Nu Online
Momenteel zijn er 47 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Speech

1-3-2007 22:24:23
Hey,
weet er iemand hoe het juist zit met de speech? Zegt de bruid iets, of de bruidegom? En weet er iemand leuke tekstjes of bvb gedichtjes om familie te bedanken?

nerveuze bruid, Evi (9 dagen!)

Evi
10-3-2007
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 344

Véronique
31-8-2007
 Meld misbruik2-3-2007 7:55:53

Dag Evi,

Mijn vriend is iemand die het haat om voor een publiek te spreken dus zijn we overeengekomen dat ik 'de speech' zal doen. Je kiest dat eigenlijk gewoon zelf.

Hetgeen ik op die moment wil overbrengen is dat wij blij zijn dat iedereen deze zeer gelukkige gebeurtenis met ons wil meemaken en dat ik iedereen bedank voor zijn aanwezigheid. Voor onze ouders ga ik nog iets speciaals in elkaar steken. Zo een cliché tekstje vind ik maar niets. Je hebt je hele leven doorgebracht met je ouders, zij kennen je ongeveer het beste van iedereen die daar binnenzit op dat moment, om dan een liedje te spelen of een tekstje te lezen dat je zomaar gekozen hebt omdat het wel een mooi tekstje is, dat vind ik veel te onpersoonlijk.

Het is natuurlijk mijn mening hierover eh. Je doet er uiteraard mee wat jij wil en waar jij je het beste bij voelt.

Groetjes,
Véronique (Mechelen)

Els
19-5-2007
 Meld misbruik2-3-2007 9:15:38

Hoi Evi,

Mijn vriend wordt nu al zenuwachtig als hij aan speechen denkt, dus wij gaan het waarschijnlijk samen doen.
Wat we precies gaan zeggen, daar moeten we nog eens over nadenken. Maar zoals Veronique zegt zullen we eerst en vooral iedereen bedanken. En dan zullen er waarschijnlijk wel een aantal anekdotes volgen. We gaan er zeker geen stijve bedoening van maken.

Groetjes, Els
19/05/07

Heidi
9-9-2006
 Meld misbruik2-3-2007 9:28:18

Dag Evy,

Je kiest volledig zelf wie er speecht. Bij ons heeft mijn man gespeecht (omdat ik nogal een zenuwachtige ben als ik voor publiek moet spreken) maar aangezien de inhoud van de speech voor ons twee geldde, ben ik wel naast hem gaan rechtstaan tijdens de speech.

Deze speech hoeft echt niet lang te zijn. Het belangrijkste uit onze speech was het dank-u-wel aan iedereen om te komen en het smakelijk-eten-wensen. Tijdens het diner hebben nog wel de getuige van mijn man en mijn schoonvader gespeecht. Dit waren dan vooral anekdotes. Ook mijn schoonbroer heeft ons verrast door tijdens het diner recht te staan en aan mijn man te vragen om peter te zijn van zijn tweede kindje.

Zoals je ziet, hebben bij ons enkel mannen gespeecht en dan nog alleen langs de kant van mijn man.

Wanneer je het volgens de traditie doet zou eigenlijk de vader van de bruid ook nog iets moeten zeggen maar ik raad je aan gewoon te doen wat je zelf wilt. Je kan immers ook niemand verplichten om te speechen als die dat niet wilt of niet kan. Spreken in publiek is volgens mij een kunst apart.

Heidi
Getrouwd op 09-09-06

Veroniek

Meld misbruik2-3-2007 16:41:03

Hoi Evi

Je kan alle 2 speechen, elk een deel... Heb ik ook al gezien. Bij ons is het ook zo dat mijn verloofde niet graag voor een groot publiek spreekt (alhoewel het allemaal familie, kennissen en collega's zullen zijn) en ik doe dit beroepshalve regelmatig. Zal ik de speech doen. Spreek dat gerust samen af! Elk kan iets zeggen. Ik ga voor ons 2 spreken en mijn verloofde zal ook naast mijn zijde staan. Hij zal dan ook de cadeaus aan de getuigen en ouders geven.

Je moet ervan genieten en het moet zeker niet te lang zijn, zodat je niemand verveelt! Wees jezelf, bedank iedereen (ouders, getuigen en iedereen die aanwezig is bedankt om te komen ofzoiets), zeg hen smakelijk eten en wens ze een aangename avond...
Meer hoeft dat niet te zijn denk ik. Veel van de speechen weet ik niet meer die ik meegemaakt heb :oS

Veel succes!
Veroniek
20 07 2007

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...