Nu Online
Momenteel zijn er 134 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis Cuba of Thailand ?

  9-3-2007 13:08:38
Hallo, is er iemand al naar Cuba geweest op huwelijkreis ? Heb je daar inentingen voor nodig ? En Thailand ? Zijn er daar intentingen nodig als je bv. met Best Tours rondtrekt ?
We zouden eventueel eind mei gaan. Weet er iemand of het dan wel een goede periode is voor die bestemmingen ?
Alle ervaringen zijn welkom (ook romatische hotellekes :-)).

Groetjes

Katleen
23-12-2006
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1227


Ingrid
28-4-2007
 Meld misbruik9-3-2007 13:13:52

Dag Katleen,
wij vertrekken op 1 mei naar Cuba. We doen een rondreis op ons zelf en nadien een weekje strandvakantie in Varadero. Cuba is een land dat je gemakkelijk op eigen initiatief kan doen.
Inentingen zijn niet nodig want het is een zeer proper land, dit weet ik van mijn huisarts die daar al is geweest
Ingrid



Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik9-3-2007 13:26:04

Hi Kathleen,

Wij gaan met Best Tours naar Thailand. We doen een rondreis van 2 weekjes en dan een weekje relaxen op Koh Samui. (wij gaan in juni en dan is het het regenseizoen, maar mijn ouders zijn daar ook in de zomer geweest en hebben 1 keer regen gehad, en dan is dat ook maar heel kort).

Wij gaan wel inentingen halen voor Hepatitis A en B.

Groetjes,
Véro
16/6/2007



Lieke
22-6-2007
 Meld misbruik9-3-2007 14:11:05

Hallo,

Wij gaan ook naar Cuba op huwelijksreis. We hebben geen inentingen nodig...
We gaan in juli en dan is het ook regenseizoen. Uit ondervinding van die streek weet ik dat je daar niet echt veel last van hebt, aangezien de meeste regen 's avonds valt en in korte maar krachtige buien...

Groetjes,

Lieke
22/06/07



ilse
18-8-2007
 Meld misbruik9-3-2007 15:23:31

Hoi Katleen

Wij zijn verleden jaar in juni naar Cuba geweest en hebben een fantastische reis gehad. Wij hebben eerst een paar dagen Havana gedaan, gevolgd door een paar daagjes Trinidad om ons verlof af te sluiten met een weekje strandvakantie in Varadero (via Thomas Cook). Voor het regenseizoen hoef je in die periode geen schrik te hebben, als het regent valt het wel met bakken uit de lucht maar daar is na een half uurtje niets meer van te merken. Als je gaat voor een mengeling van cultuur, geschiedenis en strand is Cuba dé ideale bestemming. Inentingen zijn niet nodig en de bevolking zelf is héél vriendelijk en behulpzaam. Misschien een kleine tip mocht je gaan: met zeep, stylo's of oude kleren zullen ze je hééééél dankbaar zijn.
Voor ons zal Cuba altijd een speciale herinnering blijven want mijn verloofde heeft mij op het strand van Varadero met de ondergaande zon ten huwelijk gevraagd, onnodig te zeggen dat het superromantisch was hé ;o)

Alvast een mooie romantische huwelijksreis gewenst en nog veel plezier met de voorbereidingen!
Ilse (18.08.2007)



Valéry
30-6-2007
 Meld misbruik14-3-2007 14:25:55

Hi Katleen

Ik had graag nog even gereageerd op het berichtje van Ingrid...
Mijn verloofde en ik zijn al zowel door Thailand als door Cuba gereisd, en ik zou je zeker aanraden om Thailand te nemen!! Ik wil er wel bijzeggen dat wij rondgereisd hebben met de rugzak, wij twee alleen, avontuurlijk dus, en alles zelf georganiseerd hebben... Bij wijze van spreken hadden we enkel onze vliegtuigtickets! Dit is onze manier van reizen.
Ik vond Cuba helemaal NIET proper, integendeel, ik ben al in vele landen geweest, en kan wel zeggen dat Cuba vuil is, toch in de minder toeristische plaatsen. De mensen zijn er arm, ook logisch gezien de cubaanse economische situatie!! Zo zal je zien dat er voor alles 2 prijzen bestaan, één voor cubanen, en één voor de toeristen... Natuurlijk, bezoek je enkel de toeristische plaatsen zoals Havana en Trinidad, en zeker Varadero, dan zal je wel niet echt merken hoe Cuba er werkelijk uit ziet!!
Dit alles vergeleken met Thailand, waar de mensen zo vriendelijk zijn, het is trouwens niet voor niets "het land van de glimlach", zou ik wel weten wat ik moet kiezen!! Natuurlijk, de mensen in Thailand zijn ook arm, toch velen, maar je zal het er veel minder aan zien, ze blijven steeds even vriendelijk, en die vriendelikheid heb je in Cuba niet!!
En om nog eens terug te komen op Ilse, wij hadden een zak vol zeepjes mee naar Cuba, en in elke stad hebben we die aangeboden aan de mensen, wel, ik kan me niet herinneren dat daar ook maar iemand blij mee was, ...
Kortom, ik ben wel een beetje ontgoocheld terug gekomen van Cuba... Geef mij maar Azie!!

Btw, wij gaan op huwelijksreis naar Maleisie dit jaar!!

Groetjes
Valéry
30/06/07


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums