijn boterhammekes moet opeten terwijl iedereen uitgebreid zit te tafelen. En uiteindelijk, wat maakt de prijs van die menu op het totaalbedrag van de fotoreportage?
wij hebben het gewoon gevraagt aan de fotograaf en de dj.Ze zouden het wel fijn vinden als ze iets te eten zouden krijgen, dus dan doen we dat maar he.Ik zou het toch ook maar zielig vinden als ze ergens hun boterhammekes moesten opeten terwijl wij lekker aan het eten zijn.
Hey,ik kan Peggy wel een beetje volgen. Een foto- of videograaf heeft toch geen tijd om gezellig uitgebreid te zitten eten. Wij hebben voor onze fotograaf broodjes voorzien 's middags en een koude schotel 's avonds en dat vond hij voldoende.De prijs van één menu extra zal inderdaad het verschil niet maken, maar het zijn al die kleine dingen samen die wél doorwegen.Groetjes,Lieve
Beste Mieke,Vraag eens viawww.videomanie.be onze voorwaarden.Wij komen ganse filmen met 2 mensen,met 2 camera's.Wij eten NOOIT iets mee.Dat bespaart jullie zeker 70 tot 100 euro !!Wij eten discreet in onze wagen.Theo
Hallo Mieke,Ik kom nog even terug met een 2de reactie. Nogmaals ieder doet datgene waarbij men zich goed voelt.Niets MOET er wordt ook niets verwacht tenzij er duidelijke afspraken werden gemaakt. Zoals blijkt uit mijn eerste reactie kan ik de visie van LIEVE volgen. Echter ten aanzien van PEGGY vind ik wel in alle bescheidenheid dat zij wel mag nuanceren. Namelijk er is een verschil tussen iemand die een ganse dag werkt voor bijv. 1600 euro (haar citaat) dan iemand die voor hetzelfde minder dan 400 euro vraagt.GroetjesFreddy
Hey freddy, ik wil gerust nuanceren hoor, maar of de fotograaf nu 400 of meer zou vragen, ik zou toch geen feestmaaltijd voorzien.De persoon die je hebt ingehuurd wordt verwacht een prestatie te leveren. En je kan nu eenmaal niet werken en uitgebreid dineren tesamen.Uiteraard zijn het maar mensen en moeten zij ook eten , dat weet ik ook wel, maar een koude schotel of een broodje kost veel minder tijd om te verorberen dan "gezellig" meeschuiven aan de feesttafel.Zelfs klop ik soms ook lange dagen, nochthans heeft er me nog nooit iemand gevraagd om mee aan te schuiven aan de tafel.Samengevat wou ik dus alleen maar zeggen: als je die personen wil voorzien van eten, dat kan best. maar ze kunnen het echter NIET eisen.Peggy
voor onze fotograaf voorzien wij niet aangezien hij er niet eer bij is op het avondfeest. We voorzien wel broodjes 's morgens.Voor onze videograaf voorzien we wel een menu. Terwijl iedereen eet filmt hij toch niet omdat hij dat onrespectvol vindt. En daar geven we hem gelijk in.
Hi Peggy,Feitelijk zijn we het nu allebei eens. Alleen had je misschien beter wat aandachtiger gelezen wat ik schreef op 20/3 om 10.48 uur namelijk :" Ik vraag altijd voor mij niet alcoholische drank en broodjes te voorzien." = helemaal geen feestmaaltijd noch samen mee uitgebreid dineren zoals jij het formuleerdeen verder "Ondanks ik dat tussendoor met en hap en een snap met de gauwte verorber doet het wel deugt" = helemaal wat anders dan mee aanschuiven zoals jij het stelde. Beste groetjesFreddy