Nu Online
Momenteel zijn er 98 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Getuigen

27-2-2007 8:53:29
Heb hier weer een vraag...
Heb eigenlijk een probleem, wat betreft de getuigen.
Mijn vriend heeft zijn zus als getuige, nu heb ik geen broers of zussen, dus ik zou mijn beste vriendin nemen, maar dat wilt zeggen dat beide getuigen vrouwen zijn. Is dat een probleem, wordt dat gedaan? Heb nu ondertussen al gehoord dat de traditie wil dat de getuigen een man en een vrouw zijn.
Ook is mijn tweede probleem dat terwijl ik mijn beste vriendin super vind, dat haar vriend een enorm vermoeiend persoon is, en hem niet een hele dag bij de suite wil en aan de eretafel.
Hoe kan ik dit vertellen aan mijn beste vriendin zonder te veel te kwetsen.
Dit is zo'n gevoelige zaak eh.
Pff.... Had niet gedacht dat dat de moeilijkheid zou zijn.

Graag raad!

Angela

Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 261

lien
23-2-2007
 Meld misbruik27-2-2007 9:00:52

Angela,

Ik ben vrijdag getrouwd en mijn getuige was mijn broer, en van mijn vriend (aangezien hij hier geen familie heeft in België) was dat een goeie vriend. Onze twee getuigen waren dus zelfs mannen!! Volgens mij maakt dat allemaal niet uit.

Veroniek

Meld misbruik27-2-2007 9:04:24

Hoi

Wij hebben idd als getuige een man en vrouw. Had daar nog niet bij stil gestaan. Ik heb mijn broer en mijn vriend zijn zus...

Wist niet dat de traditie was & aangezien het bij ons niet echt anders kan, komt het zo uit. Zelf zou ik daar echt niet naar kijken en doen waar je je goed bij voelt. Tegenwoordig kom je alles tegen, 2 vrouwen of 2 mannen, voor de kerk andere getuigen dan voor de wet... Dus maak je daar maar geen zorgen rond!

I.v.m. je 2de probleem, daar zitten wij ook een beetje mee verveeld. Aangezien mijn vriend zijn zus niemand heeft, zullen onze getuigen samen in de suite lopen en mijn broer zijn vriendin niet. Ze maken daar geen spel van, als je het goed uitlegt en met een tegenvoorstel komt. Voorbeeld: met iemand anders van de familie meegaan voor naar het gemeentehuis/kerk te gaan...

Veel succes!
Groetjes
Veroniek
20 07 2007

Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik27-2-2007 9:06:39

Hey,

Wij hebben allebei een mannelijke getuige en dat kan best. Normaal gezien loopt de getuige met zijn/haar partner in de suite. Ik vind niet dat je het kan maken om je vriendin haar vriend uit te sluiten. Als je hem niet aan de eretafel wil, kan je misschien overwegen om de getuigen gewoon niet aan de eretafel te zetten. Maar je kan je vriendin toch niet aan de eretafel zetten en haar vriend aan een andere tafel. Als je zijn aanwezigheid bij dit alles echt niet ziet zitten, moet je misschien toch maar een andere getuige overwegen.

Veel succes!

Groetjes,
Kirsten
09/06/2007
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl

els
7-7-2007
 Meld misbruik27-2-2007 12:24:26

Wij hebben ook twee vrouwen als getuigen. Zus van mijn vriend, en voor mij mijn grootmoeder!!

Charlotte
7-9-2007
 Meld misbruik15-3-2007 17:06:55

Hey Angela!
Onze getuigen zijn twee vrouwen. Voor mij mijn beste vriendin en voor mijn toekomstige echtgenoot (wow)zijn zus. Het is de eerste keer dat ik hoor dat de traditie het anders zegt. Maar daar trek ik me niks van aan!
Als je je getuige kiest, kies je automatisch zijn/haar partner erbij voor je dag... Maar als je zegt dat je voor je suite enkel de getuigen zelf wil, moeten ze dat aanvaarden. Maar niet de ene partner er wel bij en de andere niet denk ik.
Veel succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...