TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
debbie
|
16-2-2007 10:29:03
hey sherroneke, ik ben 24 en ben al 10! jaar (ja ge leest het goed ) 10 jaar samen met men vriend die ook 24 jaar oud is . wij trouwen op 10-08-2007. gelukkig maakt daar bij ons niemand problemen van. ik denk dat ik hen direct de mond zou snoeren moesten ze dat durven. dusja je mag daar niet mee inzitten ze. dan moet je je maar eens afvragen hoelang die mensen al samen waren voor ze trouwden. je zou nog kunnen verschieten.groetjes debbie
|
|
lien
23-2-2007
|
16-2-2007 10:31:09
Hallo meid,
Ik trouw volgende vrijdag 23/02/07 en ben zelf 23 jaar. Mijn vriend is er 26 en we zijn een jaar en twee maand samen. Niet om te zeggen heeeeeelllll lang in vergelijking met andere koppels, maar voor ons geen punt. Als je voelt dat het goed zit, waarom niet? Wij krijgen enkel positieve reacties!! Laat de kritiek je dus niet raken;)
|
|
K
7-7-2007
|
16-2-2007 10:35:28
Hoi,
Ik denk dat jullie enkele jaartjes onder de gemiddelde trouwleeftijd zitten in Vlaanderen, maar wat dan nog. 25 is niet piepjong meer he, en als je er zelf aantoe bent, waarom dan niet? Zelf was ik dat niet op die leeftijd, maar dat wil helemaal niks zeggen he, de ene is daar al sneller mee dan de andere. Dus als jullie graag willen trouwen, trek je dan zeker niks aan van al die commentaren, want die slaan echt nergens op... Ps: ik ben er 28 en wij zijn 3,5 jaar samen
|
|
Jennifer
15-9-2007
|
16-2-2007 10:40:12
Hey, Ikzelf ben 27 en mijn vriend 35, wij trouwen na 3 jaar samen te zijn. Veel van onze vrienden trouwen niet, en begrijpen niet waarom wij het wel willen, zeker omdat er toch een leeftijdsverschil is, maar ze respecteren onze keuze om het wel te doen, tenslotte zit het goed! Wat je vooral moet onthouden is dat jullie met ELKAAR trouwen, en niet met de mensen die deze kritiek geven! En als het voor jullie goed aanvoelt, waar is dan het probleem!? Veel moed hoor!
Groetjes, Jennifer (15/09/07)
|
|
Angie
14-7-2009
|
16-2-2007 10:47:43
Hey Sheron,
Niks van aantrekken meid! De gemiddelde leeftijd om te trouwen is misschien wel 28 maar volgens mij hangt de leeftijd waarop je trouwt enkel af van wanneer je je ware tegenkomt. Bij de ene is dat al wat vroeger dan bij de andere.Tegenwoordig zijn mensen ook erg carrière gericht. Ze willen eerst hun professioneel leven op orde krijgen voor ze aan de rest beginnen. Zij mogen dat dan wel juist vinden, ik ben er dan weer tegen omdat mensen steeds maar later aan kinderen beginnen en ik vind dat zonde voor die kids. Dus je ziet, ieder zijn goesting en oordeel niet over een ander want smaken en meningen verschillen nu eenmaal. Wanneer wij op 14 juli trouwen zullen we 2,5 jaar samen zijn. Ik net geen 25 (verjaar 6 augustus) en hij net geen 22 (verjaart 16 september)maar wij hebben daar geen commentaren op gekregen.
Groetjes,
Angie 14/07/07
|
|
Klaartje
28-7-2007
|
16-2-2007 10:49:08
Sheron,
ikzelf ben pas 20 jaar (tegen dat we trouwen ben ik wel al 21) en mijn vriend is 23 jaar. Wij zijn ook al 5 jaar samen en niemand die een punt maakt van onze leeftijd. Sommige vragen wel of het van "moetens" is, omdat we zo jong zijn, maar ik trek me dit niet aan ze!
groetjes,
Klaartje 28/7/2007
|
|
Sarah
15-9-2007
|
16-2-2007 10:51:52
Hoi Sheron, ik zal 23 zijn als we trouwen en men vriend 24. We zullen dan al 7 jaar samen zijn en 2 jaar samenwonen dus ... Inderdaad, ook wij kregen die reacties maar wij vinden dit voor ons de beste beslissing ... Niets van aantrekken en volop genieten !!
Groetjes, Sarah 15/09/2007
|
|
Véronique
31-8-2007
|
16-2-2007 11:19:40
Dag Sheron,
Ikzelf ben één van die mensen die op de 'juiste' leeftijd zit om te trouwen, ik word er nl 26 in mei en mijn vriend is er zelfs 'al' 30, dus hoog tijd dan! :-))
Maar wij zijn 'slechts' 1,5jaar samen, waarvan 1 jaar 2 jaar tegen dat we trouwen. Ik kan je verzekeren, daar krijg je ook commentaar op hoor. Maar trek je zoiets niet aan, jullie zijn diegenen die willen trouwen en jullie zullen elkaar wel heel graag zien en als het moment daar is, is het daar.
Trouwens vrienden van ons zijn in oktober getrouwd en zij is er 21 (in januari gworden) en hij is wordt er 28, dus...
Geniet er gewoon van, en onthou dat het jullie leven is en niet dat van de anderen.
Groetjes, Véronique (Mechelen)
|
|
Sheron
2-2-2008
|
16-2-2007 11:22:06
Hallo iedereen,
Super bedankt voor de berichtjes! Ben blij dat er veel die jonger zijn dan mij die ook trouwen! En het voelt ook heel goed aan om te trouwen, maar ik snapte gewoon ni dat er zovelen dachten dat we te jong waren... Maar ja, misschien is het ook omdat er zovelen in ons omgeving niet willen trouwen terwijl ze jaren samen zijn.
Nog eens merci! Greetz, Sheron
|
|
Sabrina
5-5-2007
|
16-2-2007 11:31:35
Helaba, Absoluut niks van aantrekken! Ik was 23 en mijn man juist 25 als wij trouwden (zijn ondertussen bijna 6 maanden getrouwd) Wij hebben ook wel wat commentaar gekregen, maar dan niet echt over de leeftijd maar wel van wie trouwt er deze tijd nog of van jullie trouwen om daarna terug te scheiden zoals iedereen... Wij weten wel beter, laat ze maar denken! Wij doen alles in een mooie volgorde: huisje kopen, trouwen en gaan nu aan de kindjes beginnen. Groetjes
|
|
Anja
|
16-2-2007 12:17:26
Hallo,
Ik was 19 jaar en mijn man 21 toen wij getrouwd zijn.En wij waren nog maar een jaar bijeen en zijn bewust getrouwd hoor.We hebben ook heel veel commentaar gekregen omdat we zo jong waren. Ondertussen zijn we dit jaar 10 jaar!!!getrouwd en als kers op de taart gaan wij dit nog eens over doen maar dan voor de kerk met een groot feest!Zo zie je maar je bent zeker niet ''te jong'' om te trouwen.Ondertussen ben ik 29 en hebben wij 3 kids en zijn nog altijd gelukkig samen.Dus dikke proficiat met jullie huwelijk en geniet ervan.
Grts Anja
|
|
Veroniek
|
16-2-2007 12:26:49
Hoi
Als we trouwen zijn we beiden 25 jaar (ik ben 2 weken later wel 26), we zijn dan ook 8 jaar samen, wonen dan 2jaar6maanden samen en hebben juist ons eigen huisje.
Van familie en vrienden krijgen we geen opmerkingen. Ze vinden het verstandig om eerst even samen te wonen en dan de beslissing te nemen om te trouwen. Maar we krijgen vreemde commentaren van mensen waar we eigenlijk niets mee te maken hebben. Zoals mijn broer zijn vriendin haar ouders die vinden dat wij zot zijn om nu nog te trouwen... Dan heb ik zoiets, jammer voor jullie! Het is ons leven, wij zijn tevreden en leven zoals we willen en jullie zullen er die dag zeker niet bij zijn!
Kop op en alles zal wel los verlopen! Het is jullie leven en als jullie beiden gelukkig zijn & het leven willen leiden die jullie uitgestippeld hebben waar moeien ze zich mee!
Veel succes nog! Groetjes Veroniek 20 07 2007
|
|
Elke
12-7-2008
|
16-2-2007 12:28:31
Hey, ik ben 19 en mijn vriend 26, wij trouwen volgend jaar. Ik kan het ook niet verdragen hoor als ze er commentaar op hebben... Wij zijn nog maar 7 maand samen, maar we zijn super gelukkig, wij trouwen 12/07/08, de mensen die zo commentaar hebben hé, ik denk dat ze zelf gewoon jaloers zijn...
|
|
nadia
|
16-2-2007 12:44:23
hey
Mijn vriend is 27 en ik ben 25. Wij zijn bijna 7 jaar samen. Toen we de mensen vertelden dat we gingen trouwen, reageerden die ook verontwaardigd.
er was zelfs iemand die zei: "ach, jullie zijn zo jong, mss zijn jullie voor de trouw al terug uiteen!!"
Ik heb haar gezegd dat ik met een "proficiat" ook tevreden was geweest ipv haar commentaar
och er zullen altijd wel mensen zijn die idioot moeten doen. zolang jullie je er maar goed bij voelen is er toch geen probleem!!
groetjes nadia
|
|
Marisa
7-7-2007
|
16-2-2007 12:46:32
niets van aantrekken. Ik ben 22 en mijn vriend 24, zullen bijna 6 jaar samen zijn, waarvan anderhalf jaar samenwonen.
Mensen zeggen dat inderdaad soms, dat is jong, maar waarom niet, we weten dat het goed zit dus ja.. :)
|
|
Wendy
5-5-2007
|
16-2-2007 12:49:16
Hallo Sheron,
Ik ben zelf 26 en moet zeggen dat ik nog geen negatieve reacties gekregen heb op mijn leeftijd of op het feit dat we gaan trouwen. Van welke 'soort' mensen krijg je dan die opmerkingen?De generatie van onze ouders was veel jonger als ze trouwden (mijn mama was 20), dus vind ik 26 helemaal niet te jong om te trouwen. Ik zou me er gewoon niet teveel van aantrekken, misschien zijn het gefrustreerde gescheiden mensen die die opmerkingen maken en dat is dan gewoon jammer voor hen. En ook van mensen die trouwen niet meer van deze tijd vinden moet je je niets aantrekken. Of mensen die afkomen met het feit dat zoveel huwelijken(wat is het, 2 op 3?)falen. Ik vind dat trouwen nu een veel meer overwogen en doordachte keuze is dan vroeger dus je moet gewoon heel fier zijn dat je zo een belangrijke beslissing en stap durft nemen en je zeker niet van je stuk laten brengen door zulke opmerkingen. Dus gewoon hoofd terug in de wolken en verder genieten van de voorbereidingen van jullie droomdag.
groetjes,
Wendy 5.5.07
|
|
Elke
7-7-2007
|
16-2-2007 12:49:35
hallo
Als wij trouwen deze zomer ben ik er 24 en mijn verloofde 25. Ook zeggen de mensen tegen ons: " Zo jong en al trouwen!!!" , als we dan zeggen dat we al 8 jaar samen zijn dan zeggen die zelfde personen: "ja dan wordt het wel tijd". Snap je dat dan...ik niet. We trekken ons er niets van aan en doen waar wij ons goed bij voelen. Naaste familie geeft geen commentaar hoor, maar het zijn zoals sommige hier vermelden de buitenstaanders die commentaar hebben. Och trek het je niet aan ik ben nog een 1 jaar jonger ;-p
Gewoon doen als jullie dat willen. En over het feit dat je gek bent om te trouwen (scheiding later) als je van dat principe voor een huwelijk al uit moet gaan amaai das triest dan. het leven is een verrassing en het loopt niet altijd als gewenst, das nu eenmaal zo.
Groetjes
El 07/07/07
|
|
kim
26-4-2008
|
16-2-2007 12:53:35
Ik ben 21 en mijn vriend 23, we wonen nog apart (ik bij mijn ouders) en dat zal zo blijven tot de trouw volgend jaar.
|
|
Cindy
30-6-2007
|
16-2-2007 13:17:06
Hoi Sheron,
Je moet je er niet te veel van aantrekken, als jullie elkaar graag zien en willen trouwen dan wens ik je bij deze proficiat. Er zijn altijd mensen die alles in het leven negatief zien. Wij hebben ook wel al eens tegengekomen dat wij heel blij vertelden dat we gingen trouwen en dat een buitenstaander vertelde oh het is maar tegen de zomer 2007 dan kan er nog veel gebeuren. Als je bij zo'n dingen blijft stilstaan, moet je maar denken, laat ze maar, ze voelen zich misschien jaloers omdat jij zo gelukkig bent. Zolang jij weet dat je gelukkig bent is het ok
Groetjes
Cindy
|
|
Marijke
4-8-2007
|
16-2-2007 14:19:51
Hey sheron,
wij wijn alletwee nog maar juist 23 geworden en trouwen dit jaar op 4 augustus. wij krijgen ook soms wel zo'n reactie, maar ik trek mij daar de ballen van aan. sommige mensen snappen denk ik gewoon niet meer waar trouwen om gaat: liefde en voor elkaar kiezen! moet je daarvoor eerst verrimpeld zijn om die keuze te maken??? :-) veel succes!!!
Marijke x
|
|
VERA
18-7-2007
|
16-2-2007 15:02:14
liefste Sharon dat is niet alleen op jonge leeftijd hoor, wij zijn beide 42 en 43 en nu horen wij soms ook zo n reaktie van : alé nu nog? niet aantrekken meid volgens mij zijn die mensen zowat jaloers, in alle geval geniet van jullie beide dikke kus veke
|
|
Christel
30-6-2007
|
16-2-2007 15:40:13
Hey Sheron
Wees er maar zeker van dat andere bruidjes ook hun frustraties hebben, k heb er nog nooit zoveel gehad trouwens sinds we verloofd zijn..maar t sterkt je wel te horen dat bij anderen die problemen ook voorkomen
Wij hebben just het omgekeerde meegemaakt. Ik ben 26, mijn aanstaande 32 en we zijn al 10 jaar samen Toen we aankondigden dat we gingen trouwen was de helft ook zeer verbaasd en vroeg zich af "waarom dat nog nodig was ", dan was er ook nog een groep die niet kon verstaan waarom we al dat geld zouden uitgeven voor één dag als we al 10 jaar samen waren en dan nog een beperkte minderheid die wél content was met onze beslissing
Om dan nog maar t zwijgen over het feit dat bijna niemand verstaat waarom we voor de kerk trouwen
Niks van aantrekken, het is jullie dag en ze verstaan er inderdaad dikwijls niks van Maar gelukkig kan je je frustraties uiten op het forum hier onder lotgenoten die je wél verstaan
groetjes Christel
|
|
fien
22-6-2007
|
16-2-2007 16:17:09
hallo sheron, Ikzelf ben 22 jaar en mijn vriend 25 jaar en we hebben 2 prachtige kindejs van 2jaar en 2 maand oud!! wat anderen ervan denken dat we trouwen doet ons helemaal niks!! We hebben trouwens alleen maar positieve reacties gekregen!! nog veel succes!!
fien 22/06/07
|
|
tamara
15-9-2007
|
16-2-2007 18:25:58
Hey,
ik ben 25 en mijn vriend 34, dus er zit bij ons toch ook wel wat verschil. We zijn ondertussen 7 jaar samen, maar we willen al trouwen van toen we nog geen jaar samen waren. Praktisch heeft het even moeten wachten maar nu is het zover. We hebben ook al wel regelmatig de vraag gekregen waarom wij nu gaan trouwen. We zijn toch al even samen en wonen ook al samen, en dan zoveel geld uitgeven. Maar ik negeer dat gewoon.
Groetjes, Mara.
|
|
Katleen
10-8-2007
|
16-2-2007 18:50:18
Hey,
Daarom is dit forum geweldig hé, dan weet je dat het niet aan jou ligt als je je slecht voelt met zo'n reacties... zelf ben ik bijna 24 wanneer ik trouw en men vriend bijna 25 en zijn we 5 jaar samen waarvan 4jaar samenwonen, toch zijn er mensen die er ook commentaar op hebben en niet alleen op dat trouwen hé, maar ook op kinderen. nu wil ik nog wel even wachten en genieten van men ventje, maar toch wanneer ze beginnen van "oei oei, ge zijt nog zo jong en hebt nog tijd, wacht nog maar even!", schiet ik in een franse kolére, want uiteindelijk wie moet die kinderen grootbrengen? wij toch hé, dus is het onze beslissig... ach, trek het je allemaal niet aan en doe waar je je goed bij voelt, maar leuk is het niet...
Groetjes, Katleen 10/08/07
|
|
Véronique
16-6-2007
|
16-2-2007 20:10:01
Hi Sheron,
Ja dit forum is perfect om je hartje eens te luchten, ik denk dat elk bruidje dat wel eens nodig heeft. Ikzelf ben er 29 en mijn vriend 32, wij hebben regelmatig de vraag gekregen waarom we eigenlijk nog gingen trouwen, volgens veel mensen was dat niet nodig omdat we toch al een huis hebben samen. Mijn schoonmoeder heeft zelf gezegd dat ze niet begrijpt waarom we trouwen omdat iedereen toch maar gaat scheiden daarna. (die reactie heb ik helemaal niet geappreciëerd)
Trek het je echt niet aan, je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt.
Groetjes, Véro 16/6/2007
|
|
marie-anne
18-8-2007
|
17-2-2007 9:04:45
Ik ben de eerste maal getrouwd om mijn 23 en nu trouw ik een tweede maal op mijn 53.Mijn partner is 54. We zijn heel gelukkig en willen dat met anderen delen. Mensen die daar kritiek op hebben, hebben volgens mij zelf een probleem. Geniet ervan, Marie-Anne
|
|
Fieke
7-7-2007
|
17-2-2007 9:50:51
Wij zijn 8 jaar samen en zullen 25 jaar zijn wanneer we trouwen, is dat echt zo abnormaal? Bij ons heeft nog nooit iemand daar iets van gezegd... Vroeger trouwde men al op 21 jaar!
Moeten we dan wachten tot we 30 zijn om dan 'oude' ouders te zijn voor je kinderen? No thanks!
Groetjes, Fieke 7/07/2007
|
|
Astrid
8-9-2007
|
17-2-2007 14:47:01
Hey,
ook wij zijn erg verschoten van de matige reacties die we kregen op de aankondiging op ons huwelijk. Er werd niet direct iets over onze leeftijd gezegd (allebei 25) maar het waren eerder gelaten reacties, met een ondertoon van "waarom trouwen, de kans is toch groot dat je gaat scheiden". Heel erg vonden wij dat! Maar met zo'n negatieve instelling willen wij zelf niet door het leven gaan, wij kiezen er voor om te trouwen en zijn daar heel gelukkig mee. Hopelijk kan jij het ook van je afzetten!
Astrid 08.09.2007
|
|
Kelly
5-5-2007
|
17-2-2007 15:56:05
Heyla,
Je moet je echt niet ongerust maken, ik vind dit een normale leeftijd. In tegenstelling van de onze, ik zal 20 worden en mijn verloofde 22,We wonen sinds augustus samen, nu en dan krijgen we idd reacties dat we er vroeg bij zijn, maar dat trekken wij ons niet aan. Als je erzelf goed bij voelt om te trouwen, moet je dat gewoon doen. Wel krijg ik veel de reactie van, ik dacht jonge mensen enkel nog willen samen wonen.
Maak er alvast een onvergetelijke dag van.
Groetjes, Kelly 05-05-07
|
|
inge
2-6-2007
|
17-2-2007 16:30:02
Hallo Sheron
Laat die mensen maar zeggen
Ik ben 23, wordt 24 in oktober, en mijn vriend is er 22, wordt er 23 vlak na onze trouw, wij zijn 5 en half jaar samen en wonen ondertussen al meer dan 2 jaar samen, wij hebben eigenlijk nooit gehoord dat we er vroeg bij zijn... Leeftijd speelt hier echt geen rol en ik vind 25-26 jaar een hele mooie leeftijd om te trouwen :-) Trek het je niet te hard aan
Groetjes Inge 02/06/2007
|
|
Gwen
20-7-2007
|
17-2-2007 19:05:00
Hoi Sheron,
Ik ben 30 (sinds nov.) en mijn vriend wordt 32 (in maart). We zijn bijna 14 jaar samen waarvan 10 jaar samenwonend. We hebben 2 kindjes (bijna 9 en 7). De meeste reacties waren dan ook: nu nog trouwen na al die jaren, waarom ... da's toch nie nodig ge zijt al zo lang samen, ... Wij denken er het onze van en doen lekker voort met de planning (stressen!)van onze trouwfuif.
Vele groetjes
Gwen 20/07/2007
|
|
jorina
27-7-2007
|
17-2-2007 19:06:56
hallo,
wij worden beide 25 en zijn ook al 4 jaar samen, wonen 2 jaar samen en trouwen is de juiste beslissing voor ons! Voor jou waarschijnlijk net hetzelfde gevoel! Als het past, past het en iedereen mag trots zijn dat onze jeugd nog zo'n mooie beslissing kan maken, een beslissing voor het leven, waar je respect en zorg voor elkaar beloofd! Veel plezier, ik ben er zeker van dat jullie de juiste stap hebben gezet!
|
|
H
7-7-2007
|
19-2-2007 8:22:15
hallo
ik ben er 22 en mijn vriend is vijf jaar ouder (maar zal dan 28 zijn omdat ik later verjaar dan onze trouwdatum). Soms vinden mensen het een groot verschil van vijf jaar, maar dat zijn dan mensen waarvan ik me hun mening niet aantrek. ik krijg niet echt de reactie dat ik te jong ben om te trouwen omdat mijn vriend wat ouder is.
|
|
Isabel
11-8-2007
|
21-2-2007 5:59:50
Hey,
ik zal er 25 zijn en mijn vriend 28 als we trouwen. Wij zullen dan 4 jaar samen zijn waarvan 3 jaar samenwonend. Wij hebben onlangs ook een huis gekocht. Trouwen is voor ons op dit moment in onze relatie een voor de hand liggende stap. Ik heb ook ervaring met mensen die zich afvroegen waarom we dit gingen doen, want wie trouwt nog de dag van vandaag? Om dan iets later te scheiden? Wel ik vind dat nogal gemakkelijk. Waarom zouden mensen zich binden, dan is het zoveel moeilijker te ontsnappen als het niet lukt. Wel ja, Ik denk dan altijd dat dit reacties zijn van mensen die duidelijk de betekenis van trouwen niet gesnapt hebben. Trek je er dus niks van aan en geniet met volle teugen van jullie voorbereidingen en grote dag.
Groetjes, Isabel 110807
|
|
Linsey
6-7-2007
|
21-2-2007 13:14:41
Hallo,
Ik ben er 23 en mijn vriend 25 en wij trouwen deze zomer. We zijn tegen dan bijna 6 jaar samen. Familieleden en vrienden waren niet echt verbaasd dat wij gaan trouwen, collega's en verre kennissen e.d. dan weer wel. Als je elkaar graag ziet heeft het toch geen zin om te wachten?
Mijn vriend is bovendien Italiaan en in Italië trouwen mannen pas als ze 35 à 40 jaar zijn, dus daar is iedereen echt wel héél verbaasd. Nu ja, het is ons leven en onze keuze!
Groetjes, Linsey 06/07/07 (België) en 04/08/07 Italië
|
|
Tamara
8-8-2008
|
21-2-2007 22:43:21
Hallo,
wanneer wij trouwen zullen we, na dik 6 jaar samenzijn, 26 en 27 jaar oud zijn. Niemand heeft nog iets gezegd over de leeftijd, integendeel. Als ik sommige leeftijden in m'n familie zie (trouwen op 23-24 is volstrekt normaal), voel ik me soms al wat 'oud'.
Groetjes, Tamara 080808.tk
|
|
Marijke
1-9-2007
|
22-2-2007 12:50:55
Dag meisje,
Ik ben 24 en mijn vriend net geen 26, we zijn 5 jaar samen en wonen 2.5 jaar samen. Jullie zijn echt geen uitzondering hoor, lig er niet wakker van.. Het is zoals Isabel zegt, doe waar jullie je goed bij voelen..
Vele groetjes Marijke
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|