Nu Online
Momenteel zijn er 146 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Niet traditioneel huwelijk

  22-2-2007 14:37:14
Hallo,

Als ik hier zo lees op het forum, krijg ik echt wel de indruk dat er opnieuw heel traditioneel getrouwd wordt met alles erop en eraan.
Wij zelf gaan enkel voor de wet trouwen, gaan in de namiddag een boottocht maken met dichte familie en vrienden en geven 's avonds een feest/walking dinner.

Zijn er nog mensen die trouwen zonder suite, ceremoniemeester, ceremoniewagens, eretafel,...?
Want ik heb zo'n beetje het gevoel dat wij toch in de minderheid zijn met ons 'very basic' huwelijk.

Groetjes, Els
19/05/07

Els
19-5-2007
Meld misbruik



Reacties: 27 | Gelezen: 1140


Marisa
7-7-2007
 Meld misbruik22-2-2007 14:39:19

ik heb gewoon een grote droom altijd gehad dat alles er op en eraan is, en dus wil ik het inderdaad "traditioneel" houden, af en toe wel eens iets origineels er tussenin, maar dat is het dan.



Anouk
21-4-2007
 Meld misbruik22-2-2007 15:02:31

Hallo Els,

ik en mijn 'verloofde' plannen onze trouw ook minder traditioneel. We zijn ondertussen al voor de wet getrouwd, en we plannen een feest op 21/04. Daar doen we een soort viering met vrienden en familie, waarna een kaas en wijn buffet en een feest.
Veel succes,

groetjes
Anouk



jorina
27-7-2007
 Meld misbruik22-2-2007 15:19:05

Hallo Els,

wij trouwen ook 'niet-traditioneel'. Wij trouwen niet echt voor de kerk, maar hebben een soort viering waar iedereen die wil een tekstje, gedicht of wens kan overbrengen en waar wij gewoon de belofte doen. Geen grand-chichi, daarna hebben we een grote bbq met dansavond,..
geen suite, geen ceremoniemeester, geen eretafel, geen suitewagens..
Iedereen doet het op zijn manier, wat bij de persoonlijkheid van het koppel past, hun budget (want wij betalen alles zelf)..
Een boottocht lijkt heeel tof, veel plezier!

groetjes, jorien



Els
19-5-2007
 Meld misbruik22-2-2007 15:38:31

Hoi iedereen,

Ik wilde er nog even bij vermelden dat ik zeker niet op iemand zijn tenen wil trappen! Uiteraard doet ieder het op zijn manier en waar je jezelf goed bij voelt. Ik wou gewoon eens rondhoren of er nog mensen zijn die het minder traditioneel doen.
Veel succes aan iedereen met de voorbereidingen!

Groetjes, Els
19/05/07



Lies
30-6-2007
 Meld misbruik22-2-2007 15:50:01

Hey!

wij trouwen ook op 'onze manier': 2 juni voor de wet, 30 juni in de namiddag voor de kerk, maar de priester is een vriend van ons, en we doen een viering zonder eucharistie, buiten tussen de bomen in het park van de oude abdij van Kortenberg. Daarna een uitgebreide receptie (ook buiten, of in partytenten) met een verteller, onze openingsdans, een live groepje, volksspelen... Daarna een BBQ met dichte vrienden en familie... Iedereen kan blijven slapen in het huisje dat we huren in datzelfde park en zondagochtend brunchen we nog lekker samen!
Mijn jurk is trouwens ook niet traditioneel: ik heb een kort dansjurkje met daarover een lange jurk (jas dus eigenlijk, maar dat heb je pas door als ik het uitdoe) volledig in het rood!

Ben blij om te horen dat hier inderdaad ook wat 'originele' trouwers zijn!

Lies



mieke
1-9-2007
 Meld misbruik22-2-2007 15:58:09

Wij trouwen ook niet echt traditioneel. We trouwen op 1 september in de voormiddag voor de wet. In de namiddag organiseren we dan onze eigen viering (met hulp van centrum morele dienstverlening). Bij ons zeker ook geen chi-chi, geen suite, geen ceremoniemeester,... Alleen veel plezier en ambiance hopelijk!
Tot nu toe heeft iedereen daar heel positief op gereageerd, behalve één van mijn oma's. Zij vind het verschrikkelijk spijtig dat we niet voor de kerk trouwen en zo, maar ja, 't is uiteindelijk onze trouw en niet die van mijn oma he!



mieke
7-7-2007
 Meld misbruik22-2-2007 16:04:47

Wij trouwen op 7/7/7. Wij trouwen met rent a priest. Ons feest is alleen voor dichte familie, dus kleine 35 man. Bij ons is er ook geen suite, noch eretafel. We gingen ook geen vervoer of professionele fotograaf nemen, maar zijn dan naar huwelijksbeurs geweest en heb ons laten overhalen om oldtimerbus in te huren en hebben nu ook professionele fotograaf.
DJ hebben we ook niet, maar we gaan een laptop aansluiten op de boxen van restaurant en zo muziek maken...

groetjes




Inez Boexstaens
6-7-2007
 Meld misbruik22-2-2007 16:52:20

Hey Els,
Wij trouwen alleen voor de wet op 14 juli. Wij hebben ook geen professionele fotograaf, geen ceremoniemeester, niks :) Ons vervoer is een brandweerwagen, aangezien mijn vriend brandweerman is. En de rest van de familie moet maar zien hoe ze opt gemeentehuis raken :p
Ik ben ook ni van plan om zo koppel per koppel buiten te komen. Na het gemeentehuis gaan we met ouders en getuige en grootouders iets eten en dan met de hele bende foto's trekken, want ik wil iedereen erbij. s' avonds doen we een los swingend feest met bbq. Geen stijf gedoe, gene chichi en absoluut niet vermenigvuldigen na den openingsdans :)
En het is inderdaad zo dat iedereen het moet doen, zoals hij/zij echt is... das het belangrijkste!!!



Katleen
10-8-2007
 Meld misbruik22-2-2007 17:40:01

Hey els,

Wij doen ook niets speciaals hoor, we trouwen op een vrijdag om 11.30 met alleen de naaste familie en getuigen, ongeveer 17 personen, dan gaan we naar een zaaltje bij een traiteur en ondertussen wat foto's trekken door een collega van mij.
we doen het echt voor de verbondenheid en niet voor het "groot" feest en de praal...
erger me er soms wel aan dat de meeste het om ter grootst en ter mooist willen.
geniet ervan!

Katleen.



Wendy
5-5-2007
 Meld misbruik22-2-2007 20:23:37

Dag Katleen, waarom erger je je aan mensen die wel een bruiloft met alles erop en eraan willen? Ieder zijn eigen ding toch? Wij hebben ook een bruiloft met alles erop en eraan en ik kijk toch ook niet neer op jou?

Wendy



Veronique
17-3-2007
 Meld misbruik22-2-2007 21:48:46

Hallo iedereen,

Wij gingen oorspronkelijk uit van een zeer bescheiden trouwfeest. We wilden helemaal niet veel geld en tijd erin steken. Oorspronkelijk zouden we enkel met de naaste familie ergens gaan eten.Bovendien is mijn vriend reeds getrouwd geweest, en kan dus niet meer voor de kerk trouwen. Maar naarmate de planning verder vorderde, kwam ik tot de vaststelling dat een trouwfeest zonder dansen en muziek, voor mij niet echt een feest is. Bovendien ben ik wel gelovig en vond ik enkel het gemeentehuis toch wel echt "basic". Uiteindelijk trouwen we dan 17 maart om 12 u op de gemeente, gevolgd door een relatie-inzegening in de kerk om 13 u.Gezien we allebei politie-inspecteurs zijn, trouwt mijn vriend in uniform en vormen de collegas na de viering een erehaag. Nadien gaan we in beperkt kring eten in de feestzaal, waarna 's avonds de collega's en vrienden mee komen vieren op het dansfeest. Zoals je ziet, eigenlijk is ons bescheiden, niet-traditioneel huwelijk, wel een beetje uit de kluiten gewassen. Ik ben er toch wel tevreden over, want uiteindelijk hoop ik toch maar één keer te trouwen...

Het heeft bij mij helemaal niets te maken met zo groot en zo duur mogelijk te willen. Het komt er gewoon op neer dat je, eens aan het organiseren geslagen, je er toch wel meer mensen bij wil dan je eerst dacht.

Groetjes,


Veronique
chrisenvero.bruiloftsite.nl



Patricia

 Meld misbruik23-2-2007 9:00:47

Wij zullen ook niet-traditioneel trouwen.
Eén omdat we er het budget niet voor hebben en twee omdat we het anders willen dan traditioneel (vooral het gelovige stuk is aan ons niet besteed).
Het word trouwen voor de wet zo laat mogelijk in de namiddag, dan foto's, dan receptie en eten, openingsdans en feestje bouwen.

Wij doen het op deze manier om hopelijk het budget te beperken en er onze eigen toets aan te geven.

Misschien dat we in de feestzaal nog een kleine eigen ceremonie in elkaar steken, waar een paar mensen iets voorlezen of zeggen, mr dat moet ik nog met mn ventje bekijken.



Patricia

 Meld misbruik23-2-2007 9:01:37

Het wordt dus.



wendy
28-7-2007
 Meld misbruik23-2-2007 9:51:23

Wij doen het ook helemaal niet met alles erop en eraan.(ook wegens budget)
We trouwen om 14.00 voor de wet
Om 16.30 moeten we pas bij de fotograaf zijn(doen het in haar studio om de kosten wat te beperken) en rond 19.30 of 20.00 is het avondfeest in een (hopelijk niet te) klein zaaltje voor zo een 70 mensen.
Ik weet wel nog niet hoe we de tijd gaan verdrijven tussen het gemeetehuis en de fotograaf.
dus alles behalve traditioneel(Net zoals het hele verloop van onze relatie dus dat past wel bij ons)

Wendy



K
7-7-2007
 Meld misbruik23-2-2007 11:11:42

Ik vind het zonde dat Vlaanderen zo traditioneel ingesteld is op het gebied van trouwen. Mensen leggen zo weinig hun persoonlijkheid in hun feest denk ik?

Enfin, wij trouwen ook absoluut niet traditioneel.
We trouwen enkel voor de wet. We hebben geen chique auto's, geen suite, geen ceremoniemeester, we gaan geen naamafroeping doen om aan tafel te gaan, onze getuigen zijn vrienden en geen familieleden, mijn kleed is niet wit, we gaan onze honden mee doen naar het stadhuis en het feest zal vegetarisch zijn.
Moest het aan mij liggen zouden we ook enkel de dichte familie uitnodigen, maar helees zijn mijn schoonouders daar niet mee akkoord en moeten we de ganse familie vragen, helaas...
Wij willen gewoon onze persoonlijkheid in ons feest leggen, en een feest geven waar we vooral zelf graag naartoe gaan...



Wendy
5-5-2007
 Meld misbruik23-2-2007 11:26:41

Aan K: waarom denk je dat mensen met een traditioneel huwelijk geen persoonlijkheid in hun feest leggen? Wij hebben wel alles erop en eraan, en dat is ook precies zoals we het graag hebben. Wij gaan graag lekker eten , dus op onze feest wordt lekker gegeten, wij kleden ons graag deftig op voor een feest, dus onze feest is met suite in suitekledij... Sorry, maar de feest die jij beschrijft, daar zou ik zelfs niet naartoe willen komen. Ieder toch zijn eigen ding, en traditioneel is toch niet noodzakelijk zonder eigen persoonlijkheid? Wij zijn geen hippies, dus geven we ook geen hippie feest.

Wendy



Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik23-2-2007 12:15:32

Hi Els,
Hoe jij jullie dag beschrijft ziet het er leuk uit. Zo'n boottochtje dat is eens iets anders, kan je ook mooie foto's maken.

Volgens mij moet iedereen zijn huwelijk plannen waar hij of zij zich het beste bij voelen en niet kijken hoe de anderen het doen.

Wij hebben voor een meer traditioneel huwelijk gekozen, maar dat moet zeker niet saai en onpersoonlijk zijn. Want wij doen enkel waar wij zin in hebben en niet wat ouders of schoonouders opdringen.
We trouwen voor de kerk, maar doen een woorddendienst, we hebben hiervoor hele mooie teksten gekozen en het persoonlijk gemaakt. Toen ik het misboekje liet nalezen door een vriendin kreeg ze tranen in haar ogen, omdat het volledig weergeeft hoe wij zijn. (en ja, moest ik kunnen zou ik ook onze harige kattendochter als bruidsmeisje met de trouwringen naar voor laten lopen in de kerk, maar ik vrees dat dat nogal moeilijk gaat worden)

Onze ceremoniewagens zijn 2 Samba-busjes (flower power busjes van VW) en de bruidswagen is een kevertje van '53. En dit omdat wij dit leuk vinden. Mijn vriend en ik zitten voor ons werk continu op de baan en hadden dus geen zin om nog eens zelf in onze eigen auto te moeten rijden. (we zitten al 4 dagen per week continu in die wagen voor onze job.)

We werken ook met een suite, gewoon omdat wij dat mooi vinden ogen. En de dames zullen in suitekledij zijn, maar kiezen zelf wat ze aan willen doen. Mannen in jacquet, dit gewoon omdat mijn vriend dagelijks in kostuum rondloopt en op ons huwelijk toch eens iets anders wil.
Wij vinden het ook leuk dat onze genodigden feestelijk zullen zijn aangekleed. In onze vriendenkring is iedereen ook van dit principe, dat wanneer je naar een huwelijk gaat de mannen is kostuum gaan en de vrouwen zijn opgekleed.

En qua feest hebben wij ook het traditionele, in de late namiddag de receptie voor de collega's en kennissen. En dan 's avonds het diner met dansfeest.
Voor onze receptie verwachten wij een 150personen. Voor het diner en avondfeest een 90tal, dit zijn enkel de mensen die we er graag bij hebben, dus geen verplichtingen. En wij vinden lekker eten ook belangrijk en zullen daar dus ook veel aandacht aan besteden. Maar ik moet zeggen, ik heb nog nooit een huwelijk meegemaakt waar dit niet het geval was. Ik heb overal al lekker gegeten en goed geammuseerd, want plezier daar moet je zelf voor zorgen.

Nog veel plezier bij het voorbereiden.

Groetjes,
Véro
16/6/2007



Sarah
15-9-2007
 Meld misbruik23-2-2007 12:22:41

Wij hebben ook een traditioneel huwelijk, en dit ook enkel en alleen omdat wij het graag zo hebben. Wij gaan graag op restaurant, dus het eten op ons feest zal ook dik in orde zijn, ook zien we graag mooie autos en mooie kledij, dus bij ons ook een suite in suitekledij ..
Maar, dit is zoals wij het willen, wij geven bvb geen receptie en vragen ook alleen de mensen die wij belangrijk vinden op het avondfeest.

Hoe je het ook plant en regelt, geniet ervan, zoals jullie het willen en geniet ervan !

Groetjes, sarah
15/09/07



saskia
7-9-2007
 Meld misbruik23-2-2007 12:56:29

hey

wij hebben beetje mix van beide denk ik. wij trouwen ook enkel voor de wet. ik trouw niet in het wit maar in het bordeaux. feest dacht we eerst zelf te organiseren in een oude schuur met bbq maar blijkt dat het in een zaal met alles erop en eraan (receptie, bbq en dessertenbuffet) een stuk goedkoper uitkomt. we hebben enkel een wagen voor onszelf, een oude amerikaanse politiewagen, mijn toekomstige is poloitie-inspectuer en onze huwelijksreis gaat naar de westkust, dus twee vliegen in een klap. geen suite of ceremoniemeester wel een fotograag aan heel democratische prijs (thierry van fotomoment zoals zoverlen hier haha) omdat we foto's allebei wel belangrijk vinden. verder hebben we nog speciale uitnodigingen en hebben we tegen iedereen gezegd dat ze qua kleding moeten aandoen waar ze zich goed in voelen, ik ga er van uit dat niemand in trainingspak oid zal komen...

groetjes
sas677



saskia
7-9-2007
 Meld misbruik23-2-2007 12:57:47

sorry voor de typfouten hieronder, ben beetje high door mijn griep ;-)



gaetane
1-5-2008
 Meld misbruik24-2-2007 14:24:50

HALLO,
Ook wij willen geen traditioneel feest, gewoon trouwen voor de wet en 's avonds een receptie en een dansfeest.
Maar wat ik wel ondervind is dat sommige feestzalen niet zo happig zijn op een dansfeest; die willen liever met dinner en alles erop en eraan...
Mijn vraag dus aan jullie, waar geven jullie jullie dansfeest????
Groetjes



gaetane
1-5-2008
 Meld misbruik24-2-2007 14:24:56

HALLO,
Ook wij willen geen traditioneel feest, gewoon trouwen voor de wet en 's avonds een receptie en een dansfeest.
Maar wat ik wel ondervind is dat sommige feestzalen niet zo happig zijn op een dansfeest; die willen liever met dinner en alles erop en eraan...
Mijn vraag dus aan jullie, waar geven jullie jullie dansfeest????
Groetjes



Els
19-5-2007
 Meld misbruik24-2-2007 19:11:28

Hallo iedereen,

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de vele reacties. Ik vind het echt heel tof om te lezen wat iedereen op de grote dag gaat doen. En er zitten veel originele ideetjes tussen.
Nu weet ik ook dat ik niet de enige ben die geen klassiek huwelijk heeft :)
Maar ik wil iedereen heel veel plezier wensen, of het nu om een klassiek huwelijk of een alternatief huwelijk gaat. Geniet ervan!!

Groetjes, Els
19/05/07



Sofie

 Meld misbruik25-2-2007 16:40:00

Hallo iedereen

Mijn vriend en ik zijn ook van plan om te trouwen.
Maar hebben nog geen concrete plannen.
We zouden ook alleen trouwen voor de wet en dan een origineel feestje geven voor familie en vrienden.
Maar ik weet niet goed hoe ik eraan moet beginnen?
We dachten aan een dessert- en dansfeest.
Dus alleen een kleine receptie, dan een dessertbuffet en daarna een dansfeest.
Maar we weten niet goed welke feestzalen dat organiseren?
Rond de streek van Kortrijk, Zwevegem, Wevelgem, Avelgem...
Kunnen jullie mij helpen?



Els
19-5-2007
 Meld misbruik26-2-2007 8:49:50

Dag Sofie,

Ik wil je alvast veel succes wensen met de voorbereidingen!
Ik ben jammer genoeg niet bekend in jouw streek, dus kan niet echt helpen voor feestzalen.
Misschien kan je een nieuwe topic openen met deze vraag, dan zal je vast wel reacties krijgen!

Groetjes, Els
19/05/07



Sofie

 Meld misbruik28-2-2007 19:34:29

Dag Els

Merci voor het antwoord!
Ik heb een nieuwe topic geopend!
Hopelijk krijg ik wat reacties...

Groetjes Sofie



Charlotte
7-9-2007
 Meld misbruik15-3-2007 18:55:00

Hey Els!
Wij trouwen op 7 september en het wordt ook niet traditioneel. De reden daarvoor is dat we bij vorige trouwpartijen het gevoel kregen dat alles zo plechtig moest zijn. Het koppel leek er niet eens van te genieten. Bij ons gaat het er vooral over dat de dag in het teken staat van onze liefde voor elkaar, en dat op een intense, maar vrolijke en losse manier. Wij trouwen eerst in het gemeentehuis en daarna houden we een 'viering' (en niet 'plechtigheid') met Rent-a-Priest in een fabriekspand. Je hebt het helemaal zelf in de hand en kan er iets persoonlijks van maken.
Tijdens de voorbereidingen was het soms moeilijk om het traditionele pad niet te volgen. Bij beurzen bv. wordt het 'verwachte' zo opgedrongen.
Er zal dus geen ceremoniemeester of suitestoet zijn. Enkel wij huren een Corvette (ben daar stekezot van!). 's Avonds is er walking dinner in een loungebar. Het is een echte mix van wat WIJ willen. Geen zorgen dus!
Groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...