Terug naar overzicht
Hey,Je getuige voor de kerk moet normaal gezien gedoopt zijn, dus dat kan geen moslim zijn. Ik laat wel een vriendin die moslim is een stukje lezen in de kerk en dat vormt geen probleem.Groetjes,Kirsten09/06/2007www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl
Mijn vriend is moslim. Hij werd een tijd terug gevraagd om dooppeter te zijn van het zoontje van een goede vriend. Het doopsel is maanden uitgesteld door het feit dat ze maar geen priester vonden die dat wilde!!Dus,... ik vrees er een beetje voor. De kans is groot, indien een getuige moslim is, dat de priester het niet aanvaardt. Alles hangt wel af van zijn persoonlijke mening daarover. Dus als je goed zoekt kan je misschien wel een priester vinden.Veel succes,Lobke.
Ik weet het niet zeker maar ik denk ook dat je gedoopt moet zijn om getuige te mogen zijn in de kerk.moet het zo zijn kan je misschien overwegen om hem op de gemeente getuige te laten zijn?Veel succes ermeeWendy
ik dacht dat de getuige (of toch één ervan) van prins laurent ook een moslim was. Natuurlijk ... voor prins laurent maken ze graag een uitzondering en ... bovendien was het die (rebelse) priester père gilbert.
Prins Laurent wou een moslim-peter voor zijn dochtertje, maar dat is uiteindelijk ook niet doorgegaan.
Hey,om zeker te zijn, zou ik het toch eens aan jullie priester vragen. Hij zal jullie hiervoor zeker niet raar bekijken. Je valt hiermee ook niemand aan hoor, wees maar gerust!Lieve
Wat een hypokriet gedoe is dat allemaal!!!De christelijke waarden stellen toch dat iedereen gelijk is en dat we verdraagzaam moeten zijn en elkaar helpen enz. Waarom zou er dan iemand met een ander geloof, of geen geloof niet mogen getuige zijn van jullie huwelijk??? Dat vind ik er echt over!Ik weet niet of het wel klopt, want ik ben ook niet gedoopt en ben toch vorig jaar getuige geweest in de kerk voor een goede vriendin. Die priester heeft dat zelfs niet gevraagd of ik wel gedoopt was.Hopelijk doet die van jullie er dan toch niet moeilijk over, want anders zou ik dat toch echt wel discriminatie vinden hoor.groetjes,Jasmijn
Hoi Iedereen, ik ben er zeker van dat je niet gedoopt moet zijn om getuige te zijn.Hopelijk is jullie priester een beetje meegaand, het zou spijtig zijn natuurlijk.Voor alle zekerheid toch eens checken bij de priester he...Succes !Sarah15/09/07
Hallo, alvast bedankt voor de vele reacties.aan Jasmijn:Dat is het hem. Getuige bij de gemeente maakt niet uit.Maar een getuige voor de katholieke kerk (die getuigd dat hij/zij er zal op zien dat we een katholiek leven zullen leiden en ons kinderen katholiek zullen opvoeden) ligt de zaak volledig anders volgens mij. Heb het de priester nog niet kunnen vragen, maar ik zal het hem zeker vragen en jullie hier op het forum op de hoogte houden.Angela21/06/2008