Nu Online
Momenteel zijn er 46 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kledij van de suite een geheim?

  21-2-2007 11:03:35
De mannen die in onze suite lopen zullen allemaal een pittelaar huren, compleet met hoed en handschoenen.

Ik vond het dan ook een leuk idee om de vrouwen ook allemaal in een bepaalde stijl te kleden.

Ik stelde voor dat de vrouwen van de suite in het lang zou gaan en dat iedereen iets zou zoeken in hetzelfde kleurenpalet.

Mijn vriendinnen en bruidsmeisjes vonden het een leuk idee, maar bij mijn toekomstige schoonfamilie was het alsof er een bom insloeg.

Ze zagen het niet zitten om dure suitekledij te kopen en vonden elk kleur dat ik voorstelde verkeerd.

Uiteindelijk zijn we het eens geraakt dat het kleurenpalet rood tot paars zou worden.

Ik heb toen uitgelegd dat de kledij helemaal niet duur hoefde te zijn en dat ik graag eens met hen wou gaan informeren bij een naaister, zodat we iets zouden vinden dat in ieders budget zou passen.

Op de afspraak om naar de stoffenwinkel te gaan kwamen ze echter niet opdagen.

Ik ben dan met mijn familie (zus, moeder, grootmoeder) stoffen gaan kiezen.

We hebben een naaister gecontacteerd en verdere afspraken gemaakt voor de kledij van mijn familie.

Hun kledij wordt vast fantastisch.

Later, na veel aandringen, kwam mijn toekomstige schoonzus op bezoek en vertelde ze dat zij en haar moeder ook stof hebben gekocht en een naaister hebben gecontacteerd.

Waar ik me nu niet zo goed bij voel is het volgende: Ze willen er verder niets over kwijt en willen ook niet dat ik iets te weten kom over hun suitekleren.

Ik weet niet zo goed meer hoe ik moet reageren.

Ik dacht dat het kleed van de bruid een geheim was, maar niet de kleren van de suite.

Bovendien zijn het toch de bruid en de bruidegom die kiezen hoe de suite er 'moet' uitzien? Als ik niet weet hoe de kleren er uit zien, weet ik dus niet of alles bij elkaar past of niet.

Bovendien verwachten ze nu wellicht dat ik op mijn trouwdag vol enthousiasme reageer op hun kledij, maar ik vraag me af of dit in het feestgedruis niet een beetje verloren zal gaan.

En ik wil echt niet egoïstisch overkomen, maar het is toch vooral 'mijn' dag? (en die van mijn vriend, natuurlijk)

Of zie ik het nu helemaal verkeerd?

Is de suitekledij ook "geheim"? Mag ik me niet zoveel bemoeien met hun kledij? Is het beter dat ik er maar helemaal niets meer van zeg?

Bedankt voor jullie raad.



Ine
9-6-2007
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 856


Isabel
11-8-2007
 Meld misbruik21-2-2007 11:25:00

Hallo,

ik had in het begin hetzelfde probleem met mijn schoonmoeder en schoonzussen. Ze zagen het niet zitten om dure suitekledij te kopen en vertelden me zonder dat ik iets zei dat ze allemaal droegen wat ze zelf wilden en wij niks te zeggen hadden. Ik heb hier toen ook even wat een comflictje gehad met mijn vriend die dit heel normaal vond.

Uiteindelijk hebben we het vrij luchtig opgelost. Ik heb mijn schoonmoeder en schoonzussen meegevraagd naar een opendeurdag van de winkel van waar mijn kleed komt. Ze waren nieuwsgierig naar de kledij die mijn mama gekocht had en zo kreeg ik hen 'vrijblijvend' mee.

Eens ze in de winkel waren en dat van mijn mama zagen zijn ze één voor één beginnen passen en hebben ze ongelooflijk maar waar alledrie suitekledij gekocht daar die dan nog op maat gemaakt wordt ook. Ik was dus heeeeel blij want ze hebben echt wel mooie kleren gekozen.

Er waren echter twee schoonzussen niet mee omdat zij het helemaal niet zagen zitten. Nu zijn die natuurlijk op hun tenen getrapt omdat ze nu niet uit de boot willen vallen. Mijn schoonmoeder heeft dit wonderwel zelf opgevangen en zei gaat voor hen kleren maken die passen bij de andere suitekleren.

Mijn schoonmoeder had me daarmee voor de allereerste keer aangenaam mee verrast. De kleuren zijn wel allemaal verschillend maar ik ben al heel blij dat iedereen in de suite suitekledij zal aanhebben en ze hebben ook allemaal een stola.

Wat de mannen betreft van de suite, die dragen allemaal hetzelfde kostuum. Dit heeft mijn vriend gekozen toen hij ging voor zijn kostuum. De mannen blijven dus voor mij een verrassing en dit vind ik wel leuk.

Zo zie je maar, je bent niet alleen en het kan nog allemaal goed uitdraaien.

Groetjes,
Isabel
110807



Marisa
7-7-2007
 Meld misbruik21-2-2007 11:27:51

Uiteraard mag jij weten hoe de kleren van de suite er gaan uitzien. Mijn vriend en ik zijn ook meegegaan toen de mannen hun kostuum zijn gaan passen, vrijdag gaan de moeders passen - ga ik mee (mijn vriend moet werken)

Ik had alleen niet een dress code aan de vrouwelijke suite gegeven van die of die kleur wil ik want uiteindelijk staat niet iedereen even mooi met de kleuren dat men voorstelt. Het enige wat ik en mijn vriend wel willen is dat ze een lange rok of een 3/4e dragen. Voor de rest maakt mij dat niet uit welke kleuren dat dat zijn, ik ga toch mee als de vrouwen hun kleren uitkiezen dus het maakt niet uit :)






Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik21-2-2007 11:40:02

Hi Ine,

Bij ons gaan de mannen ook in jacquet zoals bij jullie. In principe moeten de vrouwen dan ook echt in suitekledij komen.

Wat raar dat ze niets willen vertellen over hun kledij.

OK, ik begrijp ook wel dat niet iedereen veel geld wil uitgeven aan zulke kledij maar je vindt ook hele mooie betaalbare kledij (die je eventueel nog gedeeltelijk kan afdragen).
Van ons moeten de dames ook niet persé een kleed of lange rok dragen, ik heb hen ook gezegd dat ze 3/4rok of broek mogen nemen. Gewoon hetgene waar zij zich het beste in voelen. We zijn dit weekend voor mijn mama gaan kijken en zij heeft iets gekozen met een broek (ze gaat er echt prachtig uitzien).
Mijn getuige en de vrouw van de getuige van mijn vriend moeten hun kledij nog gaan kopen, maar daar heb ik het volste vertrouwen in. Ze hebben me al gevraagd wat mijn mama heeft zodat ze zeker niet met hetzelfde afkomen.
Qua kleur hebben we niets opgelegd, omdat het allemaal totaal verschillende types zijn en mijn mama en schoonmoeder ogen een beetje zuiders terwijl mijn getuige een heel licht type is.

Mijn schoonmoeder was eerst zelf niet van plan om iets nieuws te kopen maar heeft me gisteren aangenaam verrast door me te bellen om eens af te spreken omdat ze het eens met mij over de suitekledij wil hebben zodat ze weet wat ik graag wil voor ze naar haar naaister gaat.

Volgens mij ga je je geen zorgen moeten maken, anders moet je hen eens de stijl tonen van de kledij van jou familie, dan gaan ze zeker niet minder mooi willen zijn en zeker iets moois kiezen.

Groetjes,
Véro



Veroniek

 Meld misbruik21-2-2007 11:55:56

Hoi Ine

Smaken verschillen nu eenmaal en het zal wel vlot lopen.
Misschien doen ze nu gewoon zo om je nieuwsgierig en vervelend te maken...

Bij ons is aan de mannen gevraagd om in een zwart kostum te komen en ze krijgen van ons allemaal hetzelfde hemd en das.
De vrouwen is gevraagd om in het lang te gaan. Of rok of broek. Mijn moeder staat helemaal niet met een rok, dus wou dat niet verplichten! Van mijn verloofde zijn kant weet ik dat het sowieso allemaal rokken zullen zijn, maar vond het niet erg. Wij hebben ook geen kleur afgesproken...

Ikzelf zou dat ook niet zo leuk vinden. Zelf heb ik ook nog nooit echte suitekledij gekocht. Altijd iets moois (kreeg toch iedere keer complimentjes), maar dat ik nog kan dragen op andere feesten ook. Want bij mijn vriend thuis zijn er 5 kinderen en als je altijd in de suite moet lopen komt het duur uit als je steeds suitekledij moet kopen en je kan toch niet 2 keer hetzelfde aandoen?!

Het zal wel goed komen, als ze zo doen zal het echt wel mooi worden!
Concentreer je op andere zaken en je zal het wel vergeten en op de dag zelf zal het je niet echt storen...

Mijn vriendin had op haar trouw gevraagd om in het lang te zijn. Langs haar man zijn kant lukt het niet goed met de familie. Zijn zus en moeder haden een minirokje aan! Om in de suite te lopen. Als je die foto's ziet is het echt jammer... Dus je moet dan maar denken dat het zo erg niet zal zijn! ;o)

Succes nog!
Groetjes
Veroniek
20 07 2007



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik21-2-2007 12:03:20

Hey,

ik wil niemand een slecht gevoel geven, maar ik vraag mij telkens weer af waarom de kledij van de suite toch zo belangrijk is... Mensen zullen sowiezo wel hun best doen om er mooi en feestelijk uit te zien als ze in de suite mogen lopen.

Mijn mening is dat je mensen niet kunt verplichten iets nieuws te kopen. Als jullie de suite iets opleggen, moeten jullie dat volgens mij dan ook betalen.

Maar om op je vraag te antwoorden: ik vind het vreemd dat ze zo geheimzinnig doen over hun kledij... toch zou ik mij niet te veel zorgen maken, dat loopt wel los.

Groetjes,
Lieve



bieke
18-5-2007
 Meld misbruik21-2-2007 13:48:11

Ik ben ook van mening dat je je suite niet kan verplichten om 1000 euro uit te geven aan een kleed dat ze nooit meer aan kunnen doen.
Wij hebben gezegd dat iedereen moet aandoen waar ze zich goed in voelen. Ik weet zeker dat er bij ons heel veel mensen zijn die zich niet goed voelen in een lang suitekleed. En t is toch t belangrijkste dat die dag iedereen zich goed in z'n vel voelt.
Ik zou t dus allemaal wat relativeren hoor. Die mensen gaan heus wel iets mooi zoeken. Die willen er zelf ook niet voor aap bij lopen hè.
Ik ga morgen met mijn moeder en 2 zussen shoppen. En wij gaan gewoon in leuke boetieks een kijkje nemen of we daar niks leuks vinden.

groetjes
en succes
ik ben ervan overtuigd dat iedereen er stralend uit zal zien hoor.
groetjes
Bieke
180507



Marie
13-6-2009
 Meld misbruik21-2-2007 19:12:07

Hallo!

Bij ons mag iedereen aan doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Dat vinden wij belangrijker dan dat de suite er uniform uitziet. Ik ben er wel gerust in dat ze niet in hun slechtste kleren gaan komen. Denk er aan dat als je kledij oplegt, dat die mensen er een hele dag in moeten rondlopen.

Ik vind het anderzijds ook wel niet normaal dat de suite geheim houdt wat ze gaan aan doen.

In ieder geval: amuseer je nog met die suite en probeer er nog plezier in te vinden, 't is precies wel ambiance ;-)

Groetjes!



Patricia
17-2-2007
 Meld misbruik22-2-2007 11:12:03

Hoi,

ben pad gehuwd en bij ons mocht de suite volledig kiezen wat ze droegen. Ik kan slechts 1 tip geven: maak je niet te druk in zulke kleinigheden. Op je trouwdag let je daar totaal niet op, er gebeurt zoveel om je heen dat je daar zelfs niet op kan letten.
groetjes



Jessika
27-7-2007
 Meld misbruik22-2-2007 11:21:03

hey, ook al zijn we maar met 5 koppels in de suite, het zorgt inderdaad voor spanning. (mijn mama en zus hebben suitkledij gekocht maar mijn vriend zijn mama en zus??) Maar eerlijk gezegd trek ik er mij toch niet echt veel van aan. De mensen weten dat ze in de suite zullen lopen en ik ga ervan uit dat ze dan toch wel iets 'deftigs' gaan aanhebben hé;-)
De mannen zullen normaal wel allemaal hetzelfde ostuum aanhebben...

Jessika
27/07/07



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik24-2-2007 17:05:40

Met alle respect maar ik vind niet dat je kunt zeggen wat zij moeten dragen / kopen. Afspraken maken kan je wel.
Tenslotte zijn zij het die het moeten dragen en betalen.



kim
25-8-2007
 Meld misbruik16-3-2007 13:27:59

Eerlijk gezegd vind ik ook niet dat je mensen kan verplichten om veel geld uit te geven aan suitekledij. Bij ons gaan de mannen ook in jacquet en daar waren wij oorspronkelijk van plan om de kosten voor te dragen. Nu zijn onze ouders ondertussen gelukkig al zo lief geweest om dit voor ons te willen betalen.Ik vind dat als je de mensen oplegt om iets te dragen dat je dat dan ook zelf als koppel maar moet betalen, dus de kledij voor bruidskindjes en het suitekleed voor ons bruidsmeisje is ook voor onze rekening.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...