Nu Online
Momenteel zijn er 146 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kostenplaatje

27-2-2007 13:52:43
Hallo,

Nu dat we juist verloofd zijn, kunnen we beginnen plannen. Natuurlijk hoort daar ook een budget bij. Mijn vraag naar jullie ervaren trouwers.... Wat komt er allemaal bij kijken, aan wat hangt er juist een prijs aan vast? Ik heb zoveel ideeen, maar natuurlijk moet ik weten of deze uitvoerbaar zijn eh.
Groetjes

Angela

Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 519

Lies
30-6-2007
 Meld misbruik27-2-2007 14:08:06

Dag angela!
(toevallig toch niet angela bosmans?!)

Je kostenplaatje hangt heel erg af van wat je wilt... Hoe groot of hoe traditioneel zie je je feest?
Een hele tijd geleden is er hier al eens een topic over geweest waar heel wat mensen hun kosten op hebben beschreven, misschien eens zoeken...

Wat ons betreft denk ik niet dat wij zoen 'goed' voorbeeld vormen. We hebben een eerder alternatief feest, maar ik geef je alvast een idee:

Locatie: huisje in het park van de oude abdij van kortenberg (we doen de viering buiten)
Tenten buiten (via werk Peter: slechts 50€ voor drie tenten van 8x4!)
Vloer voor in tenten: ongeveer 300€, plaatsing en levering inbegrepen.
ongeveer 280 € voor het weekend
Eten: BBQ
ongeveer 20€ per gast
drank, bij de brouwer, weet ik nog niet
Receptie: gaan we zoveel mogelijk zelf doen met vrienden en familie (voor 150 man!) weet ik ook nog niet
Groepje dat komt spelen op de fuif: ongeveer 300€
Slaapplaats ouders en grootouders:
ongeveer 150€
ONtbijt voor alle mensen die blijven slapen en opruimen zondag:
ongeveer 100€ denk ik
Bedankjes: www.levensboom.tk , dus ongeveer 200€
Bloemen en decoratie: doet mijn mama, ze is floriste, geen idee van kosten!
Kostuum Peter: 780€, betaald door schoonouders
Jurk: zelf bedacht samen met, en nu laten maken door ontwerpen, ongeveer 800€
Huwelijksreis: La Gomera, Canarische eilanden, 3 tot 14 juli, ongeveer 1500€
Priester en viering: gratis, is vriend van de familie
Muziek tijdens viering: ook vrienden en kennissen
Uitnodigingen: ontwerp door mijn broer, drukker weet ik nog niet, ik vermoed een 200€
Trouwringen: gaan we nog zoeken, hebben al ontwerper, maximum 400€
Schoenen en lingerie ga ik nog zoeken, maar zal ook maximum 150-200 € zijn!
Kapper: ik ga twee proefkapsels doen, en dan de dag zelf, ongeveer 100€ denk ik
Make up, door vriendin, gratis...

En dan moet je altijd nog op onverwachte extra kosten rekenen... (ik dacht 5 of 10 procent extra tellen)

Voila,
hopelijk heb je nu een idee!

Lies
2 en 30 juni 2007

Wendy
5-5-2007
 Meld misbruik27-2-2007 14:08:50

Dag Angela,

Hier zijn al heel wat posts over hoor, je kan best eens een aantal pagina's terug kijken.
Onze budgettering:

receptie 190 mensen en avondfeest 175 mensen: 17000 euro
fotograaf: 1300 euro
videograaf: 600 euro
mijn kleding: 1700 euro
bloemen: 300 euro
kerk: 200 euro
drukwerk: 500 euro
gemeentehuis: 19 euro
huwelijksreis: 5000 euro
ceremoniewagens: 600 euro
DJ: 400 euro
ceremoniemeester: 150 euro
live-muziek kerk: 250 euro
dan nog suitekleding voor de vrouwen en gehuurde kleding voor de mannen van de suite, maar dat weet ik niet van buiten
andere kleine dingen weet ik ook nog niet.
Wij krijgen wel sponsoring, anders was het budget ook veel minder ruim. Vooral de omvang en formule van je feest is bepalend voor je budget, dus denk daar eerst goed over na. Wij zijn zelf ook al achterover gevallen van wat alles kost hoor...

groetjes,

Wendy
5.5.07

Lies
30-6-2007
 Meld misbruik27-2-2007 14:08:58

nog vergeten!

Wettelijk trouw: 20€ voor het boekje, de 'dienst' is gratis!

Lies

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik27-2-2007 14:35:26

Hallo Angela,

Zo ziet het er bij ons ongeveer uit.

kerk: € 200
bloemen (bruidsboeket, altaarstuk, versiering kerk, corsages) € 300
bruidsuiker (maken we zelf) max € 70
Bedankje ouders & getuigen max €180
rode loper (2 stuks) €100
butlerservice € 150 (voor 15 personen hapjes en drankjes met bediening thuis voor het vertrek naar de kerk)
ceremoniemeester € 180
ceremoniewagens €580
fotografe €900
dj €475
huwelijkskaars €23
gastenboek €40
bruidsjurk net geen €1600
bruidslingerie +/- €175
schoenen +/- €160
juwelen (leen ik bij papa op de zaak)
trouwringen +/- € 1000
huren jacquet bruidegem € 100
aankoop hemd + schoenen +/- € 275
receptie 150pers. € 3450
avondfeest 90pers. € 6120
kledij bruidskindjes € 180
uitnodigingen € 600
misboekjes € 150
huwelijksreis € 4200
huwelijk wet € 27
muziek kerk €100
make-up € 35 (proefmake-up inbegrepen)
kapsel € 25 (heb kort haar, dus moet niet opgestoken worden)

De suitekledij van de dames zit ook gem. aan €800
mannen van de suite gaan ook een jacquet huren.

Wat Wendy zegt is juist. Wij hebben ook een budget vooropgesteld voor we zijn beginnen organiseren, dat is heel belangrijk. Wij hebben ook wel het geluk dat mijn ouders ons helpen, we zijn er wel vanuitgegaan dat wij alles zelf gingen betalen.

Veel plezier bij het organiseren.

Groetjes,
Véro
16/6/2007
http://veroenbilly.trouwen.com

lien
23-2-2007
 Meld misbruik27-2-2007 14:49:56

Hallo Angela,

Laat je niet afschrikken door al deze prijzen!! Als ik dit hier lees (en dan ben ik nog niet op zoek gegaan naar dat vorige topic) val ik achterover van wat mensen uitgeven!! Ik geef toe, ik heb altijd een prachtig huwelijk gewild, met alles er op en er aan, maar dat gaat nu eenmaal niet in mijn situatie. We doen het dus met de middelen dat we hebben. Ik ben vrijdag getrouwd voor de wet, en in de zomer geven we een groot huwelijksfeest. Daarna gaan we op huwelijksreis naar marokko, waar we nog eens vieren met de familie van mijn vriend. Laat ons dus zeggen dat we drie feesten zullen hebben in het totaal. Wij hebben geen budget vooropgesteld, maar ik denk toch niet dat we heel ver boven de 12000 euro zullen uitkomen in het totaal.

Mijn kleed: 950 euro + 100 euro retouches
Mijn schoenen: 25 euro
juwelen: 170 euro
lingerie: 100 euro
kostuum van mijn vent: 85 euro
schoenen 2x: 65 euro
hemd: 20 euro
restaurant 15 personen: 780 euro
fotograaf: 300 euro
huwelijksboekje: 35 euro
ringen: 240 euro

Ik denk dat dit de belangrijkste kosten waren tot nu toe.
Ik geef je gewoon de raad om goed rond te kijken, prijzen te vergelijken, en altijd t goedkoopste te zoeken;) t Goedkoopste is niet altijd minderwaardig he...

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik27-2-2007 16:10:01

Hallo,

Wij zijn ook pas beginnen plannen en merken nu al dat je het zo duur of goedkoop kan doen als je zelf wil. Van zodra je een klassieke bruiloft wil, moet je denk ik toch op minstens 10 000 euro tellen.
Bij ons: wij kijken nog rond voor een zaal, maar hebben niet zo'n grote familie, wat maakt dat wij ongeveer 60 a 70 mensen aan tafel zullen hebben, en 120 op de receptie (dus 60 bij eigenlijk). Kosten voor het feest zitten rond de 5000 euro. Alle kledij schat ik op een 2000 euro, fotograaf hebben we al heel veel verschillende prijzen gezien, dus daar gaan we goed voor uitkijken, maar we hebben recent een heel leuke mail gekregen van een fotograaf uit erpe-mere voor de hele dag 700 euro (zonder album, wel met afdrukken). Qua versieringen en zo gaan we denk ik vooral zelf knutselen en inventief zijn (geeft het ook een beetje iets van ons), limousine 400 euro schat ik (vonden we wel iets speciaals). Trouwringen willen we toch onder de 750 euro blijven.
Dat is het zowat denk ik. Ik tel er nog wel 1500 "allerlei" bij: bloemen, kapper, alles wat ik hier nog niet bedacht heb zeg maar.

Huwelijksreis zullen wij rond de 3000 euro (all in geteld) uitkomen: we dachten aan twee weken griekenland in mei (komt natuurlijk ook al goedkoper uit), met verblijf omgeving athene en aansluitend rustige island hopping.

Het is nog maar een eerste idee he, maar hopelijk heb je er wat aan!
Groetjes,
Tania

Véronique
31-8-2007
 Meld misbruik27-2-2007 17:47:45

Hey Angela,

Alles bepaal ke helemaal zelf hoor. Wij hebben gekozen om een redelijk chique feest te houden, maar besparen dan weer op chique wagens en dure fotografen,...
Maar alles bij elkaar kost het wel wat.
Als je graag wil trouwen en je wil er niet teveel geld aan uit geven zou ik zeggen, doe ofwel een trouwfuif, zonder eten ofwel een intiem diner met naaste familie en beste vrienden. Als je dit niet doet en je gaat voor een feest met diner enzo moet je (alle andere zaken erbij) toch minstens 10.000euro rekenen.

De catering is altijd het duurste.

Groetjes,
Véronique (Mechelen)

Evi
10-3-2007
 Meld misbruik27-2-2007 17:50:43

Hey Angela,
wij zitten rond 10000 euro. Hangt af van wat je belangrijk vind he.
kleed:1160 euro
schoenen 150 euro
kleding man + schoenen: 400 euro
bloemen: 100 euro
dj : 400 euro
trouwboekje: 15 euro
auto: 220 euro
fotograaf : 570 euro (incl 100 afdrukken en album en dvd)
notaris: 300 euro
ringen: 800 euro
uitnodigingen: 185 euro
en het feest zal een 6000 euro zijn voor 40 personen receptie en 50 personen avondfeest met meerlandenbuffet en dessertenbuffet

Hopelijk ben je nu wat geholpen,

groetjes,
Evi

s
1-6-2007
 Meld misbruik27-2-2007 17:58:30

Hoi

Wij zijn onlangs getrouwd en dit is een opsomming van al onze kosten voor de trouw.
Totaal ongeveer 11 000 euro.
De grootste kost was de zaal 7300 euro. (budget was 6000 :s)
En met onze kleding hadden wij heel veel geluk. Mooi, speciaal en, helemaal onze goesting en toevallig goedkoop!

(alle getalletjes zijn in euro)

uitnodigingen 200
postzegels 38
envloppes 24
bedankjes voor mensen na feest 100
ringen 1000
gastenboek 30
verpakking voor ringen 11
ondergoed bruid 60
onderbroek bruidegom 22
schoenen bruid 53
schoenen bruidegom 150
overjasje bruid 12
kleed bruid 370
Kostum bruidegom 320
hemd 185
manchetten 22
das 20
riem 14
kousenband 5
huwelijksreis 480
juwelen bruid 108
zakgeld reis 260
treintickets van winkels te bezoeken 50
receptie 70 man + buffet 100 man = 7300
bedankjes voor getuigen 55

De enige kost die we nog moeten doen is een bedankkaartje/foto naar de mensen sturen.

Groetjes en heel veel succes en plezier met de voorbereidingen.

Nieke

Vân
7-7-2007
 Meld misbruik27-2-2007 18:07:20

Hey Angela,

Het is heel belangrijk dat je overal goed gaat rondhoren voor wat je krijgt. Hier en daar zullen de prijzen ongeveer hetzelfde zijn maar hier en daar heb je uitschieters in prijzen, door je goed te informeren heb je ook een overzicht van het bedrag zodat je kunt budgetteren.

Wij zijn vertrokken met het idee dat we alles zelf betalen omdat je niet kunt verwachten dat je ouders betalen omdat het traditie is... Tenzij ze het je zelf voorstellen!! Altijd leuk meegenomen hoor, een huwelijk kost al genoeg :o)

Soit, hier komen de bedragen van de kosten die wij gaan maken of al gemaakt hebben.

Huwen voor de wet: 0 € (ja ja, je leest het goed, bij ons in Beveren-Waas is de wet begin 2007 gewijzigd en kost het ons niets meer)
Huwen voor de kerk: 200 € voor de dienst
Bloemen allerhande: zo'n 300 € (bruidsboeket, altaarstuk, bloemstuk op wagen, ...)
Opluisteren van de mis: 150 €
Misboekje maken we zelf dus de prijs zal afhangen van de gebruikte papiersoort
Bellenblazer: 0,50 € het stuk
Bedankje: zal rond de 1,5 € tot 2 € (glazen weckpotje met advokaat)
Fotograaf: 100 €/uur (we hebben hiervoor gekozen omdat we verbaasd waren over hun werkwijze, kijk maar zelf op www.enoa.be )
Sandwiches met drank tussen de middag: 13 €/persoon
All-in formule (dus 4-gangen menu, drank à volonté, Dj, menukaartjes, bloemen op tafel, bediening aan tafel - dat zal het ongeveer zijn): 80 € per persoon
Kostuum bruidegom met hemd en das: 300 € (in de solden)
Schoenen bruidegom: 85 € (in de solden)
Bruidsmake-up en -kapsel: 120 € met proefmake-up en -kapsel inbegrepen
Halsketting: 70 €
Bruidsjurk en avondkleed (volgens de aziatische traditie): 2000 €
Schoenen bruid: 30 € (niet gekozen voor de traditionel bruidsschoentje maar voor een schoentje die bij mijn jurk past, toch feestelijk is EN dat je het achteraf nog kunt aantrekken)
Bruidslingerie (torselet, string en kouseband): rond de 200 €
Ringen: 1600 € (voor de 2 natuurlijk)
Drukwerk kaarten: eigenlijk nog geen idee... ik gok dat de prijs rond 1,70 € per uitnodiging is met envelop maar daar zit de kosten van het drukken er nog niet bij)
Bruidstaart: rond de 200 €
Notariskosten: 300 €

Wij kiezen zelf om geen gebruik te maken van een ceremoniemeester of een ceremoniewagen, gelukkig heeft mijn zus een mooie wagen en mogen wij daar gebruik van maken! Dit drukt de kosten toch al een beetje.

Je moet uitsparen waar je kunt want als je alles optelt kom je aan een aanzienelijk bedrag hoor!

Wij zullen rond de 13 000 € euro zitten voor een feestje van rond de 70 personen, zeker ni de grand chique maar wel zoals wij het kunnen betalen.

Schrik vooral niet van de prijzen, je maakt alles zo duur of goedkoop zoals je het zelf wil. Ben je handig dan kan je bv de kosten van de uitnodigingen beperken als je het zelf maakt. Heb je familie, vrienden of kennissen die voor jou mooie bloemstukken kunnen maken, daar kan je ook al in besparen.

Maar er zijn hier en daar toch wel vaste kosten, zoals de notariskosten, kerk, ...

Hopelijk wordt het voor jou en jouw partner ook een leuke dag.

Groetjes en succes met het budgetteren.

Vân en Michel
07/07/07

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...