Nu Online
Momenteel zijn er 206 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

betaalbare suitekledij maat 46 tot 50

  22-2-2007 20:25:53
help help,

ben vandaag met mijn zusjes en moeder gaan winkelen om eens te gaan kijken voor kledij voor ons huwelijk. Wij trouwen namelijk in mei en hebben onze suite gezegd om vrij deftige kleding te zoeken. Wij daarstraks vol goede moed vertrokken en dit blijkt niet zo makkelijk te zijn als we dachten. Vooral omdat mijn zus en moeder wat zwaarder gebouwd zijn (maat 46 tot maat 50). Een bijkomend probleem is dat als je echt naar winkels gaat met grotere maten, de vlotte mode wel iets minder is, maar daarbij die kleding ook nog eens een pak meer geld kost. En mijn zus werkt nog maar een jaartje en zit er dus niet zoooo ruim voor financieel. Bij deze dus een oproep of iemand dit herkent en of je tips hebt waar we zeker eens moeten gaan kijken.
Hoop snel iets te horen, want ik vond het niet leuk om mijn zus zo teleurgesteld te zien lopen dat ze niks vond...
Wil dat zij zich ook goed in haar vel kan voelen die dag hè.

groetjes
Bieke
180507

bieke
18-5-2007
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1436


Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik22-2-2007 21:48:08

Hi Bieke,

Mijn schoonmoeder en 1 van mijn schoonzusjes zijn ook wat zwaarder gebouwd (allebei maat 54). En ook al kom ik niet zo goed met mijn schoonmoeder overweg, ik moet zeggen dat ze altijd heel elegant gekleed is. Ze maakt heel veel van haar kleren zelf. Voor ons huwelijk gaat ze naar een naaister gaan om iets te laten maken. Misschien moeten je mama en zus ook eens bij een naaister informeren? Of misschien eens in Nederland (als dat natuurlijk niet te ver rijdens is voor jullie) gaan kijken, volgens mij gaan ze daar meer keuze hebben in grotere maten.

Ikzelf werk in Nederland, (ben wel alleen maandag op kantoor)dus wil eventueel wel even aan mijn collega's vragen of ze misschien leuke budgetvriendelijke winkels kennen.

Groetjes,
Véro
16/6/2007



Wendy
5-5-2007
 Meld misbruik22-2-2007 21:57:53

Hoi Bieke,

Dat zal inderdaad niet zo fijn zijn voor jouw zus en mama, hopelijk zitten ze er niet te erg mee in. Ik weet dat ze in Maasmechelen village een winkel Nitya hebben, waar ze ook grotere maten hebben (werken veel met laagjes, dus bv lange rok met lange top en vestje, maar zitten wel een aantal mooie dingen bij, zeker ook voor volslanke dames). In Maasmechelen is het in de outlet, dus daar is het altijd korting. Het merk hebben ze normaal ook bij Inno, dus misschien dat je daar ook al eens kan gaan kijken? En een naaister zoals Véro zegt is misschien ook een goed idee?

groetjes,

Wendy
5.5.07



Patricia

 Meld misbruik23-2-2007 8:53:24

Op tv is er hier regelmatig reclame van een zaak voor een maatje meer die 'Phaedra' heet.
Mss es via de goudengids of google zoeken waar die is?
Weet niet of ze echt suitekledij hebben, mr die mevrouw id reclame is wel heel mooi gekleed. Weet er wel geen prijzen van.



bieke
18-5-2007
 Meld misbruik23-2-2007 12:51:08

hey Véro,

jou kom ik toch ook overal tegen hè.
Als je wil mag je wel eens informeren naar die winkels in Nederland. Wij zijn van Turnhout, dus zowel Breda, Eindhoven als Tilburg en omstreken zijn goed bereikbaar voor ons. Ben dus wel geïnteresseerd.
Van waar ben jij afkomstig?
Kan je de gegevens van de naaister van je schoonmoeder even doorgeven als dat in de buurt is?
Die andere winkels zal ik zeker ook eens opzoeken. Laagjes klinkt wel mooi hè.
T is voor mijn moeder niet zo'n probleem: die vindt altijd wel leuke kleren. Maar voor mijn zus is t een beetje moeilijker. T is niet omdat je maat 46-48 hebt, dat je niet leuk en vlot gekleed wil gaan, net als je leeftijdsgenoten hè. Maar dat is het probleem een beetje dat die grotere mode vaak niet in ons kopke past voor een 25 jarige vlotte meid als mijn zus.
Wel jammer, maar ik ben ervan overtuigd dat ze wel iets vindt. Alleen beetje langer zoeken hè.

Merci alvast, maar nog tips meer dan welkom!!

groetjes
Bieke
180507



Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik23-2-2007 13:19:13

Ja, zit momenteel ziek thuis en zit dus heel de dag een beetje achter mijn computer om te werken (beetje nadeel dat je ook van thuis uit aan je mails de mails van het werk kan) en ook op het forum natuurlijk, dit is dan wel het plezante gedeelte, veel leuker dan mails van klanten beantwoorden.

Wij wonen momenteel nog in Mortsel, maar we hebben ons huisje verkocht en het is de bedoeling dat we tegen ons huwelijk in Brasschaat wonen (dichter bij mijn ouders, zodat wanneer er een babytje moest zijn en ik terug moet gaan werken mijn mama voor opvang kan zorgen - mijn mama heeft geen rijbewijs vandaar). En we willen ook wel terug naar daar trekken omdat ik daar heel mijn leven heb gewoond en het hier niet gewoon kon worden.

Ikzelf werk voor een firma in Breda, dus zal het eens aan mijn vrouwelijke collega's vragen. Ik heb 1 collega die alles weet over shoppen, dus zij weet zeker goede adresjes. Dat is waar Turnhout is helemaal niet zo ver rijden.

Ik weet eigenlijk niet van waar mijn schoonmoeder haar naaister is. Zijzelf woont in Edegem, en volgt naailes ergens in Mechelen, dus ik veronderstel ook aan deze kanten, maar ik vraag het haar dit weekend wel eens even.

Ik hou je op de hoogte, en anders mail ik je de gegevens wel even door.

Groetjes,
Véro




bieke
18-5-2007
 Meld misbruik23-2-2007 14:32:29

alvast bedankt hè Véro.

Hopelijk gaat het snel wat beter met je. T is inderdaad een kwaal dat forum hè.
Ik heb momenteel vakantie. Sta in t buitengewoon onderwijs te werken als logopediste, vandaar. Ik kan t ook niet laten om hier om de paar uurtjes toch eens te komen piepen. Mijn vriend noemt het al een verslaving dat ik zo vaak achter mijn pcke kruip.
hihi...
Maar er zijn er hier blijkbaar nog wel die er last van hebben!

groetjes
Bieke
180507



Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik23-2-2007 15:07:26

Ik ken dat, die van mij zegt dat ook regelmatig. Als we 's avonds met 2 achter ons pcke zitten dwaal ik regelmatig af naar het forum. Hij kan lang geconcentreerd blijven werken, maar ik ben dat soms al eens wat sneller beu.
En je kan hier veel goede tips lezen, want heb hier al heel veel opgestoken.

Véro



demeyer

 Meld misbruik23-2-2007 15:24:46

Nu moet ik echt lachen als ik jullie opmerking lees ;) Dat forum is hier echt een verslaving, niet normaal meer! Ik heb ook vakantie(ja, het onderwijs ;) ) en ik loop van de patatten in de keuken naar de pc en terug ;)hahahaha! Niet te doen! Voel me helemaal verbonden met mijn lotgenoten :))



Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik27-2-2007 9:46:42

Hi Bieke,

Ik heb gisteren eens geïnformeerd bij mijn collega's en volgens hen is een 46 bij hen nog wel vrij makkelijk te vinden in een gewone kledingzaak.
Ze hadden wel een paar goede adresjes maar wisten geen namen van winkel. Ze zeiden me dat er een paar leuke winkels zijn in Oosterhout (niet zo heel ver van Breda), het winkelcentrum is ook niet zo heel groot dus de winkels zouden volgens hen makkelijk terug te vinden zijn.

Waar ik zelf ook nog aan heb gedacht, maar weet niet tot welke maat ze gaan. Cora Kemperman, dat is natuurlijk ook wel wat laagjes, maar ze hebben ook hele leuke dingen hangen en qua prijs valt het meestal ook nog vrij goed mee. Ik heb er al enkele dingen gekocht, en ook al ziet de vitrine er soms een beetje raar uit, ze hebben hele leuke dingen. (en het zijn hele grote maten, ik heb daar altijd een maatje kleiner dan normaal).

Ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad.

Groetjes,
Véro



Stefaan

 Meld misbruik27-2-2007 16:39:56

Ik volg dit forum zo af en toe eens, en blijkbaar is dit een veelvoorkomend probleem. Gewoon langsgaan bij een naaister lijkt mij de beste oplossing. Zij kan iets volledig op maat maken (dit bespaart je het vele loopwerk naar verschillende winkels en de vele teleurstellingen. Je budget kan je dan ook zelf bepalen (hangt veel of van de stof die je kiest). Als ik iemand kan aanraden, dan is dit Veerle Vermeire uit Gent (haar nr. = 09/231.21.75)



bieke
18-5-2007
 Meld misbruik2-3-2007 17:05:08

Merci allemaal voor jullie tips.
Woensdag is mijn zus bij mij aangekomen en ze had iets gekocht. Ben echt blij voor haar: een broek, met een mooi hemdje en een vestje. Ze heeft ook nog een tuniek op t oog, maar daar moet ze eens voor informeren want ze hadden die niet meer in haar maat.
Mijn moeder is intussen ook gesteld. Bij Phaedra, zoals er ook een tip kwam. Ze was heel blij met de tip.
Ikke ook gerust nu dus.

groetjes
en nog eens bedankt hè.

Bieke



Els
20-12-2007
 Meld misbruik28-6-2007 10:02:26

Hey Bieke,
Het is inderdaad niet zo simpel om heel deftige chique suite-kledij te vinden.
Ben je al gaan zien bij modecentrum Herrijgers in Wuustwezel?
Ik ben op zoek naar bruidskindjes kledij, zowat princesse-achtig (geen communie-kledij), maar is ook niet simpel. Overweeg nu om naar een naaister te stappen.Als je een tip hebt, laat maar weten.
Groetjes,
Els


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...