Nu Online
Momenteel zijn er 12 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Negatieve gedachten ????

23-2-2007 16:05:26
Hallo...
Mss klinkt mijn bericht raar en gek maar ik voel me zo een beetje down.
Eigenlijk verlang ik niet meer zo sterk naar ons huwelijk en soms twijfel ik wel eens aan de grote stap.
Mijn ouders zijn gescheiden en mijn voornemen was om dit zeker nooit zelf mee te maken.
Mijn partner werkt ernom veel dus zie ik hem niet veel waardoor ik me soms heel eenzaam voel.
Daardoor start die twijfel of ik wel zeker de juiste keuze maak.
Ik vin het erg dat ik dit hier nu neertyp maar toch spookt het rond in mijn gedachten...
Dus zijn er nog bruidjes die dit voelen of gevoeld hebben ??

Groetjes...

Mieke
8-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 332

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik23-2-2007 17:09:14

Hi Mieke,

Volgens mij heeft elk bruidje wel eens een dipje. Dat je ineens een beetje bang bent voor de grote stap, want het is toch (in principe) voor de rest van je leven. En ook al weet ik dat ik oud wil worden met Billy (en hij met mij) soms zijn wij ook een beetje in paniek. Gek é, want wij hebben nu ook al een huis samen, dus qua verbintenis wil dit ook al wel iets zeggen.

Anders moet je toch eens met je vriend proberen praten, dat is volgens mij heel belangrijk.
Wij hebben allebei ook een vrij drukke job (mijn vriend ook iets meer als ik) maar proberen ook regelmatig tijd voor elkaar te maken, om leuke dingen samen te doen.

Als je je hartje nog eens wil luchten moet je het hier zeker neerpennen, want wij bruidjes zijn er om elkaar te steunen.

Groetjes,
Véro

davida
8-9-2006
 Meld misbruik23-2-2007 17:26:56

hey

wij zijn intussen al getrouwd maar ik heb dat ook gehad voor wij getrouwd waren ik had er echt geen zin meer in en voelde me echt niet goed bij die gedachte.mijn man is ook niet veel thuis en ik moest het meeste regelen al deed ik het graag het was te veel.ik heb hem dat dan ook gezegd dat ik voor alles alleen stond en me alleen voelde.hij begreep dat maar veel kon hij er niet aan doen maar zoals hier al gezegd een goeie babbel doet veel hoor.wij zijn nu intussen 5maanden getrouwd en kheb er zeker geen spijt van.

hopelijk voel je je gauw beter want tis echt 1van de mooiste dagen van jullie leven...

grtjs

Elke
7-7-2007
 Meld misbruik23-2-2007 18:42:08

hallo

Ik denk dat dit wel zal overgaan. het is ook zo dat je nu zo goed als constant bezig bent mij jullie huwelijk te plannen, en dat vraagt veel van een mens. Het is ook de spanning en stress die beginnen toe te slaan want voor de meeste is het niet meer zo lang tot aan de "DAG". Zoals hier werd gezegd ik denk ook dat de twijfel die je ervaart een beetje normaal is dus. Denk eens goed na in jezelf of je liever het anders had gehad? Waarschijnlijk niet he. De toekomst is toch een verrassing en er zijn nu eenmaal dingen die je niet kan voorkomen (scheiding bv) Maar zo mag je niet denken altijd op het beste hopen. je komt er wel uit en anders stort je je hart hier maar uit zoals je ziet zijn er bruidjes genoeg om je te steunen en met je te praten. Maak er het beste van ...

Groetjes
El
07/07/07

mieke
7-7-2007
 Meld misbruik23-2-2007 19:06:06

Ik heb hier net dezelfde gedachten als jij Mieke. Het probleem dat hier nog eens bijkomt is dat ik vorige week voor tweede maal een miskraam heb doorgemaakt, en deze keer was ik bijna 9 weken ver. Ik heb ook het gevoel dat het leven niets meer inhoudt voor mij, zelfs ons huwelijk niet. Nu ja ik hoop dat deze gedacht heel vlug voorbij gaat, want ik zie mijn ventje echt wel doodgraag. Ook ik zit heel veel alleen, mijn vriend werkt vooral 's avonds en in weekenden, daarmee dat ik zo uitkijk naar klein babytje, zodat ik minder eenzaam zou zijn.

groetjes

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik23-2-2007 19:31:32

hoi Mieke,
Tof dat je dat neerpent... want ik herken dat ook wel soms... mijn ouders zijn ook gescheiden en ik herken de angst wel om dat ooit ook tegen te komen... het is echt een sprong in het 'onbekende' wagen in de zin dat je niet in de toekomst kunt kijken en enkel kan vertrouwen op wat er nu is... voor mij soms een heel vies gevoel (controle moeten lossen é:-))... maar ook ik zou zeggen, praat erover met je vriend, heel eerlijk, ook over je schrik, je twijfels,... ik heb ook geleerd dat te doen en op die manier spoken de negatieve gedachten niet meer zo heel erg door mijn hoofd... je moet ze zeker niet voor jezelf houden om je vriend te sparen, denk ik...
Veel moed...
Dikke knuffel

Sofie
22-8-2008
 Meld misbruik26-2-2007 17:23:50

Hey Mieke,
Ik zit momenteel ook in een moeilijke periode. We gaan volgend jaar trouwen en hebben nu net een huis gekocht. Maar de stress die met het organiseren van alles gepaard gaat (keuzes maken ivm het huis en zo) maakt ons allebei ook een beetje humeurig. We hebben vaak woordenwisselingen en dan denk ik, oei, wat zal dat in de toekomst geven ? Maar tegelijk weet ik ook dat ik hem graag zie. Als je erover wilt praten met hem, moet je het voorzichtig aanpakken, want toen ik zei dat ik twijfels had, sloeg hij in paniek. Dat is ook de bedoeling niet, hé.
Veel sterkte,
Sofie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...