Terug naar overzicht
Hallo, ja hoor, wij hebben dit ook al meegemaakt. Zelfs een koppel die we maar één keer gezien hadden, vroeg al of ze mochten komen (en het was geen grap). Ik heb er toen niet op gereageerd, maar als mensen me nu vragen of ze mogen komen zeg ik dat het een klein feest wordt. groetjes
opdringerige mensen genoeg!Wij hebben zelfs een vriend die al maanden vraagt om met me te dansen de eerste dans na de openingsdans. Dat zie ik helemaal niet zitten, maar daar heeft hij geen oor naar. Ik wil mijn vader en grootvader uitnodigen na de openingsdans, een beetje klassiek, maar voor mij betekent dat wel veel. Doe gewoon je eigen zin, het is toch JOUW dag. Laat je vooral niet verplicht voelen door mensen die denken dat ze naar "de feest" mogen komenGroetjes
Inderdaad. Dit komt ons ook heel bekend voor! Niet van aantrekken. Ik heb er ook niet op gereageerd en iedereen zal wel zien of ze een uitnodiging ontvangen al dan niet. Je kunt toch niet tot in het oneindige mensen uitnodigen?Groetjes,Mieke
---
We hebben het inderdaad ook meegemaakt. Ik reageer ofwel dat we het ook beperkt willen houden, ofwel dat we nog geen lijst hebben opgemaakt van wie wel en niet wordt uitgenodigd. Inderdaad vervelend maar doordat zij het vragen moet jij je zeker niet verplicht voelen hen te vragen!!Het beste!Lobke.
Hey,inderdaad, zo zijn de mensen... Ik had zelfs een nicht die ontzettend boos was omdat ze er niet bij mocht zijn. Ze durfde zelfs beweren dat het ons niets zou kosten, want dat zo'n feest zichzelf terugbetaalde in cadeaus. Ze vond ons daarom erg egoïstisch.Zulke reacties kwetsten mij enorm en ik vond dat ik telkens in de verdediging moest gaan. Maar inderdaad, zelfs zulke mensen moeten zich er uiteindelijk bij neerleggen dat wij het zijn die beslissen over onze dag.Groetjes,Lieve
Hi Annemie,Ik herken het helemaal. Het zou nooit in mezelf opkomen om mezelf uit te nodigen.Ik reageer daar gewoon niet op. Mensen die we maar 1 keer per jaar zien nodigen we gewoon niet uit. Het is ons feest en we willen alleen de mensen erbij hebben die we graag rond ons hebben en niet omdat we ons verplicht voelen.We hebben ook al opmerkingen gekregen zoals Lieve, dat een feest eigenlijk niets kost omdat de genodigden eigenlijk toch hun eigen eten betalen. Ik heb daar gewoon op geantwoord dat ik heel blij zal zijn met hun cadeau dan want dat dat dan wel heel mooi zou zijn. Als zij een stomme opmerking maken doe ik gewoon hetzelfde terug. Dit is misschien kinderachtig maar op een bepaald moment komt het mijn oren wel uit (het zijn ook meestal altijd dezelfde die opmerkingen maken).Groetjes,Véro16/6/2007