Nu Online
Momenteel zijn er 61 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

schoonmoeder

  19-2-2007 11:30:41
Mijn schoonmoeder is een hel. Zij verpest alles voor ons, het is nog drie maanden tot ons huwelijk en ik ben het écht waar allemaal zooo beu he!! Eerst was het elke dag ruzie over de gastenlijst, want “wat gingen de mensen denken als ZIJ hen niet uitnodigde” , uiteindelijk zeiden ze dat ze dan iedereen die zij uitnodigen gingen betalen, nu is dat ondertussen ook al verandert, ze gaan de helft betalen maar ja, uitnodigingen en al zijn besteld..
Het is altijd iets, ze heeft 2 weken niet tegen mij gesproken omda ik haar kuisvrouw (die ik nog nooit gezien had) niet wilde uitnodigen en zij al gezegd had dat ze mocht komen, uiteindelijk geeft mijn vriend dan toe om niet nog meer ruzie en ambras te hebben.
Gisteren was het weer koekenbak; ik heb kaartjes afgegeven aan onze suite (die dankzij mijn schoonouders 40 man is) met de mededeling dat ze heel de dag verwacht worden en het uur en zo, en ook als dresscode suitekledij, was mijn schoonvader histerisch (dankzij mijn schoonmoeder die dan heel de tijd tegen hem zit te zagen en te klagen tot hij ontploft) omdat wij arrogant zijn en verwachten dat de SUITE SUITEkledij draagt!! Nu dreigt hij ermee da als we nie iedereen persoonlijk bellen hij niks mee betaald voor ons huwelijk (dus niks voor de 300 man die ZIJ hebben uitgenodigd.)... dit maakt mij echt heel zenuwachtig, want zelf kunnen wij dat helemaal niet betalen. Nu heeft mijn vriend hem gezegd dat we dan gewoon de helft van de mensen schrappen, maar kweet nie of da wel lukt, eten en uitnodigingen en al zijn al besteld... ik hoop dat ze maar dreigen..
Alleszins, zij verpesten echt heel onze voorbereidingen. Ikzelf heb geen ouders dus zij denken dat zij alles maar voor het zeggen hebben.
En door al dat gedoe wil mijn vriend nooit praten (gaat lopen, of moet altijd toevallig iets doen of ergens naartoe of zo) over voorbereidingen en moet ik alles zelf doen.
Wat een mooie periode in ons leven moest zijn, is echt een hel.
Ik kijk meer uit naar mijn huwelijksreis dan naar mijn dag zelf. En ik wil echt uitkijken naar “mijn” dag, want ik droom al heel mijn leven van een mooi huwelijk!!
Ik word er echt ziek van.

Anja
26-5-2007
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 843


Marisa
7-7-2007
 Meld misbruik19-2-2007 11:43:22

Hallo Anja,

Ik kan het me best voorstellen dat je nu een hel tegemoet gaat. Ik vind het moeilijk om raad te geven , maar wat ik zou doen is hen ermee confronteren dat ze die belofte gedaan hadden dat wie ze uitnodigen , ze gaan betalen. Doen ze het niet dan zou ik de raad van je vriend nemen: de helft van die uitnodigingen naar die mensen niet versturen. Ok, je hebt die uitnodigingen al besteld maar het zal dan toch goedkoper uitkomen dan als je 300 mensen zelf moet betalen. Dat eten zal nog wel geregeld kunnen worden, ben ik zeker van.


Nog veel sterkte en als je nog je hart wilt luchten mag je dat altijd doen uiteraard.



Wendy
5-5-2007
 Meld misbruik19-2-2007 11:54:07

Hoi Anja,

Ik leef echt met je mee, moet vreselijk zijn! Dat ze niet beseffen dat ze zo iets dat leuk moet zijn voor jou (de voorbereidingen voor JULLIE mooiste dag) echt vreselijk verpesten. Ik zou inderdaad nu al ontploffen en mijn vriend laten zeggen aan zijn ouders dat ze bedankt zijn om zo moeilijk te doen en dat als ze niet betalen, ze hun geld mogen houden, maar hun genodigden inderdaad niet mogen komen omdat jullie het dan low budget moeten houden. En suite kledij kan je toch interpreteren zoals je wil, je hebt toch niet gezegd dat ze een bepaald merk of een kleed van minimum 1000 euro moeten kopen. Ik snap echt niet waarin ze zich druk maken, zo te horen willen zij er een sjieke bedoening van maken voor "hun" kennissen, maar dan mag de suite gerust in jeans komen? Ach ja, even zuchten en weer doorgaan, en probeer het je niet te hard aan te trekken, het is overal wel iets hoor ;-)

groetjes,

Wendy
5.5.07



Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik19-2-2007 12:02:28

Hi Anja,

Ik versta je verhaal helemaal. Ik heb ook zo'n schoonmoeder. Niets is goed genoeg. Ik kan het mens niet meer zien of rieken, ik wil haar eigenlijk ook niet meer zien. Als ik er nog maar aan denk begin in vanbinnen te koken.

Mijn schoonmoeder geeft alleen maar kritiek, als ze al iets zegt over het huwelijk want ze vindt het echt belachelijk dat we trouwen want in haar ogen trouwen mensen alleen maar om daarna te kunnen scheiden. Ze heeft ook al meermaals gedreigd om niet naar ons huwelijk te komen als haar ex-man komt. (je moet weten dat ze al 25jaar gescheiden zijn en elkaar sindsdien niet meer gezien of gesproken hebben). Ze kraakt ook alles af wat we beslist hebben zaal is te ver (15min rijden), ceremoniewagens zijn niet goed voor madam, suitekledij wil ze niet kopen want ze wil niets nieuws kopen voor ons huwelijk, ze vindt het weggegooid geld, ze wil ook niet in de suite lopen met mijn oom (omdat we mijn schoonvader niet in de suite zetten om nog meer problemen te vermijden), ze heeft ook al commentaar gegeven over mijn trouwjurk (en dit terwijl ze niet weet hoe ze er gaat uitzien)
Over de uitnodigingen heeft ze ook commentaar gegeven, ze vindt ons boers omdat we geen oud hollandse uitnodigingen hebben gekozen en ook omdat de uitnodigingen in het Nederlands zullen zijn en niet in het Frans (mijn vriend is franstalig opgevoed maar we wonenen in Antwerpen, dus iedereen spreekt Nederlands mijn schoonmoeder is zelf Nederlandse ) Maar ja, dat is niet chique genoeg voor haar vriendinnen. We hebben haar ook nooit om iets gevraagd, ze is ook bang dat we haar om geld gaan vragen denk ik. Ze wil ook geen mensen uitnodigen omdat ze bang is dat ze dan iets moet betalen. Maar dat willen wij zelf niet. Mijn ouders betalen wel de helft van het huwelijk maar dit alleen omdat ze dit zelf hebben voorgesteld en niet omdat het een verplichting is. Ze laten ons ook alles zelf beslissen omdat ze vinden dat het onze dag is.
Mijn ouders hebben ook eens geprobeerd om met haar te praten maar ze wil mijn ouders niet spreken.
We trouwen op 24maart voor de wet maar dat komt haar niet zo goed uit, ze heeft het ook echt zo gezegd.
Ik heb problemen met mijn hart en ik ben vorige week onwel geworden in de auto omdat ik me er kennelijk zelf onbewust druk om zit te maken. Ik heb een half uur aan de kant van de weg gestaan om terug op m'n positieve te komen.

Als ik jou was zou ik echt eens met je vriend praten. Ik ben blij dat die van mij achter mij staat en z'n mond open doet tegen zijn moeder.
Doe gewoon jullie ding, het is jullie huwelijk en niet dat van je schoonouders.

Dat doet echt goed om mijn hartje eens te kunnen luchten.

Nog veel succes met het plannen van jullie huwelijk en als je nog eens wil praten moet je zeker een berichtje op het forum zetten.

Groetjes,
Véro
16/6/2007



Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik19-2-2007 12:03:24

hallo,
Misschien moet je echt een met je vriend praten en tegen hem zeggen wat je van hem verwacht t.o.v. zijn ouders. Jij kan dat niet tegen hen zeggen, maar zij wel.
Misschien moet er met je schoonouders gepraat worden op een moment dat het wat rustiger is (als die momenten nog bestaan)... als ze echt niet bijdraaien en verwachten dat jullie al hun gasten betalen, dan zou ik er niet mee in zitten om te schrappen (wij moeten de definitieve gastenlijst pas vastleggen een week voor onze trouw. Dus als het bij jullie nog 3 maand te gaan is, denk ik dat jullie ook nog wel kunnen veranderen. Misschien al eens horen bij de zaal). goh, dit lijkt me echt niet makkelijk voor jou, vreselijk zelf! Maar ik denk dat je eens goed met je vriend moet praten en kijken of jullie op dezelfde lijn staan...
Veel sterkte



wendy
28-7-2007
 Meld misbruik19-2-2007 12:05:14

hallo anja

Zwijg me over schoonmoeders.De mijne weet nog niet eens dat we gaan trouwen want ze zou het lef hebben om het tegen te houden of het in ieder geval te komen verpesten.
Na jaren "schoonmoederhel" te hebben meegemaakt kan ik je maar 1 raad geven : Het 1 oor in en het andere oor uit!
Want als je je alles moet aantrekken dan komt er niet veel van genieten in huis denk ik.Terwijl dit toch echt een periode van genieten zou moeten zijn!!

Veel geluk ermee

wendy



Marisa
7-7-2007
 Meld misbruik19-2-2007 12:31:08

amai, als ik dit zo hoor zijn er veel problemen met schoonmoeders. Ik ben blij dat dat niet het geval is bij mij, hoewel er af en toe natuurlijk strubbelingen zijn met kledij.

Ik wens jullie allen van harte veel sterkte en trek niets aan van al die mensen rondom jou, het is jullie huwelijk en daarmee basta :)




Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik19-2-2007 13:07:42

Hey,

klinkt inderdaad verschrikkelijk! Zelf zou ik er geen twee keer over nadenken hoor: als zij al die mensen willen uitnodigen, moeten zij die maar betalen. Als ze dat niet garanderen, zou ik gewoon beginnen schrappen, het eten zal nog wel in orde komen. Het is jullie dag en ook de voorbereidingen zouden leuk moeten zijn. Hopelijk raapt je vriend al zijn moed bijeen en helpt hij je om deze problemen uit de weg te ruimen.

Knuffel,
Lieve



Anja
26-5-2007
 Meld misbruik19-2-2007 14:08:51

Mijn vriend probeert wel met zijn ouders te praten hoor, maar zijn moeder is gewoon niet voor rede vatbaar. Dat is gewoon onmogelijk, of wij nu met haar praten, of mijn vriend alleen (ik ben zowiezo al een slechte, dus moet da zelfs nie proberen om der met haar alleen over te praten) Je kan gewoon geen goed doen voor da mens. En mijn schoonvader is een intelligente, toffe man, maar mijn schoonmoeder zit uren, dagen op hem in te praten, te zagen, ruzie te maken tot hij dan uiteindelijk ook barst en tegen mijn vriend begint dat hij nie genoeg man is omdat ik (ja, want of mijn vriend nu zegt dat hij het ook zo wil of nie, t’is altijd mijn schuld uiteraard) alles maar alles beslis.. Terwijl wij alles samen beslissen, mijn vriend en ik. Er zijn zelfs dingen die ik nie echt persé wou en hij wel, waar hij dan ruzie voor krijgt en waar ik dan (van zijn ouders) de schuld van krijg.. mijn vriend zegt dan wel dat ik der niks mee te maken heb, maar da zegt hij dan volgens hun enkel maar voor mij..
Pff ik zal gewoon echt blij zijn als alles achter de rug is. Als het niet rond mijn schoonmoeder draait, wordt ze slechtgezind en begint ze weer iets te zoeken...
Waar ik mij ook zorgen over maak; stel nu dat ze weer eens kuren krijgen en dreigen om niks te betalen als we de uitnodigingen al uitgedeeld hebben!! Ik kan toch moeilijk mensen die ik al uitgenodigd heb gaan vertellen van sorry, je kan toch nie komen??



Wendy
5-5-2007
 Meld misbruik19-2-2007 14:31:37

Als je de uitnodigingen al uitgedeeld hebt en ze krijgt kuren is het simpel, dan stel je gewoon een briefje op voor al de mensen die zij uitnodigt waarin staat dat het feest niet kan doorgaan wegens budgettaire of financiële redenen. Dat laat je haar dan eerst lezen, dan zal ze wel snel zijn om te zeggen dat je dat niet mag versturen en dat ze toch betaalt. Aan je verhaal te horen is het laatste dat ze zal willen dat haar genodigden denken dat ze niet willen of kunnen betalen, wat je dan impliciet wel zou aangeven in het briefje. Dus gewoon niets van aantrekken, laat ze maar doen, het zal zo ver wel niet komen!

veel succes nog!

groetjes,

Wendy
5.5.07



Jessika
27-7-2007
 Meld misbruik19-2-2007 15:15:06

Zucht..amai wat een verhalen allemaal! Ik kan er eigenlijk niet veel op zeggen...alleen dat ik jullie allen van harte een ON-VER-GE-TE-LIJ-KE dag (en het liefst ook leuke voorbereidingen) toewens!!!

Liefs,
Jessika
27/07/07



Sara
13-7-2007
 Meld misbruik19-2-2007 16:24:30

Dag Anja,

ik leef ook heel erg met je mee. Mijn schoonmoeder heeft ook over alles haar mening, en als ze haar zin niet krijgt blijft ze doordrammen. Mijn vriend heeft me altijd gezegd om haar zo weinig mogelijk te vertellen, dan kan ze er ook niet lastig over doen. Maar zelf voel ik me daar ook niet goed bij. Je bent dus zeker niet de enigste ... houd de moed erin en waarschijnlijk komt alles toch nog op zijn pootjes terecht.



Tine
14-7-2007
 Meld misbruik19-2-2007 16:35:00

Tja meid, wat kan ik zeggen, ik heb ook zo'n schoonmoeder, drie jaar lang probeert ze te moeien, in onze zaak (die we samen runnen), in ons huis (dat we samen verbouwden) en overal elders. In oktober hadden we een groot verjaardagsfeest waar ze er weer in geslaagd is de nacht te verpesten door tegen iedereen die wilde luisteren (want er zijn er al een heleboel die haar kennen en haar dus ontwijken) een beetje te gaan roddelen over haar toekomstige schoondochter en haar familie. Dit was voor mij de spreekwoordelijke druppel en ik ben ontploft! Tegen mijn vriend (de maandag), en nadien dan ook tegen haar en haar man (op woensdag), weliswaar met mn aanstaande naast mij. Die was goed ingepeperd dat hij mijn kant moest kiezen (wat ik ook deed/zei)en zo heb ik haar alles, alles naar het hoofd geslingerd wat me al die jaren heeft gekwetst....haar reaktie? Pffft, slecht karakter als ze is kon ze het woord Sorry niet over haar lippen krijgen, maar sindsdien is het wel ongelooflijk verbeterd. Ik heb haar heel duidelijk gezegd dat als ze op die manier voortdoet, ze enkel in haar eigen vlees snijdt, want ze kwetst mij, en daardoor ook haar zoon, en vroeg of laat zet ze haarzelf daarmee buiten spel....heb zelfs nog meer gezegd, als ze niet normaal gaat doen tov mij en mn familie, dat ze niet moet rekenen om haar kleinkinderen veel te zien, en dan gaan ze wel achteruit, hoor....
Klinkt grof, ik weet het, maar het was voor mij, mijn relatie en mijn nakende huwelijk het beste wat ik kon doen, en ik ben heel blij dat ik het zo heb gedaan. ondertussen heb ik bijna heel onze dag in mekaar gestoken, en ze heeft me nog geen strobreed in de weg gelegd, zaaalig gewoon....ze moest gewoon eens op haar plaats gezet worden, wat haar zoontje nooit deed natuurlijk, hoe hard hij dat ook beweerde tov mij....
Misschien dat zoiets helpt, maar denk ad volgende dingen: zorg dat je goed weet wat je zeggen wil, schrijf t desnoods op een papiertje en bekijk dat net voor je binnen gaat, hééél belangrijk is dat je aanstaande meegaat en dat hij onder geen beding haar gelijk geeft, en ook belangrijk is je gemoedstoestand, zorg dat je uitgeslapen bent, je maandstonden niet hebt en rustig bent (in zover dat mogelijk is) zodanig dat je niet meteen begint te snotteren bij de eerste discussie!
Succes!



Evi
10-3-2007
 Meld misbruik19-2-2007 19:09:09

Hey Anja,
ik begrijp je volledig. Bij ons is het ongeveer hetzelfde, alleen kleinschaliger, maar uiteindelijk moet ik nu dringend op zoek naar een lening en dan een tweede job. Mijn huwelijk is volgende maand, en ergens heb ik spijt dat we niet stiekem ergens getrouwd zijn.

Veeeeeel sterkte,
Evi



Veroniek

 Meld misbruik20-2-2007 9:23:45

Hoi Anja

Ik wil je met dit berichtje gewoon een steun zijn... Ik weet niet goed wat te zeggen of je aan te raden omdat ik deze problemen niet ken.

Een vriendin van mij heeft dat probleem ook gehad en heeft gereageerd zoals Tine. Het is nu wat beter... Je moet natuurlijk wel het lef hebben om dat te doen, maar ik denk dat je omden duur geen andere uitweg meer hebt. Hoe erg het ook klinkt!

Ik hoop voor jou dat alles rustiger wordt en je wel prettig zal voelen!

Veel sterkte!
Groetjes
Veroniek
20 07 2007



Shalini
20-8-2008
 Meld misbruik20-2-2007 17:33:30

Maak dat eens mee, hopelijk komt alles nog in orde. Het is een spectiale dag van jouwen je vriend. Kleine aanpassingen kunnen gebeuren om ouders, grootouders,... tevreden te stellen. Maar dit overtreft echt alles. Jij moet ook eens met je man praten. Hij moet 100 % achter je staan. Als hij dit NU nog niet kan... Bij mij is niet zo erg. . Mijn moeder is diegene die invloed wil opleggen over genodigden. Maar toch beslis mijn super bruidje en ik SAMEN. Als zij niet wil dat mijn grootmoeder (tang) niet komt dan komt zij gewoonweg niet. Ik moet niet leven met mij ma maar met de vrouw van mijn leven. Misschien kan jij je man overtuigen om aan jouw zijde te staan, zo sta je sterker. Ps ik zou proberen die gastenlijst van je schoonmoeder te annuleren en kies voor jij eigen huwelijk zoals jij het wil. Je leeft maar één keer. En trouwen ook, alle normaal gezien. Veel sterkte grz dennis oostende


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...