Nu Online
Momenteel zijn er 32 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

even mijn hart luchten!

7-3-2007 13:17:16
Hoi bruidjes,

Moest dit toch even kwijt aan jullie.
Zaterdag zouden we achter onze ringen gaan in een diamantcentrum in Antwerpen (wij wonen in west-vlaanderen). Via mijn opa waren we te weten gekomen dat die identieke kopieën kunnen maken van merkringen maar dan aan de helft van de prijs ongeveer.

Ik vind dat ik als dankbaarheid toch even langs kan gaan bij mijn grootouders om de ringen te laten zien.
Mijn vriend is niet zo'n familieman als ik, en die wilt dat niet doen. Toen ik dit vertelde aan mijn oma aan de telefoon klonk ze heel teleurgesteld dus probeerde ik mijn vriend toch nog te overtuigen om even langs te gaan.

Nu is hij lastig en wilt hij niet meer achter de ringen gaan en moet ik maar alleen gaan.
Ik heb dan op zo'n momenten het gevoel dat ik alleen aan het trouwen ben hé bij manier van spreken. Hij vertrouwt me alles toe met te regelen, wat ik op zich niet erg vindt, maar toch geregeld zijn mening vraag bij het misboekje, tekst voor de uitnodiging enzovoorts en hij de moeite niet wilt doen.

Herkennen sommige meisjes zich hierin een beetje?
Hoe motiveren jullie jullie mannen?

Marisa

Marisa
7-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 330

Jennifer
15-9-2007
 Meld misbruik7-3-2007 13:36:11

Dag Marisa,
Dit is heel herkenbaar, en volgens mij niet bij mij alleen. Mannen zijn over het algemeen helemaal niet zoveel bezig met het hele gebeuren. Mijn vriend laat mij ook alles regelen, en wil wel dat ik zijn mening over dingen vraag, maar als ik dat dan doe dan zegt hij altijd, ik weet het niet, ik ken er niks van :-) Ik kruip de muren op dan!! Maar na veel gediscussieer en ook na veel gepraat met vriendinnen die al getrouwd zijn, heb ik gemerkt dat het heel normaal is dat je het als vrouw een beetje op je schouders neemt. Niet dat zij het niet zouden kunnen, maar ik denk dat een vrouw sowieso meer en langer op voorhand met een huwelijk in haar hoofd zit dan een man... dus ik betrek mijn vriend zoveel mogelijk, zegt hij dat hij het niet weet, dan doe ik mijn idee. Overlaatst heb ik heb ermee geconfronteerd en hij gaf wel toe dat ik er veel meer mee bezig ben. Voorlopig hebben we er gelukkig nog geen ruzie over gehad. Maar maak je geen zorgen, ik denk dat je voor veel bruidjes in een herkenbare situatie zit!

Veel succes en moed,
Jennifer
(15/09/07)

vicky
24-5-2008
 Meld misbruik7-3-2007 13:49:58

niet mee inzitten zou ik zeggen
ik denk dat de meerderheid van de mannen zo zijn;
ik heb ook alles zelf geregeld, en als ik zijn mening vraag knikt hij iedere keer goedkeurend;
misschien soms vervelend maar dan kan je wel lekker uw eigen ideetjes uitvoeren hé :-)

mannen zijn nu eenmaal niet zo dromerig bezig met hun huwelijk

K
7-7-2007
 Meld misbruik7-3-2007 14:17:56

Ik zou zelf ook niet gaan, en gewoon wachten tot hij bijdraait en meegaat. Trouwringen alleen gaan halen, dat doe je toch niet, je trouwt toch ook niet alleen? Het is toch niet normaal dat je alleen voor alles moet opdraaien? Ik zou dat alleszins niet pikken. Ik zou nog eerder trouwen zonder de ringen dan :-)

Lies
27-10-2007
 Meld misbruik7-3-2007 14:34:50

Hey Marisa,

Ik denk ook dat mannen die evenveel met hun huwelijk bezig zijn als hun vrouw-in-spé meer uitzonderingen zijn dan regel. Toch vind ik dat je van je aanstaande wel een beetje medewerking mag verwachten!
Jij moet je er ook goed bij voelen hé! Ik zou zeker niet alleen om die ringen gaan. Kan je het met hem bespreken? Dat 't wel belangrijk is voor jou dat hij meegaat naar je grootouders, al is het enkel om jou een plezier te doen?
En in 't algemeen:
Ik zou hem niet confronteren met: je doet de moeite niet, je bent niet geïnteresseerd, maar eerder eens proberen polsen hoe je hem meer kan betrekken. Hem bvb het vervoer ofzo laten regelen. Op die manier voelt hij zich misschien wat meer betrokken en moeten jullie wel verslag bij elkaar uitbrengen over wie wat geregeld heeft en hoe. Want wij bruidjes sluiten onze mannen ook soms wat buiten hé met al onze plannen en voorbereidingen, soms kunnen ze niet meer doen dan leidzaam toezien ;-).
Bij mij was dat toch zo.

't Is maar een idee hoor, hopelijk kom je er uit!

xxx

Lies

Kristel

Meld misbruik7-3-2007 15:00:09

Hey Marisa,

Misschien een iets practischere vraag maar moet hij die ring niet passen?
Wat als blijkt dat die te groot/klein is als je terug thuis staat dan moeten jullie weer op en af...
'k Zou dat risico toch niet nemen.

Alle, ik hoop dat je hem kan overtuigen.

Groetjes
Kristel

Veroniek

Meld misbruik7-3-2007 15:25:58

Hoi Marisa

Ik denk ook dat het typisch is voor de mannen...

Ik zou inderdaad ook niet om de ringen gaan en gewoon 'wachten' (aandringen) tot hij mee zou gaan...
Wat ik soms ook inschakkel is de videograaf. Mijn vriend heeft het niet zo voor fotograven en videograven. Een fotograaf moet er zijn, dus dat hebben we al! Ik zou ook héél graag iets op video (CD-rom) hebben, maar dat wil hij niet... En als hij zegt regel het maar allemaal, dan zeg ik "ah, dus ik mag ook de videograaf vastleggen..." Een beetje smerig, maar meestal werkt het wel ;o)

Een feit is dat de meeste mannen niet zo organisatorisch aangelegd zijn. Ze zijn gewoon of rekenen erop dat alles wel goed verloopt... Op jullie trouwdag, zal hij wel alles vergeten zijn (en jij hopelijk ook) en zal je héél veel complimentjes krijgen dat alles zo mooi is & hij zal fier zijn op jou dat je alles zo goed geregeld hebt ;o) Allé daar denk ik dan aan als het even moeilijk gaat om voor te bereiden...

Veel succes nog!
Groetjes
Veroniek
20 07 2007

Thomas
7-7-2007
 Meld misbruik7-3-2007 15:35:37

Ik vind dat er toch iets schort als het al teveel gevraagd is om even bij je grootouders langs te gaan terwijl je wel even een 200 a 300 euro (mischien meer) in je zakken hebt gestoken.

Ik heb dat probleem niet zo zeer met mijn verloofde. in het begin was ze ook alles alleen aan het regelen (meisjes en hun droomhuwelijk) maar heb haar gewoon gezegd dat ik ook mijn deel wil bijdragen.

Zou het mischien mogelijk zijn om de gegevens van die juwelier naar me door te mailen?
thomasheyninck@yahoo.com

Mieke
8-9-2007
 Meld misbruik7-3-2007 16:18:26

Jaja dat is heel gekend...
Ik regel ook alles of er zou geen huwelijk aan te pas komen denk ik.
Mss kan je werken op zijn gevoel.
Mss wa smerig maar het lukt meestal.
Mijn ventje wilde niet om een kostuum, hij vond da te vroeg.
Dus heb ik wa triestig gedaan en gezegd dak da jammer vond dat hij da nie wilde doen voor mij...
Dus is hij tenslotte meegeweest, met een half lang gezicht.
Maar tis me toch gelukt é.
Maak duidelijk dat dit voor jou heel belangrijk is dat je er samen om gaat.
Alvast suc6.
Groetjes Mieke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...