Nu Online
Momenteel zijn er 80 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kerk of niet?

  30-8-2003 12:54:05
Hoi! wij trouwen 29 mei 2004. Ik ben gedoopt etc maar niet katholiek. Mijn vriend is helemaal niet katholiek. We zouden graag voor de kerk trouwen omdat het zo mooi is en omdat het er wel zo'n beetje bijhoort op de trouwdag. Maar ik zit met probleem. Ik geloof dat het zo moet dat mijn vader mij naar voor moet brengen en de bruidegom z'n moeder hem naar voren moet brengen?! Het zit zo dat ik helemaal geen goede 'relatie' heb met mijn vader en ik wil absoluut niet met hem gaan... Mijn vriend (future-man!) wil echt graag met zijn moeder gaan. Probleem is nu dat als ik dan met iemand anders ga dat het dan ruzie wordt in de familie met mijn vader omdat hij op zijn teen getrapt zal zijn waarschijnlijk!!!! Echt moeilijk, enorm plezant is het niet!! Is er misschien nog iemand in zulke situatie? Weet er iemand een oplossing? Ik ben ten einde raad. Als ik geen ander keus heb dan met mijn vader te gaan trouw ik niet voor de kerk!! Hoewel ik het toch zo graag zou willen.... Help mij alsjeblief aan een oplossing!!!

Leslie
29-5-2004
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 648


Eric
13-9-2003
 Meld misbruik3-9-2003 10:38:17

Ja dat ligt moeilijk!!! Je trouwt maar een keer (met die intentie trouw je toch) dus plan je huwelijk zoals jij het zou willen. Tegenwoordig kan je ook een cermonie houden zonder de kerk misschien wel een oplossing voor jou dan kan je alles doen zoals je zelf wil.



Leslie
29-5-2004
 Meld misbruik3-9-2003 18:50:18

Inderdaad een moeilijk! Geval, het zit wel zo dat ik erg graag in de kerk zou trouwen. Enkel in het gemeentehuis vind ik zo kort en bondig. Wat bedoel je met "ceremonie zonder kerk"? De ideale oplossing zou zijn van die traditie van bruid+vader naar voor, te vermijden; eventueel vervangen door iets anders maar ik weet niet goed wat... Niemand een ideetje? Alvast bedankt Eric voor je reactie



krista
18-7-2004
 Meld misbruik7-9-2003 17:18:04

hoi die situatie ken ik helemaal. Wij trouwen volgend jaar en ik heb helemaal geen contact meer met mijn vader. nu doet het mij niets, maar ik zou ook heel graag gehad hebben dat mijn pa mij naar voor bracht. Dit gaat dus niet en ben zo aan het denken gegaan. De broer van mijn ma is mijn peet lap.(suikernonkel) en die heeft al laten weten dat hij dat graag zou doen. Maar da wil ik niet. Zou het in de eerste plaats aan de vader van mijn vader willen vragen maar die is nogal ouderwets en doet er allemaal niet met mee. Mijn ma heeft sedert 3jaar een nieuwe vriend die ik als mijn stiefvader beschouw, dus hij zal het worden!!! Voor jou zou ik zeggen kies wie je wil tis jou dag, zijn ze op de tenen getrapt awel laat ze dan maar eens afkoelen. al aan je grootvader gevraagt als de kans er nog voor is??? of kom gewoon met je man binnen he. Veel geluk met je keuze en laat je dag niet verknallen door zure gezichten!!!



bianca
10-12-2004
 Meld misbruik12-9-2003 12:08:08

hoi,moeilijke beslissing!!!je hoeft niet persee in de kerk te trouwen.wij trouwen in dec 2004 maar ik kom nooit in de kerk dus dan ook niet.pas geleden wel een een bruiloft maar zo'n mis is saai &duurt lang...De moeder van je vriend moet hem overigs niet wegbrengen.Hij staat voor in de kerk &dan brengt jou vader jou naar hem toe,je zegt zelf al dat jullie relatie niet goed gaat maar misschien hoop je(zoals iedere dochter)dat het contact beter word/gaat,misschien helpt het dan wel dat je vraagt of hij jou weg wil geven(Voor de ouders er het n mooie ervaring als kinderen gaan trouwen!!!)Je trouwdag is in 2004....misschien kun je nu al beginnen om t contact van je vader beter te laten verlopen(Op bezoek gaan,bij je thuis uitnodigen,gezellig iets met tweeen gaan doen&een goed gesprek kan ook geen kwaad)succes ermee....



Leslie
29-5-2004
 Meld misbruik21-9-2003 11:45:58

Was het allemaal maar wat simpeler!!! Uiteindelijk is het ongeveer besloten om als koppel binnen te komen. Geen gezever dan en tenslotte wij wonen dan al 2 jaar samen het is niet dat ik van huis weggegeven wordt he! Ik denk dat dat de beste oplossing is. Ik heb geen peter meer maar had wel gedacht aan de man van mijn meter omdat ik die erg graag zie of aan mijn grootvader maar ik ben bang voor slechte reacties daarover en onze dag mag niet verspest worden!! Het is al erg genoeg dat mijn ouders er zullen zijn op die dag! Van verzoening is er geen sprake! Mijn ouders zijn mensen waar ik in feite totaal geen respect meer voor heb en ik kan gewoon niet vergeten wat er allemaal gebeurd en gezegd is vroeger! En hypocriet doen is niet voor mij weggelegd. Inderdaad spijtig maar ik kan dat niet opbrengen en ik wil het ook gewoon niet !! Toch nog eens bedankt voor al jullie reacties. "Tof"(?!) om te weten dat ik niet alleen ben in die situatie...Ik leef met je mee, Krista! Groetjes, Leslie


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...