TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
lies
7-7-2007
|
24-2-2007 15:38:55
Hallo Nele, Wij zullen dit wellicht ook doen, ik denk tijdens de voorbeden.
|
|
Kathleen
26-5-2007
|
24-2-2007 17:16:46
Hey Nele,
wij doen het ook tijdens de voorbeden. Ik weet niet of je al met je misboekje bezig bent? Maar je zal zien als je enkele voorbeelden ter hand neemt, dat er een kort stukje tekst instaat, waarbij de overledenen worden herdacht. Er zijn heel wat varianten en je kan er natuurlijk altijd een persoonlijke toets aan geven.
Groetjes,
Kathleen
|
|
bieke
18-5-2007
|
24-2-2007 17:53:06
hey,
wij gaan dit ook doen en hebben lang gezocht naar iets geschikt. Voor sommigen zal het misschien raar overkomen als ik vertel hoe, maar ja, we volgen ons gevoel daarin. Ik heb bij mijn overleden nonkel en grootvader een beetje het gevoel dat zij onze beschermengeltjes zijn en ervoor zorgen dat alles goed komt bij ons. en daarom laten wij na de kerk ballonnen op. Die hebben we eerst als versiering in de kerk en nadien laten we ze los om tot bij de mensen te laten komen die we er ook graag bij hadden gehad. We hebben een tijdje gedacht om iedereen een wens te laten opschrijven op een kaartje aan die ballon, zodat onze grootouders en zo ervoor kunnen zorgen dat die uitkomen. We spreken de bedoeling hiervan niet letterlijk uit. We herinneren hen ook in de voorbeden en in ons misboekje gaan we dan een tekstje zetten dat de bedoeling een beetje weergeeft van die ballonnen.
T klinkt een beetje raar misschien, maar voor ons zit er wel een betekenis en gevoel achter. Misschien kan je je er wel in vinden.
groetjes Bieke 180507
|
|
Annemie
2-2-2007
|
24-2-2007 19:09:55
Hallo,
Mijn mama is bijna 9 jaar geleden overleden. Ik zal in de mis tijdens het dankwoord een eigengeschreven tekst voorlezen en bij het binnenkomen zal ik een kaarsje aansteken voor haar,ik zal waarschijnlijk ook haar foto vooraan in de kerk plaatsen,na het mijn dankwoord,laten we Angels van Robbie Williams spelen,het zal die dag zoiezo een emo-moment zijn. We zullen ook andere overleden personen gedenken,ook de jongen die in oostende is neergestoken. Wij huwen namelijk in de kerk waar zijn mis was. Het heeft me allemaal bijzonder aangegrepen.
Annemie (20 07 2007)
|
|
tamara
15-9-2007
|
24-2-2007 22:01:02
Hoi Nele,
wij trouwen niet in de kerk, maar houden een soort ceremonie in de feestzaal. Wij hebben ook een aantal personen die we dan zullen herdenken. Mijn vriend zijn moeder, grootouders, nonkels, maar vooral mijn nichtje van 19. Zij is afgelopen september gestorven en zal de week na onze bruiloft net 1 jaar overleden zijn. Normaal zou ze één van mijn bruidsmeisjes zijn, officiëel staat haar naam nog bij de bruidsmeisjes en we gaan die dag ook iets doen voor haar, maar he concreet weet ik nog niet. Ik denk dat ik voor haar ook een boeketje maak zoals voor de andere bruidsmeisjes. In de ceremonie zelf denk ik om foto's in te scannen en op DVD te zetten, die zullen we dan afspelen terwijl er een muziekje wordt gespeeld en leuke anekdotes zullen vertelt worden. Voor onze familie die dit jaar toch wel erg in de rouw is, is zo'n moment dan ook heel erg belangrijk.
Groetjes, Mara.
|
|
nele
29-9-2007
|
25-2-2007 9:06:32
Hallo, Ik wou jullie bedanken voor het openlijke antwoord, ik weet dat het erg persoonlijk is, maar ben blij dat ik niet de enige ben. Ik heb nu enkele ideetjes om over na te denken. Bedankt. Nele
|
|
chantal
14-4-2007
|
25-2-2007 16:47:04
Hallo Nele ,
Ik heb reeds een zoontje van 7 jaar hij gaat na de verwelkoming een klein gedichtje voorlezen voor mijn overleden schoonvader . Als jullie bruidskindjes hebben kan één van hen dat doen .Tevens komt dit ook even terug in de voorbeden . Wij gaan op onze trouwdag zelf ook even lang het kerkhof om een foto te nemen . Groetjes Chantal
Als je graag het gedichtje heb stuur ik het even naar je toe .
|
|
Wendy
5-5-2007
|
25-2-2007 21:24:21
Wij doen ook een aantal dingen, tijdens de mis zetten we een kaars voor mijn papa die vorig jaar overleden is en leggen we ook een bloemstukje voor het altaar, dat een vriendin na de mis op het graf gaat leggen (wij gaan de dag erna, de dag zelf zal te emotioneel zijn). In de voorbeden wordt hij natuurlijk ook vermeld en in het dankwoord in het misboekje. De kaars uit de kerk gaat denk ik ook mee naar de feestzaal. Wij laten na de mis ook witte ballonnen op en mijn vriend zal in zijn speech mijn papa ook zeker even vermelden. Hij wist nog dat we gingen trouwen en ik wil hem die dag zeker niet vergeten. Zal sowieso al emotioneel zijn, hij was zo fier dat hij met mij de kerk mocht binnengaan, nu neemt mijn mama die rol op, maar denk dat we met krop in de keel zullen binnengaan...
groetjes,
Wendy 5.5.07
|
|
H
7-7-2007
|
25-2-2007 22:05:28
hallo
wij trouwen niet in de kerk, juist voor de wet. mijn vader en schoonmoeder zijn overleden en ik vroeg me af of er tijdens de burgerlijke plechtigheid iets over hen kan gezegd worden. zijn er mensen die in een gelijkaardige situatie zitten?
groetjes helene 07-07-'07
|
|
nele
29-9-2007
|
26-2-2007 12:39:53
Dag Chantal, Kzou het tof vinden mocht je mij het tekstje toesturen. Mijn emailadres: pinkievdb@hotmail.com PS: Ik ga smorgens alleen naar het kerkhof net voor de plechtigheid (dus al helemaal gekleed). Ik dacht dat dat raar was, maar ben dus niet de enige. Groetjes Nele
|
|
daisy
18-8-2007
|
28-2-2007 13:39:55
zou het mogelijk zijn om het gedichtje ook eens naar mij toe te sturen?
sterretje.boven@hotmail.com
alvast bedankt!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|