Terug naar overzicht
Bij een kindje van twee zou ik zorgen dat ze hun mama (en/of papa) niet kunnen zien van waar ze zitten...Ook dat er iemand naast zit die er mee bezig kan zijn... (ermee spelen eigenlijk...)Dan lukt dit absoluut :-DGroetjes,Ilse12 mei 2007
Dag Greet,Persoonlijk vind ik 2 jaar heel jong. Het kind begrijpt nog niet goed wat er gebeurt en wat het moet doen.INgrid
Hallo,wij hebben 4 bruidskindjes. Bij ons gaan de buurkindjes (jongen van 7 en meisje van 4), petekind van mijn vriend (meisje van 6) en neefje (4.5jaar) in de suite. Wij vonden het leuk om verschillende bruidskindjes te hebben. Ieder kind is natuurlijk anders. Bij ons zijn de oudsten meer verlegen dan de jongsten. Je kan ook nooit helemaal inschatten hoe de kinderen het gaan ervaren. ik praat er gewoon nu al af en toe eens over met de kindjes. Ik geef hen ook wel inspraak in wat ze gaan dragen. Zij moeten zich toch ook op hun gemak voelen. De kindjes zijn al eens op bezoek geweest ook bij mijn ouders en ik ben van plan met hen nog eens de kerk en gemeentehuis te gaan bekijken. Maar zelfs dan is het nog afwachten voor de dag zelf.Veel succes,Grioetjes,Isabel
Hallo Greet,Als je een kindje neemt van 2 zou ik er gewoon voor zorgen dat er misschien nog een ouder bruidskindje bij is.Wij zullen 2 bruidskindjes hebben van 3 en 1tje van 12 (neefje van mijn vriend en hij wil per sé bruidskindje zijn).Vorig jaar hebben we op het huwelijk 2 bruidskindjes gezien die toen ook net 2waren, jongetje en meisje. Nu was het wel zo dat het meisje de jongen een beetje meetrok. Het was alsof zij net ietsje ouder was en net iets meer ervaring daarin had.Ik zou me geen zorgen maken voor de rest.Groetjes,Véro16/6/2007
Nog even vermelden:Ik hield mij bezig met de bruidskindjes bij de trouw van m'n schoonbroer: 2 kindjes van 18 maand en 1tje van 4 jaar. Het kindje dat haar mama niet zag, bleef mooi zitten en speelde met haar boekje en beertje en ik hield haar bezig.De andere twee bleven ook mooi op hun plaats zitten (soms wel omgekeerd op de stoel ;-) ) en het was pas toen ze hun mama zagen, dat ze direct van hun stoel naar mama gingen en ze kwamen niet meer terug :-(Dus 2 jaar zal zeker gaan... Niet mee inzitten... Ze hoeven echt niet te begrijpen wat er gebeurd om op hun plaats te blijven zitten/spelen.Groetjes,Ilse12 mei 2007
Bedankt alvast voor jullie reacties. Misschien nemen we er gewoon dan 3 (we hebben in de familie 2 kindjes van 2 jaar en eentje van 4 jaar). Alvast bedankt voor de tips!
Hai Greet,ik denk dat alles afhangt van het kind zelf en niet zozeer de leeftijd. Wij waren onlangs in een trouwmis waar het bruidskindje weigerde de ringen nog af te geven :-))
Hoi GreetWij hebben 2 bruidskindjes van 2 jaar (allé ze schelen 6 weken en de jongen is op onze trouw 2 en het meisje wordt een week of 2 later 2) En dan hebben we nog een jongen van 3jaar6maand.Het zijn allemaal nichtjes en neefjes en we gaan niet oefenen. Omdat het kinderen zijn en ze kunnen op de dag zelf ook dingen uitsteken... We gaan het spontaan laten gebeuren!Veel succes!Veroniek20 07 2007
wij hebben 3 bruidskindejes 2 jongentjes (onze eigen zoontjes) de oudste is dan 3 jaar en de jongste 18 maand en het dochtertje van vrienden is dan 4 jaar .groetjes jessy22/09/2007
dag Greet,wijzelf hebben zes bruidskindjes :-)Tja, mijn vriend zijn zus heeft een meisje (tegen onze trouwfeest 22 maand) en zijn broer heeft 5 kindjes (zullen dan tussen 9 jaar en 16 maanden zijn). En we willen ze er graag allemaal bij. En wil er eentje bij mama op schoot gaan zitten of krabbelt er eentje terug, dan is dat ook maar zo... t Is kwestie van de "gezelligheid" en niemand te vergeten. We gaan er ook niet voor oefenen om praktische redenen (de broer woont met het hele gezin in USA), we zien wel wat er gebeurd... Nu ja, de kinderen hebben vorig jaar ook al bruidskindjes geweest bij een ander familielid en dat verliep wel vrij vlot (en schattig)hoor...Groetjes,Veerle25.08.07
Dag Greet,Wij hebben 7 bruidkindjes (trouwen op 070707), ook eerder een kwestie van niemand over te slaan ... maar lijkt me heel leuk. De jongste 2 zijn dan 8 maanden. Ze kunnen nog niet stappen, maar gaan mee in een bolderkar en op de foto's en voor de rest bij de mama's op schoot!GroetjesLies