Nu Online
Momenteel zijn er 142 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Formule dag- en avondgasten

  8-3-2018 11:57:00
Beetje moedeloos aan het worden om te zoeken naar een oplossing. Na veel wikken en wegen zijn we tot de volgende situatie gekomen:

- 130 gasten voor het diner
- 70 gasten voor de receptie

We zijn al héél lang bezig met de gastenlijst en er valt gewoon niet meer te snoeien in de 130 personen voor het diner. Uiteraard als gevolg dat we dus 200 gasten uitnodigen in totaal. Als alles niet zo duur was zouden we alle 200 gasten uitnodigen voor het diner, maar dat is gewoon niet mogelijk.

Nu hebben we al serieus zitten wikken en wegen hoe we de dag- en avondgasten gaan ontvangen.

Eerst dachten we gewoon aan een aparte receptie voor de 130 gasten en de 70 gasten. Maar hier zou enorm opvallen dat de familie en vrienden niet aanwezig zouden zijn. Bovendien neemt het veel tijd in beslag om twee aparte recepties te houden.

Als tweede optie dachten we alle 200 gasten op 1 gezamenlijke receptie en dan de 130 gasten aan het einde vragen om binnen plaats te nemen. Een paar mensen hebben geopperd dat dit erg onbeleefd zou overkomen en dat we er geen goed aan zouden doen.

Als derde opperde manlief om een dessertbuffet te doen voor de 70 gasten en hen dus uit te nodigen aan het einde van de avond. Ikzelf ben geen fan van deze formule, omdat de uitvoering vaak misloopt.

Dus nu is mijn vraag: heeft iemand nog alternatieven waar we niet aan hebben gedacht? Ben het een beetje beu aan het worden om de hele tijd rekening te houden met de gevoelens van 200 personen. Blijkbaar is het niet evident dat je ervan uit gaat dat het bruidspaar je belangrijk vindt, aangezien je een uitnodiging krijgt op hun huwelijk. Als je 'maar' uitgenodigd wordt voor de receptie, zijn blijkbaar behoorlijk veel mensen lastig en verwijten ze je al snel dat je hen alleen uitnodigt voor het geld...

Eline
8-6-2019
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1548


Peter

 Meld misbruik8-3-2018 14:41:53

Buitenlanders zijn meestal verbaasd als er op een huwelijksfeest verschillende soorten gasten zijn. In veel culturen is dat als onbeleefd ervaren.

Maar in België zijn bijna alle trouwfeesten georganiseerd met verschillende tranches gasten. Het is perfect mogelijk dat bepaalde gasten naar huis gaan, terwijl de anderen aan tafel gaan voor het diner en dansfeest. Dat gebeurt frequent.

Het enige wat je moet doen is dit zeer duidelijk op de uitnodiging vermelden. Bijvoorbeeld: uitgenodigd voor de receptie van 17:30 tot 19:30 uur.

Vaak kiezen koppels ook nog eens om een tranche genodigden te laten toekomen aan het desset (en dansfeest) bv. om 22 uur. Persoonlijk hou ik niet zo van die formule. De genodigden moeten eerst ergens ander gaan eten (of thuis eten) en hebben vaak ook niet zoveel zin in dessertenbuffet. Dat is ook aan mij niet besteed. Liever een eenvoudig avondmaal, barbecue met een worstje en brochet van een gelijkaardige kostprijs dan tafels vol taarten en suikergoed. Maar dat is voor sommigen iets waar ze naar uitkijken...

Mensen passen hun enveloppe (of overschrijving) aan in functie van waarvoor ze gevraagd zijn denk ik. Dus als je ze uitnodigt voor een receptie dan proberen ze die te compenseren. Dat is een gok. Vaak doet wie beter bemiddeld is of zeer nauwe familie dat extraatje...



Peter

 Meld misbruik8-3-2018 14:45:14

En nog iets. De ene receptie is de andere niet. Gewoon schaaltjes met pipinootjes (hehehe) of een uitgebreid aantal culinair verfijnde warme hapjes. Champagne of de goedkoopste cremant... Sommige recepties kosten meer dan een eenvoudig avondmenu.



Kyano

 Meld misbruik6-4-2018 21:22:12




stefanie

 Meld misbruik3-6-2018 10:31:38

Hoi Eline,
Wij hebben het andersom gedaan .. onze familie e.d receptie en diner ( 80 man )
En de rest hebben wij uitgenodigd voor het dessertbuffet ..
Zo hadden we toch iedereen erbij :) en was de prijs wat gedrukt
Xxx


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...