Nu Online
Momenteel zijn er 31 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen en feest op andere dag

9-3-2007 19:33:13
Hey bruidjes,

Ik zit met een dilemma. Wij trouwen enkel voor de wet, maar zouden dit misschien om persoonlijke redenen al snel willen doen en het feest een tijdje later.

Heeft hier nog iemand ervaring mee die ook enkel voor de wet is getrouwd?

Maar hoe zet je dit dan op de uitnodigingen, die je later stuurt naar familie en vrienden om naar het feest te komen?

En je kan toch ook moeilijk vrienden en familie naar het gemeentehuis laten komen voor alleen een trouwplechtigheid van misschien een uurtje, en hen dan nadien naar huis sturen. Sommigen komen toch ook van een eindje weg.
Of misschien enkel met getuigen en dichte familie naar het gemeentehuis? Maar krijg je dan nadien geen negatieve reakties van anderen die er ook bij wilden zijn?

Weet iemand misschien ook iets meer over trouwen in het buitenland? Is dit dan wettelijk in België of moet je hier dan ook nog in het gemeentehuis trouwen?

Bedankt voor jullie reakties!

Cathy

Cathy
15-12-2007
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 301

Mieke
15-6-2007
 Meld misbruik9-3-2007 19:49:57

Hallo,
Dit hoor je steeds meer! wij hebben dit reeds van 2 koppels gehad. Ze zijn telkens op een bepaalde datum getrouwd voor de wet en dan daarna ergens in de zomer, hebben ze een feest gegeven.
Een van de bruidjes zei dat het leuke er aan is, dat ze 2maal haar kleed kon aandoen :)
Op hun uitnodiging:
... huwen op ... in het stadhuis.
Nodigen jullie uit op het feest ter gelegenheid van hun huwelijk ... op een latere datum.
Misschien komt er toch wa volk kijken. Wij zijn ook geweest, denk als het goeie vrienden zijn, die hebben dit over voor jullie.
Groetjes,
Mieke

Vicky
3-8-2007
 Meld misbruik10-3-2007 14:02:37

Beste, wij (2belgen) trouwen in het buitenland(USA). De licensie die we ginder krijgen moeten we laten legaliseren. D.w.z. ginder er een apostille laten opzetten en hier laten vertalen door een beëdigd vertaler. Daarna wordt het ingeschreven bij de burgerlijke stand zoals een normaal huwelijk.
Wij geven de feest 2 weken later hier in België. We hebben geen negatieve reacties gehad omdat de mensen er niet bij kunnen zijn.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt?
groetjes
Vicky
03/08/2007

lien
23-2-2007
 Meld misbruik11-3-2007 14:23:19

Hallo,

Wij zaten net in dezelfde situatie. Wij zijn getrouwd voor de wet op 23/02/07, en hebben daarvoor geen uitnodigingen verstuurd. We zijn savonds gewoon iets gaan eten met mijn ouders, broer, zus, tante en nonkel en wat goeie vrienden van mijn man, omdat hij geen familie heeft in belgie. (een totaal van zo'n 15 personen) Ons huwelijksfeest geven wij ook pas in de zomer. En daarvoor zullen we wel uitnodigingen maken. Volgens mij zullen we er gewoon iets opzetten van: getrouwd op 23 februari, we nodigen jullie graag uit op ons feest op ... zoiets zal het worden.
Het voordeel is natuurlijk dat ik twee keer mijn kleed kan aandoen natuurlijk, want de 23e deed ik het ook al aan;) En met een beetje geluk gaan we nog op huwelijksreis naar Marokko, en vieren we daar nog eens met de familie van mijn vriend, dan wordt dat drie keer mijn kleed dragen;) Ik ben er best tevreden mee;)

Groetjes,
Lien

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...