Nu Online
Momenteel zijn er 114 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tekst huwelijkskaars

21-2-2007 0:55:43
Hey,

Is het bij jullie ook zo moeilijk om leuke, passende teksten te vinden voor de mis! ik heb al heel veel sites afgezocht, ook hier al veel topics daarover gelezen.
ik zoek nu vooral nog een tekst voor bij de huwelijkskaars... kan iemand me aub helpen????
ook een tekst ivm de trouwbeloften is welkom? ik zoek inspiratie...eventueel om zelf dan aan te passen?
is het teveel? je mag me steeds mailen: sterretje.boven@hotmail.com

alvast hartelijk bedankt!!

daisy
18-8-2007
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 764

Sarah
15-9-2007
 Meld misbruik21-2-2007 11:02:35

Hoi Daisy, dit hebben wij:

Gelukkig ben je
als er iemand is
die je allerliefste noemt.
Iemand die zegt
ik hou van je
van hier tot ginder
en nog veel verder.
Iemand heel dichtbij,
met wie je oud wil worden,
je leven leven, de tijd vergeten.
Deze kaars aansteken
is je allerliefste zeggen
kom bij me,
ik wil je wat vertellen,
in je ogen kijken,
van je houden.
Deze kaars doven
is aan mekaar tot straks,
mijn lief, het ga je goed

Hopelijk ben je er iets mee!
Groetjes,
Sarah
15/09/2007

Veroniek

Meld misbruik21-2-2007 11:39:01

Hoi Daisy

Voor het aansteken van de huwelijkskaars vind ik dit een mooi tekstje.
Priester:
Bruid & bruidegom (jullie namen)
mag ik jullie vragen samen de kuwelijkskaars aan te steken, als teken dat jullie licht en warmte willen zijn voor elkaar en voor allen die jullie zullen ontmmoeten op je levensweg. Wij allen hier aanwezig bidden vandaag voor jullie opdat jullie liefde daadwerkelijk een vonk van Gods liefde in deze wereld zou zijn.
Voorlezer:
Laat deze kaars een stille getuige zijn van wat jullie vandaag beginnen en geef ze een ereplaats in jullie huis.
Als de zon schijnt en alles mooi is in jullie leven, dan heb je deze kaars niet nodig. Maar wanneer het donker wordt, je elkaar blijkbaar niet meer vindt of "houden van elkaar" moeilijk wordt, steek me dan aan, als teken dat je elkaar niet wil loslaten.
Laat dan het licht van deze vlam een teken zijn dat je ondanks alles, van elkaar wilt blijven houden en je bereid bent alles voor elkaar te doen.
Hou deze kaars brandend tot jullie weer heel dicht bij elkaar zijn om samen haar vlam te doven.

Voor de trouwbelofte hebben we nog niets, maar misschien nemen we een tekstje dat we zelf gaan schrijven over elkaar. Niet te lang, maar wat onze gevoelens zeggen...

Succes!
Veroniek
20 07 2007

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik21-2-2007 11:44:35

Hi Daisy,

Wij hebben volgend tekstje:

Als de zon schijnt hoef ik niet te branden.
Maar als het donker wordt,
als er storm in huis komt,
steek me dan aan.

Als je de eerste stap wil zetten,
Maar je weet niet hoe,
als je tot een gesprek wil komen,
maar geen woorden vindt,
als je omhelzen wil,
maar je armen verkrampen,
steek me dan aan.

Laat me branden zolang het moet
tot je weer dicht genoeg bij elkaar bent,
om samen mijn vlam te doven.

Ik ben zelf nog met mijn trouwbelofte bezig, en ben daar ook niet zo goed in. Dus daar kan ik je niet mee verder helpen.

Groetjes,
Véro
16/6/2007

daisy
18-8-2007
 Meld misbruik21-2-2007 11:58:54

hey,

alvast bedankt voor de reacties!
ik vind ze stuk voor stuk al mooi!

we proberen geloften ook zelf te schrijven maar pff, je moet je hoofd er wel bijhebben!!

Wendy

Meld misbruik21-2-2007 12:19:53

Hey Daisy,

Ik had heel graag het liedje van de soundtrack van 'my little princess' gebruikt in plaats van een tekst, maar het 'past' jammer genoeg niet in onze viering (wegens te kalm nummer, we hebben besloten om het tempo erin te houden...)

Ik denk dat het 'kindle my heart' heet, het is in elk geval een heel mooi lied dat inhoudelijk gaat over een hart dat een ander hart doet ontbranden, vond dit dus wel gepast voor tijdens het ontsteken van de huwelijkskaars...

Gjes

Wendy

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...