Nu Online
Momenteel zijn er 71 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Katholieke getuigen? Moslim?

6-3-2007 14:31:36
Hallo iedereen,

het is misschien een heel rare vraag en een vraag dat ik niet direct durf stellen aan de priester.
Maar zijn er kerken die problemen maken omdat de getuige Moslim is? Vermits die ook haar handtekening moet zetten in de kerk?
Ik hoop dat ik met deze vraag niemand aanval. Is zeker niet de bedoeling.

Veel succes met jullie planning alvast!

Angela

Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 346

Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik6-3-2007 14:41:57

Hey,

Je getuige voor de kerk moet normaal gezien gedoopt zijn, dus dat kan geen moslim zijn. Ik laat wel een vriendin die moslim is een stukje lezen in de kerk en dat vormt geen probleem.

Groetjes,
Kirsten
09/06/2007
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl

Lobke
6-7-2007
 Meld misbruik6-3-2007 19:45:06

Mijn vriend is moslim. Hij werd een tijd terug gevraagd om dooppeter te zijn van het zoontje van een goede vriend. Het doopsel is maanden uitgesteld door het feit dat ze maar geen priester vonden die dat wilde!!

Dus,... ik vrees er een beetje voor. De kans is groot, indien een getuige moslim is, dat de priester het niet aanvaardt. Alles hangt wel af van zijn persoonlijke mening daarover. Dus als je goed zoekt kan je misschien wel een priester vinden.

Veel succes,
Lobke.

wendy
28-7-2007
 Meld misbruik6-3-2007 19:53:00

Ik weet het niet zeker maar ik denk ook dat je gedoopt moet zijn om getuige te mogen zijn in de kerk.
moet het zo zijn kan je misschien overwegen om hem op de gemeente getuige te laten zijn?
Veel succes ermee

Wendy

stefanie

Meld misbruik6-3-2007 21:02:57

ik dacht dat de getuige (of toch één ervan) van prins laurent ook een moslim was. Natuurlijk ... voor prins laurent maken ze graag een uitzondering en ... bovendien was het die (rebelse) priester père gilbert.

Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik7-3-2007 8:39:01

Prins Laurent wou een moslim-peter voor zijn dochtertje, maar dat is uiteindelijk ook niet doorgegaan.

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik7-3-2007 10:09:16

Hey,

om zeker te zijn, zou ik het toch eens aan jullie priester vragen. Hij zal jullie hiervoor zeker niet raar bekijken. Je valt hiermee ook niemand aan hoor, wees maar gerust!

Lieve

Jasmijn
3-6-2006
 Meld misbruik7-3-2007 10:57:12

Wat een hypokriet gedoe is dat allemaal!!!
De christelijke waarden stellen toch dat iedereen gelijk is en dat we verdraagzaam moeten zijn en elkaar helpen enz. Waarom zou er dan iemand met een ander geloof, of geen geloof niet mogen getuige zijn van jullie huwelijk??? Dat vind ik er echt over!
Ik weet niet of het wel klopt, want ik ben ook niet gedoopt en ben toch vorig jaar getuige geweest in de kerk voor een goede vriendin. Die priester heeft dat zelfs niet gevraagd of ik wel gedoopt was.

Hopelijk doet die van jullie er dan toch niet moeilijk over, want anders zou ik dat toch echt wel discriminatie vinden hoor.

groetjes,

Jasmijn

Sarah
15-9-2007
 Meld misbruik7-3-2007 13:52:21

Hoi Iedereen, ik ben er zeker van dat je niet gedoopt moet zijn om getuige te zijn.

Hopelijk is jullie priester een beetje meegaand, het zou spijtig zijn natuurlijk.

Voor alle zekerheid toch eens checken bij de priester he...

Succes !
Sarah
15/09/07

A 21/06/08

Meld misbruik7-3-2007 14:45:44

Hallo, alvast bedankt voor de vele reacties.

aan Jasmijn:
Dat is het hem. Getuige bij de gemeente maakt niet uit.
Maar een getuige voor de katholieke kerk (die getuigd dat hij/zij er zal op zien dat we een katholiek leven zullen leiden en ons kinderen katholiek zullen opvoeden) ligt de zaak volledig anders volgens mij. Heb het de priester nog niet kunnen vragen, maar ik zal het hem zeker vragen en jullie hier op het forum op de hoogte houden.

Angela
21/06/2008

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...