Nu Online
Momenteel zijn er 62 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ideeën gevraagd: Provence & low-budget

  19-6-2018 18:04:33
Ik ben druk bezig met het opdoen van ideeën voor onze bruiloft. Natuurlijk brengt Google me al een heel eind, maar misschien hebben jullie ook nog wel toffe tips. We hebben als thema (hoeft niet super strikt in alles doorgevoerd te worden, maar t gaat vooral om de sfeer) ‘de Provence’. Dit omdat wij echte Frankrijkliefhebbers zijn en al meerdere keren in de Provence op vakantie geweest zijn. En de zachte, Franse romantische sfeer spreekt ons gewoon erg aan. We gaan niet voor een groot feest met alles erop en eraan, maar voor redelijk kleinschalig en relatief low-budget waarbij veel dingen ‘home made’ zullen zijn en waarbij we eerder voor natuurlijk en rustiek gaan dan voor helemaal strak en gestyled. We hebben het volgende al in ons hoofd (voor het feest, na de ceremonie):
- Wij hebben het geluk dat familie van mijn vriend een hele grote tuin heeft en willen dus daar het feest laten plaatsvinden. Er is ook een schuur bij, die we open kunnen zetten en kunnen gebruiken.
- We willen lange houten tafels, houten statafels en houten stoelen huren.
- Het eten willen we het liefst ook in Franse stijl doen. We moeten nog even kijken hoe we dit gaan aanpakken en in hoeverre we dit op eigen houtje kunnen doen. Wellicht huren we een cateraar in.
- Bij de Provence hoort lavendel, dus dat gaan we op verschillende manieren laten terugkomen: in het bruidsboeket (ik dacht aan zoiets: http://image.manworksdesign.com/a20c6b56-a20c6b56-25-la... ), op de tafels (ik vind dit soort ‘losse’ tafelschikkingen mooi: http://theweddingcommunityblog.com/wp-content/uploads/2... ) en waarschijnlijk geven we geurzakjes of zeepjes mee aan de gasten.
- We willen zoveel mogelijk Frans gebruiken op bordjes, het programma, het menu enz, zolang het nog begrijpelijk is voor iedereen natuurlijk;)
- We willen zelf persoonlijke kartonnen bekers ontwerpen en laten drukken, bijvoorbeeld via https://www.saxoprint.nl/horeca/kartonnen-bekers
- Muziek: we gaan een playlist maken met natuurlijk ook veel Franse liedjes. Waarschijnlijk gaat een vriendin van ons nog een paar nummers spelen op gitaar.
- Qua kleuren: veel wit, met groene en lavendelkleurige/paarse details. Zie dit moodboard: http://www.bloomfleuriste.co.uk/monday-moodboard-a-year...
Mijn vraag: heeft iemand nog toffe en budgetvriendelijke ideetjes rondom dit thema? Of misschien zelf een soortgelijke bruiloft gehad?

Suzanne
14-4-2019
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 3321


lies
12-5-2018
 Meld misbruik21-6-2018 11:55:43

Hey,

klinkt een tof thema! Op pinterest kan je ook veel ideetjes opdoen in verband met decoratie enz.
Ik verkoop ook wat van mijn trouwdecoratie, meer info vind je hier terug:
Ons feest had niet echt een thema maar we gebruikten vooral roze, muntgroen en wit, misschien dat je wel wat ideetjes vindt of iets kan gebruiken op de foto's ;-)
Veel succes alvast, en vergeet niet om ervan te genieten het cliché dat alles voorbij vliegt is jammer genoeg meestal waar! ;-)
Groetjes,
Lies



Suzanne
14-4-2019
 Meld misbruik27-6-2018 9:30:53

Bedankt voor je reactie:) Ik heb even naar de spulletjes gekeken en denk dat ik net een iets andere stijl zoek, maar zo te zien/lezen hadden jullie het ook erg tof aangekleed!



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik28-6-2018 11:43:54

Hallo Suzanne,

Je plannen klinken erg leuk en de foto's zien er prachtig uit, maar gaan jullie trouwen op 14 april in België (of Nederland)? Houd dan rekening met het weer... Meestal is het niet zo zonnig en warm dat je je feest echt buiten kan houden. Een receptie in de namiddag zal vast wel lukken, maar je avondfeest, dat zou wel heel fris kunnen worden. Ik spreek uit ervaring, ben zelf getrouwd op 14 april ;-) En wij hadden dan nog een zonnige dag.

Aangezien je voor budgetvriendelijk gaat, wil ik je er ook op wijzen dat een tuinfeest niet altijd goedkoper is dan in een feestzaal. Mijn schoonmoeder heeft me verteld dat het trouwfeest in hun tuin in verhouding duurder uitviel dan dat in de zaal. Een schoonzus is getrouwd in een zaal, de andere koos voor een feest in de tuin. Op het tuinfeest waren minder gasten, en toch heeft mijn schoonmoeder beide keren ongeveer evenveel betaald. Je moet eigenlijk best veel dingen huren en aankopen en daar durf je je wel eens op te verkijken. Maar het is natuurlijk wel een aparte sfeer.

Ik zou zoveel mogelijk zelf maken, vooral decoratie, maar eventueel ook je programma/menu's/etc. . Je hebt nog veel tijd om dat te doen. Alles wat je laat maken, kost veel geld, en de meeste dingen zijn toch maar om nadien weg te gooien. Spendeer je geld aan wat echt belangrijk is.

Sorry, mijn post komt misschien een beetje negatief over, dat is zeker mijn bedoeling niet. Ik wilde gewoon mijn "ervaring" delen.
Geniet nog van je voorbereidingen!
liefs

PS Heb je eigenlijk al gecheckt of je lavendel kan krijgen in april? Wij hebben (nu)veel lavendel in onze tuin, maar in april komt die nog niet uit, dat is de snoeiperiode.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...