Nu Online
Momenteel zijn er 42 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Feest in open lucht?

13-3-2007 13:25:29
Hoi,

Ik plaats hier nog eens mijn berichtje, omdat ik er nog geen reactie op kreeg. Zijn er mensen die ervaring hebben met een tuinfeest voor hun huwelijk? Ik zou dit namelijk graag doen, maar weet niet goed hoe het praktisch in zijn werk gaat... Hadden jullie iets voorzien voor als het regende? Hoe zat het met de muziek, was die nog hoorbaar? Wat doe je met de verlichting? Kan iemand mij wat meer uitleg en raad geven aub?

Dank je wel!

lien
23-2-2007
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 322

Bart

Meld misbruik13-3-2007 13:44:08

Lien,

Muzikaalgewijs is het probleem niet zozeer of het nog hoorbaar is, eerder hoe ver is het wel hoorbaar. In openlucht moet je sowieso harder spelen dan in een zaal maar het geluid draagt vrij ver. Dus indien je niet in the middle of nowhere woont, nodig je best de buren ook uit of laat hen tenminste iets weten.
Anders krijg je de politie op je dak.

Tegen de regen ... party-tenten ... maar dat is meestal niet zo goedkoop.

Bart
http://www.djlebart.be

catherine
30-6-2007
 Meld misbruik13-3-2007 16:07:22

Bij ons wordt het ook een tuinfeest in de namiddag met de familie, we gaan zo'n 'starshade' piramide-tent huren waar we onder kunnen indien het regent of té warm zou zijn. Het voordeel hiervan is dat die open is, en dat je dus niet 'in' en tent moet zitten en je de tent niet hoeft aan te kleden. Wij zetten gewoon tafels en stoelen in het gras, het kasteelpark is al decoratie genoeg!

mvg,
catherine

Lies
30-6-2007
 Meld misbruik13-3-2007 17:46:32

Hey!

wij doen ons feest in het park van de oude abdij van kortenberg. We huren daar een huisje waar we in kunnen, maar zitten dus liever buiten. (huisje is ook te klein voor alle gasten van de receptie en viering). Maar wij zetten drie partytenten (van 4 op 8, zijn we viavia aangeraakt) En leggen er zeker vloer in, (kan je bij brouwers enzo bestellen). Het kan wel mooi weer zijn, maar als het regent, of de dagen ervoor heel nat is geweest, is je gras sowieso ook heel nat, en dan staat iedereen daar in zijn mooie zomersandaaltjes. Kan je niet maken vind ik om geen stuk droge ondergrond te voorzien, zeker niet als ht ook de bedoeling is dat mensen onder je tent eten.
Qua muziek en verlichting zijn we er nog niet helemaal uit, maar wij zitten wel een beetje 'safe' qua omgeving, en de fuif gaat in het huisje door.

Als je nog vragen hebt:
liesdaemen@hotmail.com

Grtz,
Lies
2 en 30 juni

Hilde
17-5-2008
 Meld misbruik14-3-2007 9:11:33

Hey Lien,

Mijn vriend en ik hebben vorige zomer helpen een trouwfeest in de tuin op poten zetten voor onze buren. De bruid wou het zekere voor het onzekere nemen en had alles vol mooie feesttenten gezet. We hadden die gehuurd en die mensen zijn ze ook komen zetten. Mijn vriend en ik hebben voor een reuze bbq gezorgt en een kwam een bandje spelen.

De week voor de grote dag was het heel slecht weer, we vreesden dat alles in het water ging vallen, maar die dag zelf, was alles droog, meer nog, het was echt een stralende dag en die tenten waren bijna overbodig.

Ik moet zeggen dat er wel heel veel voorbereidend werk aan is, maar het is goed te doen! De muziek was goed hoorbaar, mss door de tent ik weet het niet.
Het was echt een geslaagd feest!

Groetjes en hopelijk ben je er iets mee,

Hilde

lien
23-2-2007
 Meld misbruik14-3-2007 10:38:09

Ja tenten, daar had ik ook al aan gedacht, maar wij zijn met zo'n 150 man voor t avondfeest, krijg je die allemaal binnen in zo'n tenten? Je hebt toch al snel een grote tent nodig, en ik heb al geinformeerd naar de prijzen, tis bijna onbetaalbaar! k Weet ook niet goed waar ik op zoek kan gaan naar een locatie voor zo'n tuinfeest, waar kan je plaatsen vinden die dat doen (regio kortrijk?)

Lien

Evi

Meld misbruik14-3-2007 23:56:00

Hey,
Ik wil helemaal niet negatief klinken hoor maar ik denk dat je toch altijd rekening moet houden met het weer in ons landje. Wij zijn 20 augustus getrouwd en we hadden verschrikkelijke stortregen de hele dag! De muziek is ook iets waar je moet voor opletten, oudere buren bv kunnen het niet altijd apprecieren dat er tot 'snachts muziek word gedraaid. Wij hebben het meegemaakt dat de politie is toegekomen bij vrienden. Als je het op een open veld doet moet je electriciteit voorzien, toiletten,...
Mijn beste vriedin wou ook zeer graag een tuinfees geven maar het kwam haar veel duurder uit dan in een zaal met alles erop en eraan. Dit hangt natuurlijk af van wat je wilt een trouwfuif of een feest met eten etc...
Alvast veel succes met de moeilijke keuze
groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...